Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@00:00:59 GMT

روش پاک کردن لکه قهوه از روی هر جنس کفش

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۳۶۷۴

روش پاک کردن لکه قهوه از روی هر جنس کفش


قهوه خوشمزه و انرژی زا است، ولی اگر روی چیزی بریزد، یک به هم ریختگی کامل به وجود می‌آورد. اگر در کافه مشغول لذت بردن با دوستانتان هستید، از همیشه بیشتر در معرض خطر ریخته شدن قهوه رو کفش و لباس هایتان قرار دارید.
پاک کردن لکه‌ی قهوه از روی لباس وقتی که خانه نیستید خیلی سخت است، ولی کفش هاخیلی گران هستند و نمی‌توانید به خاطر یک لکه‌ی سمج آن‌ها را دور بیاندازید از طرفی دیگر نمی‌توانید، با وجود لکه‌ی قهوه بپوشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نحوه پاک کردن لکه قهوه از روی انواع کفش‌ها با هر جنسی
می‌توانید مواد شگفت انگیزی را در انباری خود پیدا کنید، که با استفاده از آن‌ها لکه‌ی قهوه را از روی کفش هایتان پاک کنید. به دلیل این که همه‌ی کفش‌ها از یک جنس ساخته نشده اند و هر نوع پارچه به تمیز کننده مخصوصی احتیاج دارد، یک ماده نمی‌تواند برای تمام انواع کفش‌ها کارآمد باشد؛ این بخش از نمناک را بخوانید تا یاد بگیرید، چگونه لکه‌ی قهوه را از روی کفش‌های متفاوت پاک کنید.

راه پاک کردن لکه قهوه از روی کفش چرم:
کفش‌های چرم مطابق مد روز و با دوام هستند، ولی برای عمر زیاد باید خوب از آن‌ها نگه داری کنید. چه کفش‌های شما مشکی، قهوه‌ای و چه روشن هستند با ادامه دادن این مراحل می‌توانید خیلی خوب لکه قهوه را از روی کفش چرمی پاک کنید:


۱. سریعا یک حوله کاغذی بردارید و قهوه باقی مانده را از روی کفش‌ها پاک کنید.

۲. وقتی به خانه برگشتید، میزان یکسانی از سرکه سفید و آب گرم را با هم مخلوط کنید.

۳. یک تکه پارچه بدون پرز را به این مایع آغشته کنید؛ و لکه را به وسیله این پارچه پاک کنید. از گوشه‌های لکه شروع کرده و به سمت مرکز آن بروید. پارچه را روی لکه نمالید، زیرا ممکن است باعث شود لکه به عمق چرم فرو رود.

۴. مرطوب کردن را تا زمانی ادامه دهید، که لکه کاملا پاک شود. در صورت لزوم می‌توانید، پارچه را دوباره به آن محلول آغشته کنید.

۵. یک تکه پارچه بدون پرز دیگر را با آب ساده خیس کنید و روی کفش بکشید، تا سرکه باقی مانده از روی کفش پاک شود. قبل از پوشیدن مجدد کفش، اجازه دهید کاملا خشک شود.

روش پاک کردن لکه قهوه از روی کفش جیر:
جیر نوعی از چرم با پرز‌های نرم‌تر از چرم است. جیر بافت مخملی دارد و نسبت به چرم کم دوام‌تر است. وقتی که قهوه را روی کفش جیرتان می‌ریزید، به دلیل این که خیلی گران هستند و دوام زیادی هم ندارند، ترسناک به نظر می‌رسد. پاک کردن سریع لکه قهوه بهترین کاری است که میتوانید برای نجات دادن کفش هایتان انجام دهید.

به دلیل این که جیر به راحتی آسیب می‌بیند، باید با مراقبت و ملاطفت با آن‌ها رفتار کنید. برای پاک کردن لکه قهوه از روی کفش جیر این مراحل را دنبال کنید:

پاک کردن لکه قهوه از روی کفش جیر
۱. سریع قهوه را بعد از ریختن از روی کفش پاک کنید. به وسیله یک دستمال به آرامی قهوه را پاک کنید و اگر دستمال کثیف شد با دستمال دیگری آن را عوض کنید. پاک کردن قهوه را تا زمانی که قهوه به دستمال پس ندهد ادامه دهید. دستمال را با آب گرم خیس کنید و لکه را با آب و دستمال پاک کنید. این کار را چندین بار تکرار کنید.

۲. یک قاشق چای خوری مایع ظرف شویی ملایم را داخل یک کاسه بریزید و دو فنجان آب سرد به آن اضافه کرده و هم بزنید.

۳. دستمال را داخل این محلول بزنید، و بر روی لکه بمالید تا کاملا پاک شود.

۴. تکه‌ای دستمال دیگر بردارید و با آب تمیز خیس کنید، سپس کف باقی مانده از روی کفش را پاک کنید.

۵. یک دستمال خشک برداشته و رطوبت را با ضربه زدن بر روی کفش پاک کنید.

۶. اگر هنوز هم لکه قهوه باقی مانده است، ترکیبی از سرکه و آب به میزان یکسان آماده کنید. دستمال را داخل این محلول بزنید و لکه را تا زمانی که کاملا از بین برود پاک کنید.

۷. پارچه را خیلی آرام بمالید، زیرا حرکات شدید باعث آسیب به جیر می‌شود.

نحوه پاک کردن لکه قهوه از روی کفش کتان سفید:
کفش کتان سفید خیلی ساده و راحت است، اما به راحتی کثیف می‌شود. کفش‌های آل استار و ونس‌ها هم جزء این مجموعه قرار می‌گیرند. به دلیل این که این کفش‌ها از کتان ساخته شده اند، وقتی قهوه روی آن‌ها می‌ریزد، به راحتی لکه را جذب می‌کنند. این مراحل را دنبال کنید تا لکه قهوه را از روی کفش کتان سفید خود پاک کنید.

پاک کردن لکه قهوه از کفش کتان سفید
۱. بر خلاف سایر کفش‌های دیگر، قبل از شروع کار اجازه دهید لکه کاملا خشک شود. اگر سریع شروع به پاک کردن لکه قهوه بکنید، لکه به عمق پارچه نفوذ می‌کند و سخت‌تر پاک می‌شود.

۲. وقتی کاملا خشک شد کف کفش‌ها را به هم بزنید و اجازه دهید هر چیزی که کف کفش چسبیده بیفتد. یک مسواک قدیمی بردارید و قسمت‌های بزرگ قهوه را از روی خطوط کفش پاک کنید. مقداری یکسانی جوش شیرین و آب را حل کنید و مسواک را داخل آب زده روی لکه ماساژ دهید.

۳. پودر لباسشویی و آب سرد را با هم مخلوط کنید و لکه را باحرکات چرخشی مسواک پاک کنید.

۴. کفش را آب بکشید و در صورت نیاز این کار را دوباره انجام دهید.

۵. وقتی لکه پاک شد، می‌توانید کفشتان را با دست یا ماشین لباس شویی، بشویید.

۶. آن‌ها را در محیطی که هوا به راحتی رد و بدل می‌شود، قرار دهید تا خشک شود. می‌توانید داخل کفش دستمال کاغذی یا دستمال بگذارید تا حالت آن حفظ شود.       منبع:نمناک

منبع: پارسینه

کلیدواژه: لکه ی قهوه پاک کردن لکه پارسی خبر روی کفش ها تا زمانی باقی مانده اجازه دهید لکه ی قهوه کاملا خشک ی قهوه خیس کنید ی کفش ها خشک شود پاک شود روی لکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فال قهوه یکی از پرطرفدارترین فال‌ها بوده که با استفاده از ته مانده قهوه نوشیده شده در فنجان انجام می‌شود. معمولا برای گرفتن این نوع از فال، از قهوه ترک استفاده می‌شود.  

به گزارش «زی‌سان»، فال‌بینی با استفاده از ته مانده در استکان برای اولین بار در میان چینی‌ها رواج داشت. آنها از چند هزار سال قبل که نوشیدن چای در فنجان را آغاز کردند، سرنوشت افراد را با نگاه کردن به تفاله‌های چای باقی مانده در فنجان پیش‌گویی می‌کردند.  

مردمان عربستان و یمن اولین گروهی قومی هستند که در جهان برای فال‌بینی از قهوه استفاده کردند. برخلاف تصوری که ممکن است داشته باشید شناسایی و آغاز مصرف قهوه توسط ساکنان اروپای غربی و آمریکا در قرن ۱۸ صورت نگرفت! بلکه در وین ۱۶۸۳ هنگامی که ترکان مجبور به شکستن محاصره وین شدند ۵۰۰ گونی قهوه را برجا گذاشتند. یک تاجر لهستانی ازاین قهوه استفاده کرد و اولین خانه برلین را تاسیس کرد.

در ادامه آشنایی ملل مختلف دیگر با قهوه موجب شده که امروزه فال قهوه در بسیاری از نقاط جهان رواج داشته باشد. از این نوع فال‌بینی برخی‌ها به عنوان سرگرمی استفاده می‌کنند، اما برخی دیگر به صورت حرفه‌ای فال قهوه را با نشانه‌ها و نماد‌های خاص خود آموخته و از آن برای پیش‌بینی سرنوشت و آینده دیگران استفاده می‌کنند.  

فال‌بینی از طریق علایم چای و قهوه به نام تاسیوگرافی (Tasseography) که از لغت عربی «طاسه» به معنای فنجان گرفته شده است. همین امر نشان می‌دهد که کاشفان فال قهوه در ابتدا اعراب بوده‌اند. در این نوع فال، پس از نوشیدن قهوه ترک، ته مانده‌های به جا مانده در فنجان که کامل در آب‌جوش حل نمی‌شود، باید با استفاده از نعلبکی برگردانده شود.

بر اساس یک اسلوب خاص نعلبکی روی فنجان قرار می‌گیرد و سپس در جهت عقربه‌های ساعت و به سمت قلب فنجان برگردانده می‌شود. در نهایت اشکال به جا مانده در داخل فنجان برای پیش‌بینی اقبال و سرنوشت یک فرد مورد توجه فال‌گیر قرار می‌گیرد. فال قهوه در زمینه تفسیر بسیار گسترده و البته پیچیده است. در تفسیر فال قهوه از نماد‌هایی همانند اشکال، حروف و اعداد بهره گرفته می‌شود. هر کدام از این نماد‌ها برای خود معنای خاصی دارند.

با این مقدمات، آن‌چه در ادامه می‌خوانید فال قهوه دو نشان برای متولدین ماه‌های مختلف آمده است:

فال قهوه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین فروردین

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه آتش کوتاه: نزدیک‌شدن به مقام والاتی و در کار بسته‌اش گشایش ایجاد می‌شود.

فال قهوه مربع: مربع در فال قهوه به معنای ارث و میراث و سود می باشد، اگر مربعی بزرگ باشد یعنی ارث و یا سود بیشتری نصیب شما می شود


فال قهوه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین اردیبهشت

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه شلوار: آبرو و حیثیت، سعی کنید خود را حفظ کنید در‌غیر این‌صورت مشکلات شما دو چندان می‌شود.

فال قهوه شاخ: موفقیت مالی، دست پیدا کردن به مال و نعمت فراوان، از فراوانی خود را نبازید


فال قهوه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین خرداد

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه آبشار: پیشرفت شما در کار به مقام و ترفیع حتمی است و از نظر اجتماعی قابل ستایش می‌باشد.

فال قهوه سوزن: دوست و غمخوار، حاجتش بر آورده خواهد شد و به مرادش خواهد رسید.


فال قهوه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین تیر

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه گردن‌بند: عشق و نامزدی و شروع آن، گردن‌بند پاره قهر و جدائی.

فال قهوه حصار: در بند قرار‌گرفتن، جای امن، چند صباحی احتیاط کنید.


فال قهوه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین مرداد

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه کلاه: رسیدن به جاه و مقام، باپشتکار به مقام رسیدن، از حیله دوستان خود را پنهان کنید.

فال قهوه تیرو کمان: تعهد دروغی می‌کند تا مردم را به آن وسیله فریب بدهد.


فال قهوه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین شهریور

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه بشکه: دعوت به مهمانی و جشن و سرور، شب‌نشینی، با شکوه و عروسی.

فال قهوه لامپ: به سوی روشنی و خوشبختی گام بر‌می‌دارید و در ازدواج خوشبخت خواهید شد.


فال قهوه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین مهر

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه آتش‌فشان: در مقابل عشق کنترل خود را حفظ کنید، در غیر این‌صورت این عشق مشکلات شما را بیشتر می‌کند.

فال قهوه آفتابه: راستی و استواری و پایداری و عمر طولانی کردن و یا خدمتگزار گروهی را کردن.


فال قهوه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین آبان

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه شتر‌مرغ: مسافرتی به‌یاد‌ماندنی به خارج از کشور در انتظار شماست، آماده باشید.

فال قهوه گربه: نیرنگ و فریب از سوی دوستان، برای شما دوستان خوبی نمی‌باشند، ریاکار و خائن.


فال قهوه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین آذر

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه لب: نشانگر قرابت و خویشی است، از زخم زبان‌ها نهراسید، احترام و عزت پیدا می‌کنید.

فال قهوه ترازو: نشانه عدل و انصاف است، ترازوی میزان، از عدل و درستی حکم می‌کند.

.
فال قهوه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین دی

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه مرغابی: دعوت به مهمانی و جشن و سمبل پاکی و روان عشق و سعادت زناشوئی، به مجلس با شکوهی دعوت خواهید شد.

فال قهوه مگس: نشان مردم فرومایه است، از طرف آنها اذیت می‌شوید، با دور‌اندیشی رفع مزاحمت کنید.


فال قهوه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین بهمن

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه چرخ: چرخ به هر شکل و صورتی نشانگر اصل اساسی حیات یعنی تحرک است، مطیع سرنوشت باشید.

فال قهوه خرگوش: زود‌رنج، در برابر حادثه سریع خود را می‌بازد، در واقع شانس خوبی است برای رسیدن به اهداف.


فال قهوه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین اسفند

فال قهوه شما بدین شرح است: 

فال قهوه آب: سرچشمه روشنی و آبادانی است و گشایش و توانائی در مشکلات.

فال قهوه صلیب: صلیب نماد خوبی در فال قهوه نیست. صلیب نشان از بیماری ، مشکلات و تاخیر در کار دارد. اگر شما در فنجان خود این نماد را مشاهده کرده اید بهتر است که کمی مراقب سلامت روانی و فیزیکی خود باشید.

tags # فال قهوه ، فال سایر اخبار اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ شهاب سنگی که دایناسورها را منقرض کرد به کجای زمین خورد و آن روز چه اتفاقی رخ داد؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • جنایت کارگر قهوه خانه بعد از اخراج!
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی
  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • سریال جدید مهران مدیری در راه است
  • قتل فجیع کارگر قهوه خانه در شهرری
  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه