Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روزنامه القدس العربی، نتانیاهو در دیدار با رییسان و مسئولان نهادهای یهودی در قدس اشغالی اعلام کرد که سطح روابط تل آویو با کشورهای عربی و اسلامی در حال پیشرفت است و رژیم اسرائیل به جز دو سه کشور با بقیه این کشورها رابطه برقرار کرده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای نمونه به سفر سال گذشته خود به کشور عمان و دیدار با مقامات عالیرتبه عمانی و همچنین دیدار دو هفته قبل خود با «عبدالفتاح البرهان» رییس شورای انتقالی سودان اشاره کرد و مدعی شد که این تغییرات ناشی از قدرتمندی رژیم اسرائیل است که دیگر نمی توان آن را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتانیاهو همچنین به عبور اولین هواپیمای اسرائیلی از حریم آسمان سودان به عنوان گامی بزرگ در عادی سازی روابط با جهان عرب هم اشاره کرد و خطاب به کشورهای عربی گفت که همکاری با رژیم اسرائیل آینده ملت ها و امنیت آنها را تامین خواهد کرد.

رسانه های اسرائیلی هم گزارش دادند که هواپیمای این رژیم که اوایل هفته گذشته از تل آویو به کینشازا، پایتخت جمهوری دمکراتیک کنگو رفته بود  پنجشنبه گذشته با گذر از آسمان سودان ساعت ۴، ۲۴ دقیقه بامداد روز جمعه به فرودگاه «بن گورین» در تل آویو بازگشته است.

«عبدالفتاح البرهان» رییس شورای انتقالی سودان نیز که پس از سقوط دولت «عمر البشیر» رییس جمهوری مخلوع این کشور زمام امور را به دست گرفته است دو هفته قبل در اوگاندا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

بسیاری از کارشناسان این دیدار را در ادامه تلاش های برای عادی سازی روابط میان کشورهای عربی  و رژیم اسرائیل ارزیابی کردند.

نتانیاهو که حزبش در سه دوره برگزاری انتخابات پارلمان اسرائیل نتوانست اکثریت کرسی ها را برای تشکیل دولت این رژیم به دست آورد و با بحران های متعدد داخلی رو به رو است، اکنون چشم به روابط خارجی و عادی سازی روابط با جهان عرب برای احیای قدرت خود چشم دوخته است.

در میان کشورهای عربی تنها مصر و اردن با رژیم صهیونیستی روابط رسمی دیپلماتیک دارند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی رژیم اسرائیل کشورهای عربی جهان عرب تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۵۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو احتمالا بازداشت شود

طی روز‌های اخیر نتانیاهو تلاش زیادی برای جلوگیری از چنین تحولی انجام داده است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن نفاق خواندن این حکم، اعلام کرد در صورت لزوم از «اسرائیل» خارج نخواهیم شد.

در همین رابطه کانال ١٢ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد اسرائیل انتظار دارد دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت نتانیاهو، گالانت و هالیوی را در این هفته صادر کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • نتانیاهو احتمالا بازداشت شود
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • بالانسر ایران و اسرائیل