Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@03:04:40 GMT

چرا انتخابات دو اسفندماه مهم است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۳۸۱۲

چرا انتخابات دو اسفندماه مهم است؟

این انتخابات اولین انتخابات گام دوم انقلاب اسلامی بشمار می‌رود به طوری که در اولین سال از دهه پنجم حیات انقلاب اسلامی میزان مشارکت و نوع مشارکت مردم ما و سلیقه و نگاه آنها به آینده ایران اسلامی را به اثبات خواهد رساند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فهیمه شمسی از فعالان رسانه‌ای هرمزگان در یادداشتی به بیان اهمیت‌های انتخابات دوم اسفندماه پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی در دوم اسفندماه 1398 برگزار خواهد شد که از ابعاد مختلفی حائز اهمیت است و لزوم مشارکت بالای ملت ایران را در این انتخابات برای حفظ امنیت و اقتدار ملی و شتاب بخشیدن به توسعه کشور می‌طلبد.

این انتخابات اولین انتخابات گام دوم انقلاب اسلامی بشمار می‌رود به طوری که در اولین سال از دهه پنجم حیات انقلاب اسلامی میزان مشارکت و نوع مشارکت مردم ما و سلیقه و نگاه آنها به آینده ایران اسلامی را به اثبات خواهد رساند و از آن جا که طی ماه‌های اخیر شاهد حجم بی‌سابقه‌ای از فشارهای سیاسی و رسانه‌ای خارج‌نشین برای سرد کردن تنور انتخابات را شاهد بوده‌ایم، بدون شک نگاه جهانیان نیز به این انتخابات معطوف شده است.

علاوه بر این انتخابات امسال به نوعی سنجش میزان عددی مشارکت مردم ما در امور سیاسی کشور است. اگر چه سیل خروشان مردم ما در حماسه بزرگ تشییع پیکر سردار مقاومت و راهپیمایی 22 بهمن امسال جلوه بخش حضور با عظمت مردم پای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران است اما مشارکت انتخاباتی و درصد مشارکت حاصل از جمعیت 58 میلیونی واجد شرایط رای دادن در انتخابات دوم اسفندماه نشانه روشن و دقیقی از میزان مقبولیت نظام سیاسی کشور ما است.

نکته جالب در این میان آن است که انتخابات مجلس در کشورهای غربی عمدتا با مشارکت 30 تا 35 درصدی مردم همراه است اما میزان مشارکت در انتخابات دور گذشته مجلس شورای اسلامی در کشورمان بیش از 55 درصد و در هرمزگان حدود 67 درصد بوده است. در این دوره نیز با توجه به اهمیت و ضرورت رقم خوردن مشارکتی بالا در انتخابات ضرورت دارد تا این رقم حفظ و یا بر آن افزوده شود.

موضوع دیگر در اهمیت انتخابات دوم اسفندماه، رقم خوردن مجلسی با تجربه، جهادی، با انگیزه و در عین حال با صلابت است که بتواند با قانون‌گذاری دقیق و نظارت شدید بر حسن اجرای قوانین، اندیشه "باری به هر جهت " را از دولت‌ها گرفته و ریل حرکت کشور را اصلاح کرده و در مسیر اصلاح جدی امورات به حاشیه و انحراف رفته کشور گام بردارد.

مجلسی که بتواند در امورات اقتصادی تدبیر کرده و "منفعلان بر ساختار نشسته کشور" را به تحرک و پویایی بکشاند و بجای پرداختن به امور جزء که وظیفه درجه سه و چهار مدیران محلی است، راه و روشی را در مجلس برگزیند که اقتدار را به قوه مقننه بازگردانده و پویایی ساختاری را در کشور و در دل دستگاه‌های اجرایی جریان بخشد.

انتخابات این دوره را با مشارکت خودمان به کانون هم‌افزایی برای پیگیری مطالبات انقلابی خویش قرار دهیم.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات مجلس هرمزگان بندرعباس انتخابات دوم اسفندماه مشارکت مردم ما انقلاب اسلامی میزان مشارکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران

به گزارش همشهری آنلاین، مجید متقی‌فر با تاکید بر اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود که ان‌شاءالله در ۲۱ اردیبهشت ماه و در مرحله دوم انتخابات با حضور پرشور مردم تکمیل خواهد شد.

وی افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر مبنای ادای تکلیف و انجام وظیفه، تلاش کرد با در نظر گرفتن شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی در زمینه انتخابات و ویژگی‌های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی نسبت به معرفی نامزدهای اصلح به مردم اقدام کند.

متقی‌فر افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی مفتخر است با درک صحیح از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که در خطبه نماز عید سعید فطر در فروردین ماه سال جاری نیز به صورت علنی بر آن تأکید کردند و توفیق ملت ایران را در توحید کلمه دانستند و همه فعالان سیاسی_اجتماعی را توصیه به عدم ایجاد دودستگی‌های جعلی کردند، در مسیر حفظ وحدت میان نیروهای انقلاب با اعتقاد کامل گام بردارد و در همین راستا در مرحله دوم از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز لیست نهایی جبهه انقلاب از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جمع بندی و مورد توافق قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، یادآور شد: آنچه از منظومه فکری امامین انقلاب بر می‌آید، این است که در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک‌ها و شاخص‌ها مهم است و صرف وابستگی به حزب و گروه و یا قبیله سیاسی نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را به ترتیب زیر اعلام کرد:

۱- علیرضا سلیمی
۲- غلامحسین رضوانی
۳- محمد سراج
۴- زهره سادات لاجوردی
۵- زهره طبیب‌زاده
۶- فاطمه قاسم پور
۷- مجتبی زارعی
۸- حسین صمصامی
۹- حسین نجابت
۱۰- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی
۱۱- علی اصغر پورمحمدی
۱۲- حسن خجسته باقرزاده
۱۳- مهدی شریفیان
۱۴- مهدی عسگری
۱۵- عبدالحسین روح الامینی
۱۶- سعید آجرلو

کد خبر 848926 منبع: ایسنا برچسب‌ها انقلاب‌ اسلامی‌ ایران انتخابات خبر ویژه

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران اعلام شد