Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی که به لبنان سفر کرده است، با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در محل سفارت ایران در جنوب بیروت دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیاد نخاله و موسی ابومرزوق درباره پیامدهای طرح معامله قرن از جمله بی اعتنایی به حق فلسطینیان، الحاق بخش هایی از خاک کرانه باختری به سرزمین ۱۹۴۸ میلادی (اسراییل) و خطرات آن برای ملت های عربی و اسلامی با لاریجانی تبادل نظر کردند.

آنها در این دیدار تاکید کردند: ملت فلسطین برای شکست این طرح صهیونیستی - آمریکایی و جلوگیری از پیامدهای منفی آن با فداکاری و همه امکانات موجود، اقدام و پافشاری خواهد کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران نیز بر اهمیت وحدت موضع فلسطینی ها برای رویارویی با طرح معامله قرن و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت فلسطین و مقاومت تاکید کرد.

این طرح که هشتم بهمن ماه در واشنگتن رونمایی شد، منطق قطعنامه ها و قوانین جهانی، سازمان ملل متحد، طرح "دو دولت"، اعلان قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین، عقب نشینی رژیم اسراییل تا مرزهای ۱۹۶۷ میلادی و الزام این رژیم به از بین بردن شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن را زیر پا گذاشت.

کشورهایی که به طور مستقیم از طرح معامله قرن زیان می بینند فلسطین، سوریه، اردن و لبنان هستند. این طرح، قدس و بخشی از منطقه کرانه باختری در فلسطین، منطقه جولان در سوریه، منطقه غور در اردن و منطقه مزارع شبعا درجنوب لبنان را در اختیار رژیم اسراییل قرار داده است.

هم چنین پناهندگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان، اسکان دایم بگیرند. معامله قرن می خواهد که این پناهندگان را به شهروندان سوری، اردنی و لبنانی تبدیل کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لاریجانی زیاد نخاله موسی ابومرزوق مجلس شورای اسلامی طرح معامله قرن موسی ابومرزوق کرانه باختری زیاد نخاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ظهر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت میزبان نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق و هیأت همراه بود.

در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از سفر نیچروان بارزانی به تهران، روابط بین ایران و منطقه کردستان عراق را در حوزه رسمی و مردمی روابطی قدیمی، دوستانه و ناگسستنی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه سفر بارزانی به تهران را فرصت مهمی در تقویت روابط ایران و منطقه کردستان عراق به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری خواند و ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین از این پس با شتاب بیشتری به پیش رود.

امیرعبداللهیان همچنین ارتقای نقش منطقه کردستان عراق در چارچوب قانون اساسی عراق را مورد اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران خواند و با اشاره به روابط برادرانه بین مقامات منطقه کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران افزود: این روابط در خدمت مناسبات دوستانه و سازنده بین دو کشور ایران و عراق قرار دارد.

* خاک منطقه کردستان عراق هرگز نقطه تهدیدی علیه ایران نخواهد بود

نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمامی تحولات تاریخی و مهم در کنار منطقه کردستان و عراق بوده است، نقش جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات عراق را تاریخی، سازنده و ماندگار خواند.

وی با تجلیل از نقش سردار شهید قاسم سلیمانی در تقویت امنیت منطقه افزود: از آنجایی که از نظر ما امنیت ایران، امنیت عراق و اقلیم کردستان است، خاک اقلیم هرگز نقطه تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود. 

نیچروان با اشاره به توافق امنیتی و تشکیل کمیته مشترک امنیتی بین دو کشور ایران و عراق گفت: گام‌های مؤثری در اجرای این توافق برداشته شده و ما با جدیت تمام، اجرای کامل این توافق را دنبال خواهیم کرد.

* تلاش برای تحقق منافع مشترک

بارزانی همچنین با اشاره به دیدار بسیار خوب خود با رهبر انقلاب، این ملاقات را بسیار شیرین، مفید و راهگشا توصیف کرد و افزود: با توجه به صحبت‌های رهبری و نیز مباحث مطرح شده در دیدار با رئیس جمهور ایران، برای تحقق منافع مشترک در روابط دوجانبه از جمله در حوزه اقتصادی و تجاری حداکثر تلاش و همکاری را خواهیم داشت.

در پایان این دیدار امیرعبداللهیان از نقش منطقه کردستان در استقبال و میزبانی از زائران امام حسین (ع) و عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: پیشنهاد توافق آتش‌بس لغو نشده/رفح مانور ناموفق اسرائیل است
  • ابومرزوق: نتانیاهو تنها مخالف توافق آتش‌بس در غزه است
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • تماس تلفنی هنیه با نخاله/تاکید بر عدم کوتاهی از خواسته‌های مقاومت
  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • موافقت حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس
  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه