Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سیاست دولت ترامپ در کاهش بودجه بخش درمانی نقش بسزایی در کاهش توان این کشور در مبارزه با گسترش ویروس کرونا داشته و این امر نه تنها سلامت مردم آمریکا را به خطر انداخته که جهان را هم به مکانی پرخطر تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری آریا،پایگاه خبری هیل در گزارشی با اشاره به سیاست دولت ترامپ در کاهش بودجه بخش درمانی نوشت: این سیاست نقش بسزایی در کاهش توان این کشور در مبارزه با گسترش ویروس کرونا داشته و این امر نه تنها سلامت مردم آمریکا را به خطر انداخته که جهان را هم به مکانی پرخطر تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پایگاه خبری آمریکایی هیل در گزارشی با عنوان «نگران ویروس کرونا هستید؟ به ترامپ بگویید دست از کاهش بودجه نهادهای مهم بردارد» نوشت: ویروس کرونا به سرعت از یک بیماری همه گیر در چین به یک بیماری مسری جهانی بدل شده و در حال حاضر 13 مورد تایید شده در ایالات متحده وجود دارد و ترس از گسترش آن ادامه دارد. اما در حالیکه ما در حال دست و پنجه نرم کردن با این بیماری هستیم، در آینده ای نزدیک برای همه ثابت می شود که تلاش های 3 سال گذشته دونالد ترامپ در کاهش بودجه بخش مراقبت های بهداشتی، مانع جدی تلاش های اساسی برای مقابله با چنین وضعیت های اورژانسی شده است.
در حالی که تلاش های متعدد ترامپ و حزب جمهوری خواه برای نابودی لایحه مراقبت مقرون به صرفه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه (ACA) ناکام ماند، چندین اقدام دولت ترامپ و دستورات اجرایی وی برخی از مهمترین مفاد آن را به شدت تضعیف کرده است.
در این میان نرخ افراد فاقد بیمه در آمریکا هم به بالاترین حد خود رسیده است و 14 درصد آمریکایی ها بیمه درمانی ندارند. این در حالی است که در سال 2016میلادی و پیش از به قدرت رسیدن ترامپ این رقم برابر با 10.9 درصد بود. به عبارت دیگر، از زمان آغاز به کار ترامپ، بیش از 7 میلیون آمریکایی پوشش درمانی را از دست داده اند.
بی تردید یکی از پیامدهای آن، این است که افراد فاقد بیمه درمانی بطور چشمگیری خدمات درمانی خود را به تأخیر می اندازند، زیرا هزینه های درمانی فاقد بیمه بسیار بالا است. لذا هرگونه تأخیر در مراجعه به مراکز درمانی منجر به سرایت عفونت و مرگ می شود.
اما این تنها اقدام عجیب دولت ترامپ نیست؛ سال گذشته رییس جمهوری آمریکا یک برنامه فدرال به نام «پردیکت» (predict) که 10 سال پیش در راستای مبارزه با شیوع آنفلوانزای مرغی(H5N1) ایجاد شده بود را تعطیل کرد.
از سوی دیگر ترامپ پیشنهاد کاهش نیروهای بخش بهداشت و درمان فدرال را هم صادر کرده تا از 6 هزار و 500 نفر پرسنل به 4 هزار نفر برسند. این امر به شدت در کاهش توانایی کشور برای مبارزه با ویروس کرونا اهمیت دارد.
ترامپ همچنین امسال دستور کاهش چشمگیر بودجه مراکز کنترل بیماری ها  و مؤسسات ملی بهداشت  که جز آژانس های کلیدی فدرال در بخش اورژانس های بهداشت عمومی است را داد؛ از جمله پیشنهادات دولت وی کاهش 838 میلیون دلاری بودجه به موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی است.
جای تعجب نیست که این وضعیت سبب وحشت اداره منابع بهداشت و خدمات شده است و توانایی آن را در دادن پاسخی مناسب به وضعیت اضطراری رو به رشد ویروس کرونا تحت تاثیر قرار داده است.
 در شرایطی که مبارزه با گسترش ویروس کرونا دغدغه کنونی همگان است، اصرار دولت ترامپ مبنی بر قطع برنامه های بهداشتی نه تنها مردم در آمریکا را در معرض خطر قرار می دهد، بلکه جهان را هم به مکانی خطرناک بدل می کند.
دولت ترامپ باید برای محافظت از سلامت عمومی در سراسر جهان، بلافاصله کاهش بودجه های نهادهای مهم بحرانی فدرال را معکوس کند و کنگره هم باید بودجه بیشتری برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص دهد. در نهایت هم باید در راستای تضمین خدمات بهداشتی مقرون به صرفه و جامع برای همه شهروندان ایالات متحده تلاش شود، تا مردم بتوانند در آینده به مراقبت های پیشگیرانه و اضطراری لازم برای محافظت در برابر ترس از سلامت عمومی بپردازند.

صدها سرنشین مبتلاء به ویروس کرونا از کشتی تفریحی در قرنطینه خارج می‌شوند
آمریکا شماری از شهروندان خود را که در کشتی تفریحی کروز به سر می بردند با اعزام دو هواپیما از ژاپن به ایالات متحده باز می گرداند.
حدود 400 شهروند آمریکایی در کشتی تفریحی کروز حضور داشتند. از این تعداد 44 نفر به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند.
سرنشینان کشتی کروز از روز سوم فوریه (14 بهمن) که این کشتی در بندر یوکوهامای ژاپن پهلو گرفت تحت قرنطینه قرار گرفته بودند.
شمار کل مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در کشتی تفریحی تا روز یکشنبه 355 نفر بود. این رقم به این معنا است که این کشتی به لحاظ شمار مبتلایان، بزرگترین محل شیوع ویروس جدید کرونا در خارج از خاک چین است.
با پایان قرنطینه دو هفته ای سرنشینان این کشتی اکنون علاوه بر آمریکا کشورهای کانادا، ایتالیا و کره جنوبی نیز در نظر دارند زمینه بازگشت آن دسته از شهروندان خود را که در این کشتی حضور دارند فراهم کنند.
کشتی دایموند پرنسس کروز حدود 3700 مسافر و خدمه دارد که بنا به گزارش ها نیمی از آنها ژاپنی هستند.
مقامات آمریکا اعلام کرده اند که تنها آن دسته از سرنشینان کشتی کروز که در حال حاضر علائم ابتلا به ویروس جدید کرونا را ندارند می توانند به ایالات متحده بازگردند. این افراد پس از بازگشت به مدت دو هفته در قرنطینه خواهند بود.
این در حالی است که آن دسته از شهروندان آمریکا که ابتلای آنها به نوع جدید ویروس کرونا ثابت شده است در ژاپن بستری خواهند شد.
هرچند آمار قربانیان در چین طی روزهای گذشته روندی نزولی داشته اما سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که پیش بینی روند شیوع نوع جدید ویروس کرونا «غیرممکن» است.
دولت چین روز دوشنبه تعداد افرادی را که طی 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان باختند 105 نفر اعلام کرد. این آمار در روزهای یکشنبه و شنبه به ترتیب 142 و 143 نفر بود.
از سوی دیگر آمار مبتلایان جدید در خارج از استان هوبی (محل اصلی شیوع بیماری) در روز دوشنبه به 115 نفر رسید. این در حالی است که این رقم هفته گذشته 450 نفر بود.
روند نزولی قربانیان و مبتلایان جدید به ویروس باعث شده است که مقامات چین از «کنترل» شیوع ویروس جدید کرونا سخن بگویند.

آخرین آمار قربانیان کرونا در چین؛ 1770 کشته و بیش از 70 هزار مبتلا
کمیسیون ملی بهداشت چین از افزایش شمار قربانیان نسل جدید ویروس کرونا در این کشور به بیش از هزار و 700 نفر و ابتلای بیش از 70 هزار تن دیگر به این ویروس کشنده خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، کمیسیون ملی بهداشت چین بامداد امروز (دوشنبه) اعلام کرد که 105 مورد جدید مرگ بر اثر ابتلا به نسل جدید ویروس کرونا (COVID-19) در 24 ساعت گذشته به ثبت رسیده تا شمار قربانیان آن در سراسر این کشور به هزار و 770 نفر افزایش یابد.
کمیسیون ملی بهداشت چین در گزارش روزانه خود در این باره تاکید کرد که در 24 ساعت گذشته دو هزار و 48 مورد جدید ابتلا به نسل جدید ویروس کرونا در سراسر این کشور ثبت شده که این نیز به معنای افزایش شمار مبتلایان به این ویروس کشنده به 70 هزار و 548 نفر است.
این در حالی است که ساعتی پیش از آن نیز کمیته بهداشت استان هوبی در مرکز چین که محل اصلی شیوع نسل جدید ویروس کرونا به شمار می آید، مرگ 100 فرد دیگر بر اثر ابتلا به این ویروس کشنده را اعلام کرده بود تا شمار قربانیان آن در این استان به هزار و 696 نفر برسد.
آمار اعلام شده از سوی کمیته بهداشت استان هوبی همچنین نشان می دهد که در 24 ساعت گذشته هزار و 933 مورد جدید ابتلا به نسل جدید ویروس کرونا در این استان به ثبت رسیده و در نتیجه شمار مبتلایان به این ویروس کشنده در آن جا به 58 هزار و 182 افزایش یافته است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ایران نوع جدید ویروس کرونا ویروس جدید کرونا ویروس کشنده 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا کشتی تفریحی ملی بهداشت چین شمار مبتلایان شمار قربانیان مقرون به صرفه ایالات متحده استان هوبی دولت ترامپ آن دسته مورد جدید فاقد بیمه نه تنها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است

یک روزنامه وابسته به طیف اصلاح‌طلبان می‌گوید: باید برای آمدن ترامپ آماده شویم، این روزنامه در عین حال تلویحا اذعان کرده که منطق مقاومت جواب داده و ایران سه بر صفر از آمریکا جلو است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: روزنامه هم‌میهن نوشت: «اگرچه هنوز با قاطعیت نمی‌توان گفت بازگشت ترامپ قطعی است اما باید برای بازگشت او سناریوهایی تدارک دید و باور به اینکه همه‌شان مثل هم هستند در دوران بلوغ جمهوری اسلامی پذیرفتنی نیست. مهم‌ترین خطر بازگشت ترامپ برای ایران، برخلاف تصور این نیست که امکان احیای برجام را منتفی می‌سازد، چون همین حالا هم بخت احیای برجام بالا نیست. اگر ترامپ بازگردد،

دو خطر اصلی متوجه ایران خواهد بود و جا دارد به این دو بیندیشند: نخست اینکه به احتمال زیاد، تکلیف اوکراین را یک‌سره می‌کند و بعید است بگذارد جنگ اوکراین بیش از این ادامه یابد. در این حالت، ایران نمی‌تواند مانند حالا نفت صادر کند. اگر صادرات نفت خام ایران از ۲۰۰ هزار بشکه در اواخر دولت روحانی به یک میلیون بشکه در روز رسیده (و آمار رشد اقتصادی‌ای که دولت به آن می‌بالد نیز ناشی از همین است) به خاطر این نیست که جو بایدن چشم خود را به روی فروش نفت به چین بسته، بلکه ناشی از جنگ اوکراین است که نمی‌توانند همزمان خریداران و مشتریان را از چند نقطه در تنگنا بگذارند. پس مهم‌ترین آسیب ایران می‌تواند کاهش فروش نفت باشد. نکته دوم اینکه ایران از سه تحول بازگشت طالبان در افغانستان، جنگ اوکراین و غزه سود برده و در اصطلاح فوتبالی سه بر صفر جلو است و ترامپ اگر بخواهد سر به سر ایران بگذارد، این برتری سه بر صفر را باید از بین ببرد. اول: ناامن کردن مرزهای شرقی و تضعیف بازار هرات. دوم: تغییر وضعیت غزه به‌گونه‌ای که ایران از آن سود نبرد و سوم: همان که در بالا اشاره شد؛ اوکراین».

هم‌میهن می‌افزاید: به یاد آوریم که در سال ۱۳۵۹ و در همان مجلس اول دو نماینده با دو دیدگاه کاملاً مخالف در غالب امور داخلی، در مورد مشترکی هشدار دادند و آن هم این که بعد از مرگ شاه ادامه گروگان‌گیری آمریکایی‌های شاغل در سفارت سالبه به انتفاء موضوع است و موجب روی کار آمدن رقیب جیمی کارتر خواهد شد. در حال حاضر ایران نمی‌تواند برای ماندن بایدن کار خاصی انجام دهد؛ مگر آنکه نقش ویژه‌ای در غزه یا اوکراین ایفا کند. اما باید برای فردای احتمالی سناریو داشت؛ فردایی که ترامپ درصدد جبران آن برتری در سه حوزه برخواهد آمد. از تحول افغانستان نفع امنیتی و اقتصادی (بازار هرات و اضافه شدن به بازار سلیمانیه)، از تحول اوکراین نفع سیاسی و اطمینان از وتوی قطعنامه‌ها در شورای امنیت سازمان ملل و از غزه نفع سیاسی چراکه اکنون به جای پیمان ابراهیم و نزدیک شدن اسرائیل به مرزهای ایران دانشگاه‌های آمریکا و حتی کانادا شاهد اعتراضات سراسری است و تکاپوی تشبیه حماس به داعش به شکست انجامیده و موج حمایت از فلسطینی‌ها همه جا برخاسته است. مهم‌ترین مراقبت وزارت خارجه باید حفظ همین سه موقعیت باشد تا ترامپ آنها را منتفی نکند و به هدر ندهد. در اصطلاح فوتبالی مراقب سه گل خودمان باشیم! در غزه البته با فاجعه انسانی روبه‌روییم و در اوکراین در اندازه‌ای کمتر.».

درباره این تحلیل گفتنی است:

۱) آمریکا در حوزه اقتصادی بیشترین سود را به خاطر تحریم روسیه و فروش گران‌قیمت نفت و گاز خود به اروپا می‌برد، به نحوی که برخی دولتمردان فرانسه و آلمان بارها از قیمت پنج برابر شده گاز آمریکا گلایه کرده‌اند.

۲) یکسره کردن کار جنگ اوکراین، دست اروپا و آمریکا نیست، آن هم در وضعیتی که روسیه در موضع قدرت قرار دارد.

۳) افزایش فروش نفت ایران، ربطی به جنگ اوکراین ندارد؛ بلکه نتیجه مایوس شدن از دغلبازی‌های برجامی غرب و اهتمام به دور زدن تحریم هست بایدن هم نتوانست دخالتی در معاملات نفتی ایران و چین بکند، نه این که به ادعای هم‌میهن، چشمانش را ببندد!

۴) آمریکا فارغ از آمد و شد رؤسای جمهور در کاخ سفید، در افغانستان متحمل شکست سنگینی شد و به ناچار، این کشور اشغال شده را تخلیه کرد. پس از آن هم تلاش زیادی برای ناامن‌سازی مرز افغانستان با ایران، درگیری دوطرف و ایجاد بی‌ثباتی صورت گرفت که ناکام ماند. به عبارت دیگر، دوران بایدن، اوج تلاش‌های مشترک آمریکا و انگلیس و اسرائیل برای بی‌ثبات‌سازی مرزهای شرقی ایران بود و ناکام ماند.

۵) در موضوع جنگ غزه نیز، پای آمریکا در هر صورت گیر است؛ چه به حمایت از اسرائیل ادامه دهد و چه شکست بزرگ را پس از هفت ماه حمایت همه‌جانبه نظامی و اقتصادی بپذیرد. آمریکا نخواهد توانست چیزی جز خسارت‌های سنگین، از سرانجام جنگ غره درو کند.

۶) اذعان هم‌میهن به این که ایران دست کم سه بر صفر در تحولات منطقه از آمریکا جلو افتاده، در حالی است که محافل غربگرا تا همین چند سال قبل می‌گفتند آمریکا کدخدای دنیاست و ظرف پنج دقیقه می‌تواند تمام توان نظامی ما را نابود کند و بنابراین به ادعای نشریه صدا (که سردبیرش با هم‌میهن مشترک است) باید مانند برّه و برده و از موضع تحقیرشدگی، با ترامپ یا بایدن مذاکره کرد!

دیگر خبرها

  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • قهرمانی کشتی گیر مهریزی در مسابقات مرحله نهایی
  • دست نکونام در خط حمله بازتر شد
  • کشتی گیر مهریزی قهرمان ایران شد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین