Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و سال‌های اول پیروزی انقلاب شاهد حضور پزشکان هندی، پاکسانی و بعضا بنگلادشی در مراکز بهداشتی و درمانی کشور بودیم.

او افزود: به برکت انقلاب اسلامی و همت اساتید دانشگاه ها، فارغ التحصیلان بسیاری در حوزه‌های مختلف پزشکی تربیت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابول نژادیان بیان داشت: دانشگاه جندی شاپور اهواز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دنیا، جز ۴ دانشگاهی است که بخاطر سابقه و پیشینه پر افتخار، در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است که مهمترین سرمایه دانشگاه اعضا هیئت علمی و کارکنان هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: دوران شکوهمند ۴۱ ساله انقلاب اسلامی توانسته است سن امید به زندگی را بیش از ۲۰ سال افزایش دهد بطوری که قبل از انقلاب، سن امید به زندگی در مردان و زنان حدود ۵۲ و ۵۴ سال بود در حالیکه این اعداد در ابتدای سال ۹۸، به ۷۲ سال برای مردان و ۷۶ سال برای زنان افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه حوزه سلامت جمهوری اسلامی ایران جز کشور‌های پیشرو و برتر در حوزه کنترل بیماری‌های واگیر است ادامه داد: در ابتدای انقلاب اکثر مرگ و میر‌ها به دلیل بیماری‌های واگیر دار بود که باهمت متخصصان و کارشناسان، این بیماری‌ها کنترل شدند و هم اکنون سیمای بیماری‌ها به سمت بیماری‌های غیرواگیر سوق پیدا کرده است.

بررسی بیماری های غیرواگیردار

او گفت: ۷۵ درصد علل مرگ و میر بر اثر بیماری‌های غیرواگیر شامل بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان ها، بیماری‌های تنفسی و دیابت هستند که بسیاری از این مرگ‌ها با رعایت اصول خودمراقبتی و پرهیز از مصرف زیاد نمک، شکر؛ چربی و... قابل پیشگیری هستند.

ابول نژادیان اظهار داشت: از خانواده بزرگ جندی شاپور انتظار میرود تا در پویش "هر خانه یک پایگاه سلامت" مشارکت فعال داشته باشند و بتوانیم با کمک همدیگر، از بسیاری از معضلات حوزه سلامت رهایی پیدا کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان اظهار امیدواری کرد که ان شاءالله در آینده شاهد روز‌های پر رونق‌تر و کسب موفقیت‌های بیشتر از سوی فرزندان این مرز و بوم برای ایران اسلامی باشیم.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی اخبار سلامت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی ابول نژادیان دانشگاه ها بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی، افزود: براساس ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر هفت سال که دارای بیمه هستند را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر هفت سال که به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود، رایگان نیست.

مؤمنی تصریح کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال، گامی بلند برای حمایت از آینده سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

وی گفت: کودک تا هفت سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد، بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

کد خبر 6097752

دیگر خبرها

  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد