Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@11:31:15 GMT

بورل به روسیه و چین برای حفظ برجام اطمینان داد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۳۳۶۴

بورل به روسیه و چین برای حفظ برجام اطمینان داد

خبرگزاری ایسنا: اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای درباره سفر اخیر جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به آلمان برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ گزارش داد که او در دیدارهایش با وزیران امورخارجه روسیه و چین درباره برجام رایزنی کرده است.

در این بیانیه که روی وب سایت اتحادیه اروپا قرار گرفته، آمده است: جوزپ بورل در جریان گفت‌وگوهایش با وانگ یی وزیر امورخارجه چین و سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه فرصت داشت تا درباره گام‌های بعدی در رابطه با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، یعنی توافق هسته‌ای با ایران رایزنی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این بیانیه آمده است: وی همچنین به آنها (وزیران خارجه روسیه و چین) اطمینان داد که به عنوان هماهنگ کننده به صحبت‌های تمام طرف‌های برجام گوش خواهد داد و به همکاری با تمامی آنها به منظور زنده نگه داشتن این توافق ادامه می‌دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یک‌شنبه با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نیز از رایزنی‌اش با وزیران امورخارجه روسیه و چین درباره برجام در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ که از روز جمعه تا یک‌شنبه در آلمان برگزار شد، خبر داد.

منبع: فردا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا حفظ برجام بورل امورخارجه روسیه اتحادیه اروپا روسیه و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید کرد انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته