Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایش اختصاصی فیلم و مراسم تقدیر از عوامل فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی و عوامل این فیلم، جمعی از مدیران شبکه‌ها و کارکنان رادیو در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صدا ضمن قدردانی از عوامل فیلم «آبادان یازده ۶۰» اظهار داشت: سازندگان این فیلم توانسته اند، سوژه بکری را مورد توجه قرار داده و افتخار بزرگی را که در طول هشت سال دفاع مقدس برای رادیو رقم خورده است را به تصویر بکشند تا این داشته تاریخی برای آینده ثبت شود.

حمید شاه آبادی با اشاره به کلام امام خمینی (ه) فرمودند: «خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنان که در این قافله نور، جان و سر باختند! خوشا به حال آن‌هایی که این گوهر‌ها را در دامن خود پروراندند! و بدا به حال آنانی که در این قافله نبودند! بدا به حال آن‌هایی که از کنار این معرکه بزرگِ جنگ، شهادت و امتحان عظیم الهی تا به حال ساکت، بی‌تفاوت و یا انتقاد کننده و پرخاشگر گذشتند!» ادامه داد: اصحاب رادیو از کسانی نبودند که از کنار هشت سال دفاع مقدس به سادگی گذر کنند و در تمام لحظات حساس جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان اسلام به وظیفه خود عمل کردند.

معاون صدا تصریح کرد: همانطور که در این فیلم مشاهده می‌کنیم اصحاب رادیو و برنامه‌های رادیو در زمان جنگ، مونس و همراه رزمندگان در دفاع ملی بودند.

وی افزود: اصحاب رادیو همانند دیروز که با ایثارگری از کیان مملکت دفاع کردند، امروز هم از ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب به خوبی صیانت خواهند کرد و به یاری خداوند در این امر سربلند خواهیم بود.

به تاریخ وفادار بودیم و سعی کردیم از شعارزدگی فاصله بگیریم

در ابتدای این مراسم مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم «آبادان یازده ۶۰» در خصوص این فیلم گفت: هنرمندان رادیوی آبادان، همچنین آقای قهرمانی در آرشیو رادیو درتهیه این فیلم کمک زیادی به ما کردند.

خوشبخت ادامه داد: من دوست داشتم دین خود را به شهر آبادان ادا کنم و در این خصوص قصه‌های متعددی داشتم که سرانجام تصمیم گرفتم درباره رادیو نفت آبادان کار کنم.

وی تصریح کرد: در آغاز جنگ و در زمانی که مردم نیاز به روحیه داشتند کارکنان رادیو آبادان با حداقل امکانات توانستند کار بزرگی را انجام دهند. این فیلم با همه سختی‌ها و کمبود بودجه به جشنواره فیلم فجر سی و هشتم رسید و مورد توجه مردم قرار گرفت. تا جایی که این فیلم جزء پنج فیلم برگزیده مردمی بود. دلیل این امر این است که ما به تاریخ وفادار بودیم و سعی کردیم از شعار زدگی فاصله بگیریم و دوستانی که از نزدیک شاهد اتفاقات فیلم در ابتدای جنگ تحمیلی بودند واقعی بودن آن را تایید کردند.

در پایان این مراسم از حسن کلامی تهیه کننده، مهرداد خوشبخت کارگردان، سهراب خسروی تدوین گر، بهزاد عبدی آهنگساز، رحمت عبدالله زاده مدیر تولید، جعفر محمد شاهی طراح صحنه، علی رضا کمالی و حمید رضا، بازیگران فیلم «آبادان یازده ۶۰» تقدیر شد.

این مراسم که به همت روابط عمومی معاونت صدا برگزار شد به طور مستقیم از شبکه رادیویی فرهنگ روی آنتن رفت.

یادآور می‌شود فیلم «آبادان یازده ۶۰» سوژه بکر و بدیعی دارد و به اهمیت رسانه نافذ و مؤثری، چون رادیو و ضریب بخشی به کارکرد بی‌بدیل آن در طول سال‌های دفاع مقدس توجه ویژه‌ای داشته که تاکنون در سینمای ایران سابقه نداشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صداو سیما رادیو فرهنگ فیلم آبادان یازده 60 آبادان یازده ۶۰ خوشا به حال آن معاون صدا دفاع مقدس شاه آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ جانباز ۵۰ درصد و صبور هشت سال پایمردی و ایثار و آزاده سرافراز، شمس الله طرنی زاده امروز به دیار یار و وصال همرزمان شهیدش رسید.
این جانباز والامقام در میان حزن و اندوه مردم زادگاهش، ایوان تشییع و به خاک سپرده شد؛ اما یاد و خاطرات رشادت مردی هایش همچنان در دفتر خاطرات این مرز و بوم به یادگار خواهد ماند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهدای تازه تقحص شده دفاع مقدس در اصفهان
  • مسدود شدن محور سربندر - آبادان
  • محور سر بندر به آبادان مسدود شد/ دکل‌های برق فشارقوی سقوط کردند
  • مسدود شدن محور سربندر به آبادان
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز