Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار ابهر با اشاره به اینکه نقش زن در اسلام صرفا مدیریت خانواده نبوده و پهنه شخصیت او در حوزه گسترده‌تری قرار دارد، گفت: زن زیر بنایی‌ترین پایه‌های اخلاقی را در یک جامعه رقم می‌زند.

به گزارش ایکنا از زنجان، محمدرضا ذوالقدری‌ها، شهردار ابهر ، عصر دوشنبه، ۲۸ بهمن‌ماه در مراسم تجلیل از بانوان شاغل در شهرداری ابهر با تبریک هفته زن، گفت: بیان جایگاه رفیع مادران قطعا در کلمات نمی‌گنجد و ما توانایی به جای آوردن دین مان نسبت به آنها را نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش مهم بانوان به‌عنوان نیمی از جمعیت جامعه، گفت: سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر ابهر از قشر بانوان هستند که این امر وظیفه آنان را در قبال قشر بانوان در ابعاد مختلف رفاهی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بیشتر می‌کند.

ذوالقدری‌ها تصریح کرد: زن زیر بنایی‌ترین پایه‌های اخلاقی را در یک جامعه رقم می‌زند و با استفاده از پایگاه اجتماعی مختلف نقش‌های گوناگونی را عهده‌دار می‌شود که در نهایت منجر به ترویج عدالت خواهد شد.

وی با بیان این‌که در دین مبین اسلام به جایگاه و شخصیت زن توجه زیادی شده است و نقش زن در اسلام صرفا مدیریت خانواده نبوده و پهنه شخصیت او در حوزه گسترده‌تری قرار دارد، ادامه داد: بر اساس آموزه­‌های دین مبین اسلام، زن جایگاهی رفیع در نظام هستی دارد و از دامن زن مرد به معراج می­‌رود.

در ادامه این جلسه نیز سید نعمت‌الله نجیب‌حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر ابهر گفت: اهمیت منزلت و شأن مادران به اندازه‌ای است که در روایات و احادیث متعددی بر آن اشاره شده و اگر در میان ۱۲۴ هزار پیامبر و ۱۲ امام زنان حضور ندارند، نشانگر جایگاه بالای زنان است چون این پیامبران تربیت،یافته و فرزندان مادرانی هستند که بهشت زیر پای آنهاست .

وی با اشاره به این‌که نقش و اهمیت جایگاه زنان و همسران در جامعه بر اساس بنیان خانواده بنا نهاده شده است، ادامه داد: رکن اصلی و پایدار و ماندگار خانواده مادر است و افرادی همانند سردار سلیمانی و شهدای گرانقدر انقلاب و جنگ نماد بارز این ادعا هستند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: زنجان جایگاه زن روز زن ابهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور

ایسنا/اردبیل رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) به اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور تاکید کرد و گفت: امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند.

میرسید احمد محیط طباطبایی ۵ اردیبهشت در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند، عنوان کرد: هر توسعه پایداری از بستر موزه عبور می‌کند و موزه شاخص پیشرفت و توسعه‌یافتگی یک جامعه را بیان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موزه‌ در آخرین تعریف به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی برشمرده شد، ادامه داد: موزه‌ یک نهاد آموزشی و پژوهشی است و بخشی از میراث فرهنگی، طبیعی، تاریخی و هنری بشر را حفاظت، شناسایی و معرفی کرده و اوقات فراغت و خیلی چیزهای دیگر را رقم می‌زند.

محیط طباطبایی افزود: موزه‌ها باید پاسخگوی معضلات و مشکلات امروز جامعه باشند؛ چراکه موزه‌ها به عنوان نهادی که گذشته بشر، زمینه‌ها و زیرساخت‌های آن را به آینده مرتبط می‌کند، مهمتر شده و جایگاه بسیار خاصی را پیدا کرده‌ است.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) با اشاره به اینکه امسال آموزش و پژوهش در محور فعالیت‌های موزه‌ها قرار گذاشته شده است، تصریح کرد: در طی این ۳۰ سال مشکلات جامعه بشری از جمله صلح، محیط زیست، تغییرات اقلیمی، پایداری و مواردی از این قبیل محور فعالیت‌های موزه‌ها می‌باشد.

وی با تأکید بر اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور، گفت: دانشگاه‌ها مثل هر نهاد دیگری به موزه احتیاج دارند، موزه نه به عنوان یک ویترین، دکور و افتخار برای دانشگاه، بلکه به عنوان بخش ارتباطی بین دانشگاه و جامعه مخاطب می‌باشد و از این جهت دانشگاه‌ها باید جایگاه موزه‌های خود را به صورت رسمی در حوزه معاونت پژوهشی بشناسند.

محیط طباطبایی با بیان اینکه مخاطب اصلی موزه‌ها کودکان و نوجوانان هستند، افزود: موزه‌ها برای آن هستند که بتوانیم تمام مسائل پیچیده و مهم، معضلات و هویت که منشأ فرهنگی هر جامعه است را به نسل آینده منتقل کنیم.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) ادامه داد: امیدوارم جامعه ما با نگاه موزه‌ای و از طریق تجربه ۱۰ هزار ساله مردمی که در این سرزمین زیستند، برای رفع مشکلات و معضلاتی که امروز در سطوح مختلف با آن روبرو هستند، تلاش کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند