Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بانک مرکزی چین با هدف مقابله با شیوع سریع ویروس کرونا در سطح این کشور اعلام کرد که در نظر دارد تا با جمع آوری اسکناس‌های آلوده، آن ها را شستشو و در صورت لزوم امحا کند. به گفته این بانک، اسکناس‌ها در کنار ساختمان های عمومی، آسانسورها و وسایل نقلیه جزو اصلی‌ترین راه های انتقال ویروس کرونا هستند و به دلیل گستردگی تماس مردم با آن‌ها، باید پاکیزه بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق دستورالعمل جدید بانک مرکزی چین، همه بانک‌ها باید پیش از تحویل وجه نقد به مشتریان آن‌ها را ضد عفونی کرده و دست کم یک هفته قبل از تحویل به مشتریان خود با استفاده از حرارت و اشعه ماورا بنفش، ویروس‌های آن را از بین ببرند. هم‌چنین اسکناس‌های بسیار آلوده باید سوزانده و نابود شوند.

هم‌چنین بانک مرکزی برای کاستن از سرعت تکثیر بیماری تنها در ماه ژانویه چهار میلیارد قطعه اسکناس جدید را چاپ و روانه بازار کرد تا جایگزین اسکناس‌های قدیمی شوند که بخش بسیار بزرگی از این اسکناس‌ها به ووهان یعنی کانون شیوع ویروس کرونا فرستاده شده است.

بانک مرکزی چین هم‌چنین با صدور بیانیه ای از مردم این کشورخواسته است تا حد امکان از ابزارهای پرداخت الکترونیکی استفاده کنند و فعلا وجه نقد را کنار بگذارند. این بانک اقدامات اخیر را در راستای عمل به تعهدات نظام مالی و بانکی برای مهار بیماری ویروسی جدید عنوان کرده است.

اکنون دست کم در ۲۷ کشور از هر پنج قاره جهان ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. بیش از ۷۱ هزار نفر به این ویروس مبتلا و بیش از ۱۷۷۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

پیش‌تر بسیاری از شرکت های بزرگ چینی که دارای کارکنان زیادی هستند نیز از نیروهای خود خواسته بودند تا در خانه بمانند و از آنجا کار کنند مساله ای که احتمالا بزرگ ترین تجربه کار در خانه طی سال های اخیر در جهان خواهد بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی جهان چین صدور بیانیه ای وسایل نقلیه بانک مرکزی چین ویروس کرونا اسکناس ها هم چنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج تمتع ارز با نرخ مرکز مبادله می‌گیرند

آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به شروع سفر‌های زائراج ‎حج سال ۱۴۰۳ و ضرورت تامین ‎ارز مورد نیاز زائران، تأمین و پرداخت ارز به‌صورت اسکناس به مبلغ ۵۰۰ یورو یا معادل آن در سال جاری انجام می‌شود.

نرخ فروش اسکناس ‎مرکز مبادله ارز و طلای ایران، به زائران حج تمتع معرفی‌شده از سوی سازمان حج و زیارت انجام خواهد شد. 

پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب بانک‌های منتخب بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌کند. 

طبق اعلام بانک مرکزی فهرست شعب منتخب بانک‌های عامل و مدارک لازم در اطلاعیه‌های آتی اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع | زائران چقدر ارز می گیرند؟
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • مقدار و جزئیات پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال اعلام شد
  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • زائران حج تمتع ارز با نرخ مرکز مبادله می‌گیرند
  • پرداخت ۵۰۰ یورو ارز مبادله‌ای به حجاج
  • ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد