Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:00:22 GMT

نماد شهر تهران در حمایت از کودکان محک نارنجی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۴۱۰۰

نماد شهر تهران در حمایت از کودکان محک نارنجی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هدف کمپین انجمن کنترل جهانی سرطان (uicc)، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی هرچه بیشتر مردم درباره بیماری سرطان و راه‌های کنترل آن است. در این کمپین افراد و یا سازمان‌ها با معرفی نقش خود در راستای اهداف آن از سراسر جهان مشارکت می‌کنند.

مؤسسه خیریه محک به عنوان یکی از اعضای رسمی انجمن کنترل جهانی سرطان (uicc) از سال ۲۰۱۶ در اجرای این کمپین در ایران مشارکت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال نیکوکاران، داوطلبان، بنگاه‌های اقتصادی، مراکز خرید، سازمان‌های مطرح داخلی و همچنین بیش از ۱۵۰ نفر از هنرمندان و ورزشکاران کشورمان به دعوت محک به این کمپین پیوستند تا ایرانیان نقش پررنگی در این کمپین جهانی داشته باشند. پیوستن برج آزادی به عنوان معروف‌ترین نماد تهران، نیز یکی دیگر از این اقدامات است.

از آنجایی که رنگ نارنجی، رنگ آگاهی‌بخشی و منتخب انجمن کنترل جهانی سرطان (uicc) است؛ برج آزادی با انجام این اقدام و با شعار I am and I will در این کمپین شرکت کرد. با نارنجی شدن این نماد گویی تهران به نمایندگی از ایران، به این کمپین جهانی پیوست.

همزمان با نارنجی شدن برج آزادی به مناسبت روز جهانی سرطان کودک، فرزندان محک نیز به این برج که یکی از نمادهای هویت فرهنگی و معماری تهران است، دعوت شدند.

کودکان اقامتگاه محک همراه با خانواده‌هایشان از مجموعه فرهنگی و هنری آزادی بازدید کردند. دیدن این برج زیبا و موزه آن برای آنها که هر کدام از شهرهای مختلف ایران به تهران آمدند، بسیار لذت بخش و دیدنی بود.

محک امید دارد با همراهی تمام اعضای خانواده خود و همگام با فعالان حوزه سرطان کودک در سراسر جهان، نقش مؤثری را در اطلاع‌رسانی و ایجاد آگاهی در این حوزه و تشخیص زودهنگام بیماری در فرزندانش ایفا کند و آنها را در مسیر درمان به بهترین شکل همراهی کند.

کد خبر 4855323

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت بهداشت موسسه محک کودکان سرطانی شهرداری تهران شورای شهر تهران 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش شهر تهران محسن هاشمی محسن حاجی میرزایی دستگیری سارق سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی آتش نشانی قوه قضائیه انجمن کنترل جهانی سرطان برج آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش تازه‌ای هشدار داد انگلیس بیشترین میزان مصرف الکل در بین کودکان و نوجوانان را دارد و از این نظر در صدر فهرست جهانی سوء مصرف نوشیدنی‌های الکلی در این گروه‌های سنی جای گرفته است.

به گزارش ایسنا، این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

«راشا تودی» در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این امر در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • انتقال چای قاچاق با قطار
  • بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران/ لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد /بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • سازمان جهانی غذا: کودکان غزه دچار سوتغذیه شده‌اند
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم