Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آخرین اخبار از درگیری بین نیرو‌های سعودی و قبایل محلی در یمن و دفع حملات سنگین ائتلاف سعودی در مناطقی از نوار مرزی شمال یمن با جنوب عربستان حکایت دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از الجزیره، نیرو‌های عربستان سعودی برای یورش به گذرگاه مرزی در استان المهره یمن تلاش کردند که با مقاومت مردم روبرو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظامیان سعودی به طرف معترضان تیراندازی کردند و قبایل محلی در استان المهره هم به کمک معترضان آمدند و با تیراندازی به طرف نیرو‌های سعودی مانع از پیشروی این نیرو‌ها شدند.

ناکامی مزدوران سعودی در یورش به منطقه جبل تویلق
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یورش مزدوران متجاوز سعودی به منطقه جبل تویلق را ناکام گذاشتند.
در این عملیات شماری از مزدوران سعودی به هلاکت رسیدند.

دفع حملات سنگین ائتلاف سعودی در شمال یمن
رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز نیز حملات سنگین نیروهای ائتلاف سعودی در مناطقی از نوار مرزی شمال یمن با جنوب عربستان را ناکام گذاشتند.
مناطق مرزی شمال یمن با عربستان در روزهای اخیر در پی تجاوزات نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی و مقاومت رزمندگان یمنی در برابر آن، التهاب شدیدی را تجربه می‌کند.
نیروهای مسلح یمن عصر دیروز تلاش نیروهای ائتلاف سعودی در ارتفاعات «توپلق» در مرز شمال یمن در استان «صعده» با منطقه «جیزان» عربستان را ناکام گذاشتند.
یک مقام نظامی یمن در گفت‌وگو با شبکه المسیره تاکید کرد:«در جریان دفع این تجاوز ائتلاف سعودی که در چارچوب عملیات (البنیان المرصوص)رزمندگان یمنی است، شماری از نیروهای ائتلاف سعودی کشته یا زخمی شدند».
روز دوشنبه همچنین درگیری میان رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نیروهای ائتلاف سعودی در منطقه مرزی «ام بی سی» در استان جیزان عربستان که ساعت‌ها به طول انجامید با شکست نیروهای ائتلاف سعودی برای پیشروی همراه شد و در نتیجه آن شماری از آنها کشته یا زخمی شدند.
منطقه ام بی سی عربستان در مرزهای شمال غربی یمن و مشرف به استان صعده یمن است.
ائتلاف سعودی هم به تلافی ناکامی در پیشروی در استان صعده شهر «الظاهر» این استان را با جنگنده‌های خود در دو نوبت بمباران کرد.
مناطق مختلف در نوار مرزی شمال یمن با جنوب عربستان طی روزهای گذشته نیز شاهد شکست تلاش‌های مکرر نیروهای ائتلاف سعودی برای پیشروی در این منطقه و وارد آمدن تلفات جانی و تجهیزاتی به صفوف آنها همراه شد.
ائتلاف سعودی تلاش می‌کند به تلافی شکست‌های متوالی خود در جبهه‌های داخلی یمن طی دو هفته اخیر از طریق مزدوران خود به عمق خاک شمال یمن نفوذ کند.

تیراندازی نظامیان سعودی به سمت تظاهرکنندگان در استان المهره یمن
اهالی استان المهره یمن با برپایی تظاهرات، مخالفت خود را با دخالت عربستان سعودی برای جلوگیری از تجارت در گذرگاه شحن اعلام کردند.
به گزارش العالم، نیروهای آل سعود برای متفرق کردن تظاهرکنندگان اقدام به تیراندازی کردند که به درگیری مسلحانه میان طرفین انجامید.
گفتنی است که نیروهای عربستان سعودی قصد اشغال گذرگاه شحن را داشتند که با مقاومت مردمی مواجه شدند.
پیش از درگیری نیز معترضین یمنی در این گذرگاه تجمع کرده بودند تا مانع ورود ارتش سعودی شوند که در این اثنا قبائل یمنی نیز وارد عمل می‌شوند تا از معترضان دفاع کنند. معترضانی که بیش از یک سال است در اعتراض به حضور و دخالت‌های دولت سعودی در استان المهره دست به تحصن و تجمعات مختلف می‌زنند.
به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، کمیته «اعتراضات مسالمت‌آمیز» استان المهره روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نیروهای سعودی مانع عبور و مرور کالا در گذرگاه «شحن» می‌شوند. در این بیانیه همچنین آمده بود که دولت سعودی از زمان ورود به استان المهره، جز «قتل» و «غارت» عایدی دیگری برای مردم منطقه نداشته‌است.
در این بیانیه همچنین آمده است که قبائل یمنی در برابر تعرضات دولت سعودی و «زیاده‌خواهی» ریاض دست بسته نخواهند ماند.
در این راستا «احمد بلحاف» مسئول امور روابط خارجی تحصن المهره نیز به رسانه‌ها گفت که اقدامات دولت سعودی موجب خشم و نفرت مردم شده است؛ اقداماتی که به گفته وی موجب بدتر شدن معیشت مردم و اوضاع اقتصادی استان المهره شده است.
به گفته وی مردم منطقه پس از اینکه از حرکت نیروهای سعودی و مزدورانش برای کنترل گذرگاه «شحن» با خبر شدند؛ تصمیم به تجمع در کنار این گذرگاه گرفتند و قبائل یمنی نیز اعلام کردند که در کنار معترضین ایستاده‌اند.
وبگاه الخلیج اونلاین نیز به نقل از یکی از مسئولان تحصن نوشت که دولت سعودی از ابتدای هفته جاری دهها خودروی نظامی را از شهر «الیغظه» مرکز استان المهره به شهرستان «شحن» انتقال داده است تا مقابل معترضان بایستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن تحولات دفع حملات سنگین ائتلاف سعودی ارتش و کمیته های مردمی یمن نیروهای ائتلاف سعودی ناکام گذاشتند استان المهره یمن نظامیان سعودی استان المهره عربستان سعودی قبائل یمنی دولت سعودی نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری

بامداد امروز نظامیان صهیونیست پس از ۴ ساعت محاصره یک منزل مسکونی در دیرالغصون واقع در شمال طولکرم در کرانه باختری، با استفاده از بیل‌های مکانیکی، آن را ویران کردند.

خبرنگار رادیو ارتش رژیم صهیونیستی عصر امروز اعلام کرد که از این ساختمان که بر سر ساکنانش خراب شد، پیکر ۵ شهید بیرون آورده شده و یکی از ساکنان آن نیز خود را تسلیم کرده است. 

منابع آگاه محلی لحظاتی پیش اعلام کردند که نظامیان صهیونیست، سرانجام پس از ۱۵ ساعت محاصره دیرالغصون، از آن عقب‌نشینی کردند و پس از عقب‌نشینی آنها، پیکر یک شهید بدون سر در داخل ساختمان ویران شده، پیدا شد. 

 یکی از ویدئو‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهد که نظامیان اسرائیلی به سوی دو جوان فلسطینی که تلاش شدند از زیر آوار این منزل مسکونی بیرون بیایند، تیراندازی کردند و موجب شهادت هر دو نفر آنها شدند.

خبرنگار خبرگزاری فلسطینی وفا به نقل از شاهدان عینی و محلی گزارش داد که اشغالگران پیکر یکی از شهدا را پس از هتاکی به او ربودند و به سوی هر فردی که قصد نزدیک شدن به محل حادثه را داشت، تیراندازی می‌کردند. 

نظامیان صهیونیست پیکر یکی از شهدای امروز را به آتش کشیدند.

هنوز هویت شهدای این جنایت جدید رژیم صهیونیستی مشخص نیست، اما منزل مسکونی ویران شده دو طبقه و متعلق به خانواده بشیر بدران است که سال‌ها پیش فوت کرده و پسرانش در آن ساکن بودند. یکی از پسران او پدر شهید فواز بدران است که در سال ۲۰۰۱ به شهادت رسیده است.

بر اساس این گزارش، یگان مستعربین بامداد امروز پیش از رسیدن نیرو‌های نظامی اسرائیلی خود را به این ساختمان دو طبقه رسانده بودند و آن را تحت محاصره درآورده بودند تا این‌که نظامیان اسرائیلی با بولدوزر‌ها و بیل‌های مکانیکی سر رسیدند و پس از ۴ ساعت محاصره این منزل، آن را ویران کردند و با سگ‌های خود اقدام به گشت‌زنی در محل مذکور کردند. 

به نوشته وبگاه عرب ۴۸، نظامیان اشغالگر کمربندی امنیتی در اطراف این منزل ایجاد کردند و شماری از تک‌تیراندازان اسرائیلی بر پشت‌بام چندین منزل مشرف به این خانه دو طبقه مستقر شدند. 

بر اساس این گزارش، اشغالگران درختان اطراف این منزل را ریشه‌کن و دیوار‌های منازل مجاور را نیز ویران کردند و حتی به سوی خبرنگارانی که قصد داشتند این جنایت را پوشش دهند، تیراندازی کردند.

اشغالگران جوانان حاضر در این منزل را به اجرای عملیات تیراندازی در نوامبر گذشته در ورودی روستای بیت‌لید در شرق طولکرم که به کشته شدن یک نظامی اسرائیلی منجر شد، متهم کردند.

همزمان با جنگ ویرانگر نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید و مجروح و آواره بر جای گذاشته، جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش‌های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل، مقابله با نظامیان اسرائیلی را تشدید کرده‌اند و کرانه باختری هر روز شاهد موجی از تنش‌ها و درگیری‌های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اشغالگر و یورش به محله‌ها است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم
  • حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم