Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا در دولت باراک اوباما با انتقاد از شهادت سردار شهید سلیمانی توسط دولت ترامپ گفت: این کار اقدامی خطرناک بود که می‌توانست آمریکا و ایران را در آستانه جنگ قرار دهد.

بنابر گزارش تارنمای هرالد تریبیون، وندی شرمن یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده توافق هسته‌ای آمریکا با ایران در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در کنفرانسی در فلوریدا گفت: حمله موشکی ترامپ که منجر به کشته شدن [شهادت] ژنرال سلیمانی در عراق شد، می‌تواند مانع نفوذ ایران در منطقه شود اما با این وجود ان حمله یک اقدام خطرآمیز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرمن افزود: من فکر می‌کنم که ترامپ با این اقدام دست به ریسک خطرناکی زده است.

شرمن همچنین با استقبال از توافق آمریکا با طالبان بعد از ۱۸ سال جنگ بی‌پایان گفت: این یک قدم خوب و مفید است.

در حالی که شرمن نگرانی‌های زیادی در مورد رویکرد ترامپ به وزارت امور خارجه و سیاست خارجی دارد، افزود: من از این که آمریکا با طالبان به آتش بس رسیده‌اند، استقبال می‌کنم.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت افغانستان امروز (دوشنبه) از نهایی شدن توافقنامه صلح بین طالبان و آمریکا خبر داد و از این توافقنامه به عنوان فرصتی برای اثبات اراده طرف مقابل برای برقراری صلح یاد کرد.

وی گفت: توافقنامه صلح بین طالبان و آمریکا نهایی شد و امضای آن مبتنی بر کاهش یک هفته‌ای خشونت و تداوم این روند است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس جمعه گذشته به نقل از یک مقام ارشد دولت "دونالد ترامپ" اعلام کرد، مذاکره‌کنندگان آمریکا و طالبان بر سر آتش‌ بس موقت بین نیروهای دو طرف در افغانستان به توافق رسیدند. این توافق بزودی اجرایی می‌شود و می‌تواند به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان منتهی شود.
به گفته این مقام آمریکایی، پس از اجرای توافقنامه کاهش یک هفته‌ای خشونت در افغانستان، مذاکرات صلح با حضور همه طرف‌های افغان برگزار می‌شود. این مذاکرات بسیار مفصل است و همه طرف‌های افغان، از جمله نیروهای مسلح افغانستان، در آن حضور خواهند داشت.

"زلمی خلیلزاد"، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز یکشنبه در توئیتی با اشاره به توافقنامه کاهش خشونت بین آمریکا و طالبان، تاکید کرد، موفقیت روند صلح افغانستان قابل تضمین نیست.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ریسک خطرناک مذاکره کننده شهید سلیمانی ژنرال سلیمانی توافق هسته ای دونالد ترامپ حمله موشکی وندی شرمن جنگ عراق ایران باراک اوباما طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ به من گفت در مورد رابطه با «خانم بازیگر» حرفی نزنم

یک دستیار سابق ترامپ فاش کرد رییس جمهور سابق آمریکا از او خواسته بوده در مورد رابطه با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن ساکت باشد.

به گزارش شفقنا، «هوپ هیکس» دستیار ارشد سابق دونالد ترامپ، شهادت داد که در روز‌های پایانی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به او گفته بود که رابطه او با بازیگر فیلم‌های پورن «استورمی دنیلز» را انکار کند.

شهادت هیکس به هیئت منصفه در رابطه با دادگاه جاری ترامپ به ویژه در مورد روابط خارج از عرف او نقش مهمی ایفا می‌کند؛ چه اینکه او اکنون در رقابتی سخت با بایدن برای رسیدن دوباره به کاخ سفید به سر می‌برد.

دنیلز تهدید کرده بود داستان رابطه خود در سال ۲۰۰۶ را در معرض دید عموم قرار می‌دهد؛ این درحالی است که ترامپ اصولاً موضوع رابطه با این بازیگر سابق فیلم‌های مستهجن را رد می‌کند.

هیکس شهادت داد که چهار روز قبل از انتخابات ۸ نوامبر ۲۰۱۶ به ترامپ گفته بود که وال استریت ژورنال جزئیات داستان دنیلز را منتشر خواهد کرد. هیکس که به عنوان دبیر مطبوعاتی کمپین انتخاباتی خدمت می‌کرد، گفت: «او می‌خواست مطمئن شود که هر نوع رابطه انکار شده است.»

او گفت که ترامپ نمی‌خواست همسرش ملانیا این موضوع را بفهمد، موضوعی که شامل ادعا‌هایی مبنی بر رابطه او با کارن مک‌دوگال، مدل سابق پلی‌بوی هم بود. ترامپ رابطه با هر دو زن را رد کرده است. هیکس می‌گوید: «او نگران این بود که همسرش روزنامه‌های صبح را نبیند و از من می‌خواست مطمئن شوم که روزنامه‌ها در آن روز صبح به محل اقامت همسرش تحویل داده نمی‌شوند.»

البته شهادت هیکس می‌تواند به وکلای ترامپ کمک کند تا ادعا کنند که او به دنیلز پول داده است تا همسرش و نه رای دهندگان را از شنیدن اتهامات جنسی مخفی کند.

گفتنی است ترامپ با ۳۴ عنوان اتهامی مختلف روبرو است که برخی از آن‌ها دستکم چهار سال زندان دارند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • ماجرای ترور رییس سابق فدراسیون کشتی ایران! / فیلم
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • چین برای اولین بار توافقنامه ادعایی 2016 دریای چین جنوبی با فیلیپین را منتشر کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ترامپ به من گفت در مورد رابطه با «خانم بازیگر» حرفی نزنم
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس