Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@22:07:17 GMT

آمریکا: اگر مکزیک بالگردهای روسی بخرد، تحریم می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۸۱۵۰

آمریکا: اگر مکزیک بالگردهای روسی بخرد، تحریم می شود

یکی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا گفت که در صورت تجهیز ارتش مکزیک به بالگردهای روسی، این کشور تحریم خواهد شد.

به گزارش مشرق، یک مقام دولت آمریکا در روزهای گذشته مکزیک را تهدید کرده که در صورت خرید جنگ افزارهای روسی، این کشور تحریم می‌شود.

بیشتر بخوانید: روسیه: ظرف ۶ ماه می‌توانیم موشک‌های میان‌برد تولید کنیم واکنش مسکو به تخصیص بودجه برای "مقابله با روسیه" در آمریکا لاوروف: غرب می‌داند حل مشکلات جهان بدون روسیه غیرممکن است

به نوشته وبگاه «بیزینس اینسایدر» «هوگو رودریگز» از معاونان  وزارت خارجه آمریکا در روزهای گذشته در پاسخ به سئوال یکی از قانونگذاران دموکرات این کشور در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خطر تحریم مکزیک را بر اساس قانون «کاتسا» بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این مقام وزارت خارجه آمریکا گفته است که بر اساس قوانین ایالات متحده، اکر مکزیک سلاح‌های روسی خریداری کند، تحریم خواهد شد.

مقام وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش «دین فیلپیس» از قانونگذاران دموکرات این کشور در زمینه اظهارات اخیر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در زمینه فروش بالگردها و سایر تجهیزات نظامی به مکزیک گفت: «ما متوجه این مسئله هستیم و متن سخنان بین وزرای خارجه روسیه و مکزیک را مشاهده کردیم.»

رودریگرز در ادامه از پیگیری این مسئله از طریق مجاری دیپلماتیک خبر داد  و گفت :«نگرانی آمریکا از این مسئله را به اطلاع همتایان مکزیکی خود رسانده‌ایم.»

به نوشته این منبع خبری، ارتش مکزیک اینک به ناوگانی از بالگردهای «میگ-۱۷» ساخت روسیه مجهز است.

آمریکا و مکزیک بابت مسائل مهاجرتی و ساخت دیوار مرزی باهم اختلاف دارند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا روسیه تحریم ها تحریم سرگئی لاوروف مشرق دولت ترامپ امریکا مکزیک کاتسا وزارت خارجه آمریکا ایالات متحده وزارت خارجه امریکا وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت آمریکا از اعطای روادید به نماینده روسیه جهت شرکت در چهل و ششمین نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل خودداری و با این اقدام مشارکت روسیه را تضعیف کرد.   به گزارش ایسنا، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل طی نشست این کمیته بیان کرد: «مجبوریم یک بار دیگر سخنرانی خود را در کمیته اطلاعات با این واقعیت شروع کنیم که طرف آمریکایی همچنان از میزبانی مقر سازمان ملل متحد سوء استفاده می‌کند.»   خبرگزاری تاس به نقل از معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نوشت: «بار دیگر، حضور روسیه در چهل و ششمین جلسه کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل اقدام ایالات متحده درخصوص عدم صدور روادید، تضعیف شد.»   این دیپلمات روسی افزود: «مسکو امیدوار است که وضعیت کنونی به طور کلی اصلاح شود.»   پولیانسکی در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به «اقدامات تروریستی اوکراین» بیان کرد: «قتل عمدی و وحشیانه روزنامه‌نگاران روسی – که از طریق ابزارهای تروریستی انجام شده‌اند – به نمایشی افراطی درباره عدم تحمل سایر دیدگاه‌ها بدل شده است. در همین حال، کی‌یف رسما و علنا دخالت خود در این جنایات را مطرح می‌کند.»   وی تاکید کرد: «دست‌نشانده‌های غربی از قصد چشم خود را بر روی همه این جنایات کی‌یف می‌بندند.»   دیمیتری پولیانسکی در میان خبرنگاران روسی که «ترور» شده‌اند به «داریا دوگین» اشاره کرد؛ خبرنگار، مفسر سیاسی و دختر «الکساندر دوگین» متحد رئیس‌جمهور روسیه که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد.   هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند