Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، می توان با کمک برخی از نشانه ها حدس زد که شاید شما هم در معرض دیابت قرار دارید. اما چه نشانه هایی؟

افزایش سطح گرسنگی

طبق گفته انجمن دیابت آمریکا، احساس گرسنگی تمام وقت می تواند یکی از علائم اولیه دیابت باشد. نام پزشکی این علامت "پولیفاژی" است و یکی از سه علامت اصلی هشدار دهنده دیابت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که این علائم می تواند با سایر مشکلات پزشکی - مانند افسردگی یا استرس - مرتبط باشد اما احتمال بروز دیابت وجود دارد.

کندتر شدن بهبود زخم ها

اگر متوجه شده اید که بهبود بریدگی ها و جای زخم های شما مدتی طولانی تر از زمان عادی طول  می کشد، این می تواند نشانه دیابت باشد. تحقیقات منتشر شده در کتابخانه ملی ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که دیابت مانع از تشکیل رگ های خونی جدید می شود ، که منجر به کندتر شدن روند بهبود زخمها می شود.

احساس خستگی

افرادی که به دیابت مبتلا هستند ، اغلب دوره های خستگی شدید را تجربه می کنند. این مشکل از نظر بالینی به عنوان سندرم خستگی دیابت شناخته شده است و با احساس خستگی جسمی یا روحی دسته بندی می شود. اگر مبتلا به دیابت هستید ، ممکن است متوجه شوید که زودتر از زمان بهنجار احساس خستگی می کنید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: افسردگی بیماری دیابت قند خون احساس گرسنگی احساس خستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟

افراد مسن، افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند، افرادی که درگیر بیماری کم‌خونی همولیتیک خودایمنی هستند و همچنین کسانی که مشکل سوء جذب دارند، بیشتر از دیگران در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویتامین B۱۲ یک ویتامین ضروری است که بدن به آن نیاز دارد، اما نمی‌تواند به تنهایی آن را تولید کند، بنابراین باید برای دریافت آن از رژیم غذایی مناسب پیروی شود؛ ویتامین B۱۲ برای تولید DNA بسیار مهم است و نقش کلیدی در تولید گلبول‌های قرمز دارد.

افراد مسن، افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند، افرادی که درگیر بیماری کم‌خونی همولیتیک خودایمنی هستند و همچنین کسانی که مشکل سو جذب دارند، بیشتر از دیگران در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند، در صورتی که در معرض کمبود این ویتامین قرار دارید، مکمل‌های تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید؛ کمبود ویتامین B۱۲ را نباید نادیده گرفت، زیرا کمبود طولانی مدت آن باعث بروز مشکلات جدی سلامتی می‎‌شود.

علائم مراحل اولیه کمبود ویتامین B۱۲ چیست؟

کمبود خفیف ویتامین B۱۲ ممکن است با علائم خاصی همراه نباشد. با این وجود، رایج‌ترین علائم اولیه آن شامل ضعف، خستگی، از دست دادن اشتها، کاهش وزن بدون دلیل، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، افسردگی و تحریک‌پذیری می‌شود.

تأثیرات طولانی‌مدت کمبود ویتامین B۱۲ چیست؟

کمبود ویتامین B۱۲ در طولانی مدت باعث بروز مشکلات سلامتی جدی می‌شود. این موارد شامل بی‌حسی و گزگز دست و پا، از دست دادن بینایی، اختلال شناختی و از دست دادن حافظه می‌‎شود؛ همچنین، ممکن است منجر به احساس گیجی، مشکلات راه رفتن و مشکلات گفتاری شود.

چه غذاهای حاوی ویتامین B۱۲ است؟

گوشت، ماهی، مرغ، تخم‌مرغ و محصولات لبنی به صورت طبیعی سرشار از ویتامین B۱۲ است. هیچ منبع گیاهی دارای ویتامین B۱۲ نیست، بنابراین افرادی که از رژیم‌های غذایی گیاهی پیروی می‎‌کنند، باید از غذاهای غنی شده با ویتامین B۱۲ استفاده کنند؛ افرادی که نمی‌توانند نیاز ویتامین B۱۲ بدن خود را از طریق رژیم غذایی تأمین کنند، لازم است با تجویز پزشک از مکمل‌های این ویتامین استفاده کنند.

کد خبر 750589

دیگر خبرها

  • ۷ چیزی که فقط افرادی که در خانواده ای با روابط سمی بزرگ شده اند درکشان می کنند
  • فقط افرادی که در خانواده‌ای سمی بزرگ شده‌اند این ۷ مورد را درک می‌کنند
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • رقیب خسرو حیدری در 38 سالگی مثل 20 ساله‌ها
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است