Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:56:51 GMT

روسیه: طرح صلح ترامپ یکطرفه و به نفع اسرائیل است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۲۲۸۱

روسیه: طرح صلح ترامپ یکطرفه و به نفع اسرائیل است

به گزارش خبرگزاری آناتولی لاوروف در مصاحبه با روزنامه لا استامپا ایتالیا افزود که این طرح قانون بین المللی را نقض می کند و چنین روشی به تلاش ها برای دستیابی به راه حل عادلانه کمک نمی کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز ۸ بهمن در حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سفرای برخی کشورهای عربی از طرح معامله قرن رونمایی کرد که مفاد این طرح با مخالفت شدید فلسطینی ها مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف در مصاحبه خود با این روزنامه ایتالیایی گفت که آمریکا قوانین بین المللی در مورد شهرک ها (صهیونیستی) که شامل قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل می‌شود را نادیده گرفته است.

لاوروف اشاره کرد که تمام مشکلات کلیدی فلسطینی ها از جمله مرزها، شهرک ها، قدس شرقی و پناهندگان به صورت یکجانبه به نفع اسرائیل تعیین شده است.  

وی اظهار داشت که آمریکا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و روسیه می توانند به عنوان واسطه برای رسیدن به راه حل اقدام کنند. به گفته وی، روسیه از موضع کشورهای عضو اتحادیه عرب مبنی بر لزوم مذاکرات چند جانبه درمورد شهرک ها با نظارت های بین المللی حمایت می کند.

بر اساس طرح معامله قرن آمریکا شهرک های صهیونیست نشین غیرقانونی در کرانه باختری را تحت حاکمیت اسرائیل به رسمیت شناخت. حتی پیش از رونمایی معامله قرن نیز مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که آمریکا دیگر شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری را غیر قانونی نمی داند.  

منبع: خبرگزاری آناتولی برچسب‌ها معامله قرن روسیه اسرائیل دونالد ترامپ پروندهٔ خبری داستان معامله قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معامله قرن روسیه اسرائیل دونالد ترامپ دونالد ترامپ معامله قرن روسیه اسرائیل دونالد ترامپ معامله قرن بین المللی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌ های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

دیگر خبرها

  • کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • باقری: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|آتش‌سوزی در شهرک صهیونیست به دنبال حمله موشکی/ هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها