Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم نعمتی کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به نفع ائتلاف نیروهای انقلاب از حضور در انتخابات انصراف داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، میثم نعمتی کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  به نفع ائتلاف نیروهای انقلاب از حضور در انتخابات انصراف داد.

وی در این باره با انتشار نامه‌ای تاکید کرد:

با عنایت پروردگار متعال و صرفا به جهت وظیفه انقلابی در تحقق گام دوم

بی شک تحقق شکوهمند گام دوم انقلاب اسلامی به دمیدن روح جوانی، عدالت خواهی و خودباوری و دلدادگی به مستضعفین، خستگی ناپذیری و در یک کلام روحیه جهادی در ارکان مختلف نظام من جمله مجلس نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با تأکیدات دوستان دلسوز و دغدغه مند به نمایندگی از رئوس دو جریان اصولگرایی حاضر در انتخابات پیش رو، بر اینجانب تکلیف گردید که در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام نمایم و در لبیک به فرمان گام دوم امام عزیزمان به وسع خود نقش داشته باشم.

در این مسیر به واسطه حسن نظر شورای ائتلاف و با انتخاب مردم اصولگرای عزیز تهران، با اختلاف چند رتبه در رأی شورای ائتلاف در 13 نفر جوان لیست ائتلاف قرار نگرفتم. لذا با تشکر از همه عزیزانی که به بنده محبت داشتند و رأی به لیست کامل شورای ائتلاف ضمن کناره گیری از انتخابات به نفع ائتلاف نیروهای انقلاب، ذکر چند نکته را ضروری می‌دانم:

1-  بنده  به نفع ائتلاف نیروهای انقلاب کنار می‌روم چرا که معتقدم داشتن لیست واحد و تبلور و تحقق نگاه اصولگرایی در مجلس یازدهم، حق بدنه مردمی گرانقدر اصولگرایان، و حل شدن معضلات کشور و خدمت دلسوزانه در مجلس حق آحاد مختلف جامعه با هر نگاه سیاسی است که با لیست اصولگرایان محقق خواهد شد.

2-  بنده به نفع ائتلاف نیروهای انقلاب کنار می‌روم. نه لیست ائتلاف، نه اعضای شورای ائتلاف و نه ساز و کار شورای ائتلاف را بی اشکال نمی دانم که انتقادات وارده به هر سه موضوع در مجال خود پرداخته خواهد شد.

اما آنچه مهم است اینکه سیر جریان ائتلاف اصولگرایی دائما در حال رشد بوده است. از فرآیند ملوک الطوایفی اولیه و لیستهای متعدد شروع و با عبور از سهم خواهی در لیست های واحد، در انتخابات گذشته به جمنا و در نهایت به شورای ائتلاف در انتخابات جاری رسید. این رشد سیاسی خود ارزشمند است و لو اینکه هنوز به ساز و کار نهایی نرسیده باشد.

3-  قوت شورای ائتلاف این بود که تا پایان، ساز و کار تعیین شده حفظ شد. حتی متنفذین هم اگر میخواستند کسی را در لیست قرار دهند باید نظر اکثریت اعضای شورا را جلب میکردند و در نهایت رأی بالاتری برای فرد مورد نظر خود جمع میکردند و اجازه اعمال نفوذ خارج از روال وجود نداشت.

4-  قطعا این ساز و کار، که انتخابات به انتخابات ترقی یافته است، بلوغ کاندیداها و صبر سیاسی را نیز می طلبد که افراد پس از قرار نگرفتن در لیست به نتایج تمکین کرده و به سراغ لیست های اختلافی نروند و تکلیف خود را در غیر از تفرقه افکنی ادا کنند. مهمتر از آن پس از انتخابات نیز به نظارت و صیانت از اعتماد و رصد دقیق منتخبین اصولگرا بپردازند.

5-  جوانگرایی که ماحصل رهنمودها و تأکیدات امام عزیزمان در بیانیه گام دوم و فرمایشات ایشان است تنها با آوردن چند جوان در لیست محقق نمی شود. مرگ جوانگرایی زمانی است که هر جریان در شورای ائتلاف یا خارج از آن بخواهد تفکرات کهنه و مرزبندی ها و کینه توزی های سیاسی تاریخ گذشته خود را در چند جوان دمیده و نسلهای آینده را چون خود، درگیر دعواهای درون جناحی نفس گیر کند و صرفا از حضور چند جوان در لیست خرسند باشد.

سقوط نکردن در این پرتگاه نیازمند ملاحظاتی است که یکی از آنها اهتمام جدی جوانان به رد نگاه های تفرقه افکن و نفرت زا از یک سو و عدم سهم خواهی بیش از حد نسلهای اول و دوم از سوی دیگر است.

امید داریم دوم اسفند به یاری خداوند، علاوه بر پیروزی جریان ائتلاف نیروهای انقلاب، شاهد نقطه عطفی در جهت وحدت کامل اصولگرایان باشیم.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات انقلاب اسلامی ائتلاف شورای ائتلاف میثم نعمتی ساز و کار چند جوان گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجید متقی فر سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگویی، با اشاره به برگزاری جلسات جبهه پایداری برای دور دوم اتنخابات خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که همان فضای وحدت با شورای ائتلاف که در دور اول وجود داشت را ادامه بدهیم و بعید است که وحدت دور اول در این دور، بهم بخورد.

بنابر روایت فارس، متقی فر تصریح کرد: سعی می کنیم فضای وحدت را در دور دوم انتخابات تقویت بکنیم. سخنگوی جبهه پایداری درپایان گفت: صحبت هایی کرده ایم که این فضای وحدت را نسبت به دور قبل به صورت گسترده تر دنبال بکنیم و لیست انقلابی تری را در دور دوم خواهیم داشت.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898766

دیگر خبرها

  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات