Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدعلی شجاعی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان، با بیان اینکه روابط عمومی یک حوزه تخصصی است، خاطرنشان کرد: در اکثر دستگاه ها توجهی به حوزه روابط عمومی نمی شود به گونه ای که معمولا  افراد عادی بهاین سمت گمارده می شوند در حالی که حوزه روابط عمومی، نیازمند افرادی متخصص، روزآمد و حداقل مسلط به یک زبان خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها در استان هنوز مسیر اصلی خود را در جهت آگاهی بخشی پیدا نکرده اند، افزود: در فضای کنونی که برخی رسانه های بیگانه کوچکترین کم کاری کارمندان دستگاه های اجرایی را انعکاس می دهند و موجب افزایش ناامیدی و بی اعتمادی در جامعه می شوند؛ روابط عمومی ها باید خدمات دولت را بیشتر و دقیق تر در اختیار مردم قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه این حوزه تاکنون نتوانسته نقش مناسبی در جایگاه خویش ایفا کند، تصریح کرد: حوزه روابط عمومی نه تنها باید مردم را با خدمات دستگاه های اجرایی آشنا کند، بلکه باید بازتاب دهنده اخبار استان در سطح ملی و در گام های بعد معرف آن در سطح بین المللی باشد.

این مقام عالی دولت در استان گفت: برای رفع کاستی های این حوزه باید تمامی ظرفیت های استان با هم افزایی به کار گرفته شود به گونه ای که روابط عمومی ها نیاز سازمان ها را در زمینه ارتباط با جامعه و مردم تسهیل و روان کنند.

شجاعی با تاکید بر نقش روابط عمومی ها بر افکار عمومی، تقویت روحیه امید و نشاط اجتماعی و به خصوص در مقطع کنونی مشارکت انتخاباتی، خاطر نشان کرد:  از آنجا که برگزاری شکوهمند انتخابات آتی مجلس، برای حاکمیت و دولت در اولویت است روابط عمومی ها باید سربازان نظام برای ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در این عرصه باشند.

نشست های هم اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان بر حسب نیاز به میزبانی مجموعه های مختلف و زیر نظر اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی برگزار می شود.

استان خراسان شمالی با هشت شهرستان، ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.
 

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا انتخابات خراسان شمالی دستگاه های اجرایی دستگاه های اجرایی استان روابط عمومی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دستگاه های اجرایی حوزه روابط عمومی روابط عمومی ها روابط عمومی خراسان شمالی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا حاج منوچهری در همایش مسئولین روابط عمومی سازمان در مجتمع شهید بهشتی قوه قضائیه، گفت: یکی از راهکارها برای کاهش فرسودگی شغلی ایجاد جذابیت‌های بصری در محیط کار است که انجام بخشی از این کار به عهده روابط عمومی‌ها است.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در شناساندن سازمان و انتقال مطالبات مراجعین و همکاران به مسئولین افزود: روابط عمومی چشم، گوش و زبان سازمان است که وظیفه دارد اخبار و موضوعات مختلف را رصد کند و آنچه در مورد سازمان مطرح می‌شود را ببیند، بشنود و به ابهامات، سوالات و یا شبهه‌ها پاسخ گوید.

حاج منوچهری تصریح کرد: روابط عمومی باید مطالبه گر و پرسشگر باشد و هر آنچه در ذهن همکاران ایجاد سوال، شبهه و دغدغه کرده است را از مسؤولین سازمان مطالبه و پاسخ آن را به همکاران منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه وجود هرگونه شبهه بدون جواب، به بدنه سازمان آسیب خواهد زد، اظهار داشت: آمادگی کامل برای پاسخگویی به سوالات در رده مدیریتی وجود دارد بنابراین روابط عمومی به عنوان واسطه بین مراجعین، همکاران و مدیران می‌توانند با پرسش از مسئولین در رفع ابهامات و سوالات مخاطبان نقشی اساسی ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان وظیفه دیگر روابط عمومی را شناساندن سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهم، شناساندن سازمان و توانمندی‌ها و قابلیت‌های آن به جامعه و دیگر نهادها است چرا که با وجود پیشرفت‌های قابل توجه، افتخارات کسب شده و گستردگی خدمات سازمان، هنوز جمع کثیری از افراد جامعه، پزشکی قانونی را صرفاً با معاینه جسد می‌شناسند در حالی که این خدمت کمتر از پنج درصد خدمات سازمان را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه روابط عمومی است که در ارتباط با رسانه و در دیدارها و بازدیدها نسبت به معرفی سازمان و خدمات گسترده آن اقدام و زمینه شناخت دقیق و درست سازمان را فراهم کند.

حاج منوچهری همچنین با تأکید بر سختی کار پزشکی قانونی ادامه داد: با توجه به سختی کار پزشکی قانونی، بحث ارتقای معیشت همکاران به عنوان دغدغه‌ای جدی همیشه در دستور کار سطوح مدیریتی سازمان قرار داشته است.

یادآور می‌شود همایش مسؤولین روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، پنجم و ششم اردیبهشت ماه در مجتمع شهید بهشتی قوه قضائیه در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 6087315

دیگر خبرها

  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند