Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@23:21:58 GMT

کاهش نرخ بهره میان‌مدت بانک مرکزی چین

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۳۶۱۷

کاهش نرخ بهره میان‌مدت بانک مرکزی چین

در شرایطی که سیاست‌گذاران مالی چین در تلاش هستند تا شوک اقتصادی ناشی از ویروس کرونا را کاهش دهند، بانک مرکزی این کشور اعلام کرد نرخ بهره وام‌های میان‌مدت خود را کاهش داده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، در شرایطی که سیاست‌گذاران مالی چین در تلاش هستند تا شوک اقتصادی ناشی از ویروس کرونا را که به شدت به برخی فعالیت‌های تجاری آسیب رسانده، کاهش دهند، بانک مرکزی این کشور اعلام کرد نرخ بهره وام‌های میان‌مدت خود را کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بانک خلق چین اعلام کرد نرخ بهره ۲۰۰ میلیارد یوآن (معادل ۲۸.۶۵ میلیارد دلار) از وام‌های یک ساله میان‌مدت خود به مؤسسات مالی را ۱۰ صدم درصد کاهش داده و از ۳.۲۵ درصد به ۳.۱۵ درصد رسانده است.

پیش از این هم با تشدید شیوع کرونا در اوایل این ماه، بانک مرکزی چین به طور غیرمنتظره‌ای نرخ بهره قرارداد‌های بازخرید اوراق قرضه خود از بانک‌های تجاری را ۱۰ صدم درصد پایین آورده بود.

بیانیه روز دوشنبه بانک مرکزی چین احتمالاً راه را برای اعلام کاهش نرخ بهره اصلی این کشور باز خواهد کرد. احتمالاً کاهش نرخ بنچ‌مارک بهره چین در روز پنج‌شنبه اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اعلام کرد نرخ بهره بانک مرکزی چین میان مدت خود کاهش داده کاهش نرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت در خودپردازها، موبایل بانک و اینترنت بانک، ۱۰ میلیون تومان و در نرم‌افزارهای پرداخت به پنج میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: کلاهبردار سایت دیوار دستگیر شد

همچنین، سقف خرید روزانه از طریق درستگاه های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است.

علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.

گفتنی است؛ حداکثر برداشت وجه در خودپردازها برای هر کارت بانکی مانند گذشته ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229515 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • بانک مرکزی: تورم کاهشی می‌شود | کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است