Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با رویکرد کودک و نوجوان با حضور رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با رویکرد کودک و نوجوان با تبریک ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت مقام زن و روز مادر با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از محتوای فضای مجازی گفت: کودک و نوجوان قشری هستند که نیازمند توجه و آموزش ویژه‌ای برای استفاده صحیح از فضای مجازی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به موضوع نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال که کودک و نوجوان بوده تصریح کرد: در دین مبین اسلام به کودک و نوجوان توجه ویژه‌ای شده در روایتی که العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر به ما رسیده در واقع به امت اسلامی آموزش دادند که لازم است توجه زیادی به تعلیم و تربیت کودکان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ای که با تحول دیجیتال در خدمت این قشر باشد بسیار موضوع مهمی را پیگیر بوده و به ویژه که این نکته یک شغل و کسب و کار نیز باشد و از این منظر برگزاری این نمایشگاه بسیار حائز اهمیت است که امیدواریم برگزاری آن بتواند خدمات خوبی برای کودکان و نوجوانان داشته باشند.

محمدرضا بهمنی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: نمایشگاه‌های ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی، سه ضلع اقتصاد، فرهنگ و فناوری را توامان باهم پیش می‌برد که نکته بسیار حائز اهمیتی است.

وی با بیان اینکه هم‌نشینی فرهنگ به عنوان محل بروز خلاقیت و اقتصاد به عنوان بستر جریان یافتن خلاقیت‌ها در شکل گیری تمدن موثر است، خاطرنشان کرد: اقتصاد و فرهنگ بدون حضور فعالان مردمی نمی‌تواند به هم پیوند بخورد و این حضور با سیاست گذاری صحیح میسر می‌شود.

بهمنی با بیان اینکه مناسبت فناوری با فرهنگ را در دوره تغییر فناوری‌ها؛ فرصت‌ها و چالش‌های این مناسبت را بیش از گذشته در خود دارد، تصریح کرد: امروز طبقه بندی کلاسیک حوزه‌های مختلف هنر کمرنگ شده و ایده‌های جدیدی در حوزه هنر پیش آمده که شکل گذشته آن را تغییر داده از طرفی تولیدات فرهنگی نیز منحصر به تولیدکنندگان حرفه‌ای نبوده و تغییرات دیگری هم داریم که مجموعه این شرایط سبب شده که در دوره جدید که اسم آن را می‌توان برزخ حکمرانی فرهنگی گذاشت شرایط بسیار پیچیده‌ای را در تصمیم گیری و سیاست گذاری ایجاد کرده است.

سید حسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان نیز در ادامه با تقدیر از برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: گروه کاری فناوری و نوآوری با دبیری شهرک علمی تحقیقاتی استان برای بررسی موانع کسب و کارهای مجازی در استانداری تشکیل شده و در حال فعالیت است.

وی با تمجید از فعالیت ها و کسب و کارهای فضای مجازی که منجر به ارزش افزوده بالا شده گفت: مشوق‌ها در کارهای فرهنگی منجر به توسعه کسب و کارهای فرهنگی و تولید محتوای وزین و سنگین در فضای مجازی خواهد شد.

در ادامه این مراسم از تمبر یادبود دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با رویکرد کودک و نوجوان رونمایی شد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه های دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد

غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با شعار امسال نمایشگاه با عنوان «‌بخوانیم و بسازیم»، اظهار کرد: این شعار در عین ایجاز و کوتاهی، مفاهیم عمیقی را منتقل می‌کند. ما از دوران کودکی آموختیم «توانا بُوَد،‌ هر که دانا بُوَد» زمینه توانایی دانایی است و دانایی در گرو مطالعه است.

وی ادامه داد: اگر ارتباط با کتاب برقرار شود، سطح دانش و بینش اجتماعی افزایش پیدا می‌کند و با فرهنگ کتابخوانی شاهد رشد و بالندگی جامعه خواهیم بود که بخشی از آن مرتبط با ساختن جامعه است. شعار نمایشگاه در عین کوتاهی پیام‌های مهمی دارد و نیاز است تا رسانه‌های جمعی این شعار را بیشتر مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

منتظری که دبیر فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس شورای اسلامی است،‌ نمایشگاه کتاب را فرصت مناسبی در توسعه دیپلماسی فرهنگی کشور دانست و افزود: در درجه اول باید به تولید و نشر آثار مرتبط با حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی بیش از گذشته مبادرت داشته باشیم. به اعتقاد من نمایشگاه کتاب تهران مشابه یک سفره معنوی و فرهنگی محسوب می‌شود که نیازهای معنوی جامعه هدف را پاسخ می‌دهد.

وی تأمین نیاز «ایران فرهنگی» با تولیدات فرهنگی را ضروری عنوان کرد و گفت: لازم است نشر کشورمان به تولیدات متناسب با نیاز «ایران فرهنگی» به تعبیر واقعی خودش،‌ مبادرت کند تا بتوانیم ابعاد مختلف فرهنگ و تمدن غنی این سرزمین سربلند را به جهانیان معرفی کنیم.

منتظری ادامه داد: قطعاً نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه‌هایی که در سایر کشورها برگزار می‌شود، می‌تواند به معرفی فرهنگ و تمدن ایران زمین کمک بسیاری کند. نمایشگاه کتاب در حکم یک پنجره است که به روی ساختمان شخصیت فرهنگی و تمدن ما باز می‌شود. تنها از این طریق یعنی با ارائه کتاب‌های ایرانی است که افراد با فرهنگ و تمدن ما آشنا خواهند شد.

دبیر فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد تحقق رهنمود مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مسئله «تمدن نوین اسلامی» گفت: به فعالیت‌های علمی و پژوهشی و نشر آثار تحول آفرین نیاز داریم. پیشنهاد می‌کنم برگزاری نمایشگاه کتاب محدود به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نباشد و بیش از گذشته زمینه شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور را فراهم کنیم که در رونق دیپلماسی فرهنگی ایران بسیار موثر است.

وی همچنین به ضرورت انجام کارهای مشترک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی در توسعه دیپلماسی فرهنگی پرداخت و ادامه داد: برگزاری نشست مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی به منظور تقدیر و تشکر و ارزیابی برنامه‌های آنها مفید بود؛ انتظارات خود را با آنها در میان گذاشتیم و این نشست را می‌توان با فراکسیون توسعه دیپلماسی فرهنگی نیز برگزار کرد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه کتاب به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود