Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@22:32:18 GMT

درخواست چین از آمریکا درخصوص حقوق قانونی ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۸۱۷۲

درخواست چین از آمریکا درخصوص حقوق قانونی ایران

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست هفتگی بر لزوم تجدیدنظر آمریکا در اعمال تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه کشورهای دیگر و رعایت حقوق قانونی هسته‌ای ایران تاکید کرد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست هفتگی با خبرنگاران روز دوشنبه درباره جدیدترین تحولات این کشور، منطقه و جهان اظهارنظر کرد و اقدامات دولتمردان آمریکا را برهم زننده ثبات جهانی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سفیر چین در ایران: دل به دل راه دارد

به نوشته «وبگاه وزارت خارجه چین» «گنگ شوانگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین در پاسخ به سئوال یکی از حاضران درباره اینکه ایالات متحده تصمیم گرفته به موجب "قانون منع گسترش سلاح‌های اتمی ایران، کره شمالی و سوریه"  ۶ شرکت چینی، سه شرکت روسی، یک شرکت عراقی و  یک شرکت ترکیه‌ای را مجازات کند، گفت: «چین موضع جدی خود در این زمینه را به طرف آمریکایی ارائه کرده است. ما به طور کامل با تحریم‌های یکجانبه و فرا سرزمینی اعمال شده توسط ایالات متحده با استناد به قوانین داخلی مخالف هستیم. ما به آمریکا توصیه می‌کنیم که اشتباه خود را اصلاح کرده و تحریم‌ها را لغو کنند.»

این دیپلمات چینی در ادامه گفت: «چین متعهد به تقویت ساز و کار بین المللی منع گسترش سلاح های اتمی، پایبند به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه منع گسترش سلاح‌های اتمی و حفظ ارتباط و همکاری با دیگر کشورها بر اساس احترام متقابل است. در مقابل، در زمینه منع گسترش سلاح‌های اتمی و موارد دیگر، ایالات متحده وسواس یکجانبه گرایی دارد. این قانون تحریم‌های یکجانبه و فراسرزمینی نادرستی را به دیگران تحمیل می‌کند که توسط جامعه بین‌المللی رد شده، زیرا این امر به شدت تضعیف کننده منافع سایر کشورها و تلاش‌های بین‌المللی برای پرداختن به مسائل مربوط به منع گسترش سلاح‌های اتمی و حفظ صلح و ثبات است.»

گنگ شوانگ در خاتمه با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران  گفت: «مسئله هسته‌ای ایران یک نمونه از این موارد است و ما از ایالات متحده می‌خواهیم که به نگرانی‌های جامعه بین‌الملل توجه کرده و به حقوق و منافع قانونی سایر کشورها احترام بگذارد.»

وزیر خارجه چین نیز در روزهای گذشته با اشاره به بیفایده بودن هرگونه حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه گفت، ایالات متحده تنها اقدامات به نفع خود را انجام می‌دهد. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا چین آمریکا ایران کره شمالی خاورمیانه سوریه مشرق گنگ شوانگ امریکا منع گسترش سلاح های اتمی تحریم های یکجانبه وزارت خارجه چین هسته ای ایران ایالات متحده بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای مطبوعاتی از ادارات دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده خواست تا از حقوق تمامی دانشجویان برای تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن در محوطه‌های خود محافظت و آن را تسهیل کنند.

در این بیانیه آمده است: «مدیریت دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده تمام تلاش خود را برای جلوگیری از حق اعتراض دانشجویان بکار بسته اندو دانشجویانی را که در تظاهرات مسالمت‌آمیز شرکت می‌کنند از تحصیل تعلیق کرده‌اند». 

پل اوبراین، مدیر اجرایی عفو بین‌الملل ایالات متحده، گفت: هرگونه اقدامی برای ساکت کردن، آزار، تهدید یا ارعاب کسانی که به طور مسالمت‌آمیز برای اعتراض و صحبت کردن جمع می‌شوند، نقض حقوق آنهاست.

این نهاد ناظر حقوق گفت که آزادی آکادمیک جزء لاینفک حق تحصیل بر اساس قوانین بین المللی است و تاکید کرد که مدیریت دانشگاه موظف است فضایی را ایجاد کند که دیدگاه‌های گوناگون را فراهم کند، اما همچنین اطمینان حاصل کند که همه دانشجویان قادر به شرکت در چنین بحث‌هایی هستند. 

در این بیانیه آمده است: «با توجه به خطرات واقعی و شناخته شده خشونت پلیس که دانشجویان ممکن است با آن مواجه شوند، ادارات باید مجریان قانون را برای متفرق کردن تظاهرات دانشگاه تنها به عنوان آخرین راه حل، مانند مواجهه با خشونت گسترده یا تحریک به خشونت و تبعیض، احضار کنند.»

اوبراین ادامه داد: حق اعتراض برای اظهار نظر آزادانه علیه آنچه در حال حاضر در غزه اتفاق می‌افتد بسیار مهم است.

این امر به ویژه در شرایطی صادق است که دولت ایالات متحده همچنان به ارائه سلاح به ارتش اسرائیل ادامه می‌دهد و هر روز به طور فزاینده‌ای در جنایاتی که علیه فلسطینیان انجام می‌شود شریک است.

دانشجویان چندین دانشگاه در شهر واشنگتن آمریکا به دیگر معترضان ملحق شده و ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

ده‌ها نفر از جمله اساتید دانشگاه که تلاش کرده‌اند جلوی دستگیری معترضان غیرمسلح را بگیرند، دستگیر شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین