Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل تهران گفت: از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به شدت انتقاد داریم چرا که زمان و جلسات زیادی را برای سرلیست شدن گذاشتند اما برنامه‌‌ای را برای اداره کشور و خدمت به مردم نداشتند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حسین رمضانی خردمردی، دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام تکمیل اعضای این ائتلاف گفت: این ائتلاف در سال 1386 اعلام موجودیت کرد و از آن زمان تاکنون در همه انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا فعال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین رمضانی خردمردی افزود: اعضای این ائتلاف مبتنی بر شاخص‌های مستقل بودن که هشت شاخص حریت، شجاعت، تقوای سیاسی، آزاداندیشی، اعتدال، قانون‌مداری، شفافیت و پاسخگویی است، انتخاب شده اند.

او ادامه داد: در ادوار گذشته سعی می کردیم با معرفی شاخص های استقلال کاندیداها، این مفهوم را در بین اهالی سیاست و رسانه تبیین کنیم و در بین مردم از چهره های سیاسی مستقل به عنوان سرلیست، برای معرفی مفهوم مستقل بودن در بین مردم و رأی دهندگان بهره بگیریم که موفق بوده است.

رمضانی خردمردی تصریح کرد: از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به شدت انتقاد داریم چرا  که زمان و جلسات زیادی را برای سرلیست شدن گذاشتند اما برنامه‌‌ای را برای اداره کشور و خدمت به مردم نداشتند. ما تنها ائتلافی هستیم که با برنامه وارد انتخابات شدیم.

او افزود: ایران یک کلمه است  بار معنایی بسیاری دارد و وقتی صحبت از ایران می‌کنیم در خصوص میلیون‌ها انسان و حوزه تمدنی ایران سخن می‌گوییم.

خردمردی طرح تشکیل وزارت خانواده، اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی و نیز طرح مرکز ملی نظارت همگانی را از طرح‌های ائتلاف مذکور برای اجرا در مجلس یازدهم عنوان کرد و گفت: اعضای ما وقتی می‌خواهند وارد ائتلاف شوند باید این طرح‌ها را بپذیرند.

دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل از علی مطهری و احمد توکلی به‌عنوان سرلیست این ائتلاف در مجلس دهم نام برد و اشاره داشت که در لیست فعلی خانم امین‌زاده به‌عنوان سرلیست و رامین مهمانپرست به عنوان نفر دوم لیست انتخاب شده‌اند.

او با بیان اینکه نماینده‌ای مستقل خواهد بود که قول و وعده‌ای به حزب یا گروهی نداده باشد، تأکید کرد: اگر نماینده قول و وعده‌ای داده باشد به آدم آن گروه تبدیل می‌شود و کاندیدای مستقل دیگر معنا نخواهد داشت.

وی ادامه داد: مستقل بودن یک ویژگی و صفت ذاتی شخصی است؛ یعنی یک مهندس، دکتر یا کارمند می‌تواند مستقل باشد و هم می‌تواند غیرمستقل باشد و خود را به هیچ بفروشد؛ لذا مستقل بودن جزئی از صفات شخصی است.

دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل بیان داشت: طرح وزارت خانواده توسط خانم امین‌زاده پیگیری می‌شود و آقای مهمانپرست پیگر اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی و همچنین آقای محسن جلواتی پیگیر طرح مرکز ملی نظارت همگانی هستند.

خردمردی تأکید کرد: همه اعضای لیست ائتلاف کاندیداهای مستقل متخصص حوزه‌های مرتبط با کمیسیون‌های مجلس هستند.

او با بیان اینکه ائتلاف کاندیداهای مستقل در سال 86 با توجه به برنامه‌محوری برای کاندیداها تشکیل شد،  اظهار کرد: برنامه‌های وزارت خانواده و تأسیس مرکز ملی نظارت همگانی را در دستور کار قرار دادیم.

دبیر کل ائتلاف کاندیداهای مستقل با بیان اینکه شاخص‌های ما برای کاندیداها در دوره قبل سرلیستی احمد توکلی و علی مطهری بودند، گفت: آزادگی قانونمداری، اعتدال، شفافیت پاسخگویی  شاخص‌های کاندیداهای برای انتخابات است.

خردمردی افزود: زمانی مجلس می‌تواند در مجلس در رأس امور باشد که نمایندگان مستقل باشند و نیز موضع قاطعانه ما این است که اصولگرایی و اصلاح‌طلبی وجود دارد و همه افراد ممکن است اصولگرا یا اصلاح طلب باشند. چه اصولگرا و چه اصلاح طلب باید در مجلس اجماع داشته باشند و نباید براساس جناحی و سیاسی کاری ها عمل کنند.

او با بیان اینکه مسئله مهم برای ما این است که مستقل باشیم، یادآور شد: شعار «به سوی بهترین ایران تاریخ»  شعار ائتلاف است؛ یعنی از سال 1400 تا 1500 به گونه‌ای کار کنیم که بهترین تاریخ ایران را رقم بزنیم.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مهمانپرست امین زاده اصولگرایان و اصلاح طلبان عنوان سرلیست وزارت خانواده انتقاد داریم مستقل بودن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده ادوار مجلس، در رابطه با اظهارات اخیر کریمی قدوسی گفت: اساسا رویکرد جمهوری اسلامی ایران هسته ای و اتمی نیست با اینکه در این رابطه کشور توانمند است.

او در گفتگو با منیبان، افزود: اگر ایران و اسرائیل وارد فضای جنگ تمام عیار شوند ایران مجبور است به سمت بمب اتم حرکت کند تا توازن ایجاد شود اما مجموعه تحولات نشان داد بعد از تقابل اخیر ایران و اسرائیل، این رژیم به تنهایی نمی تواند علیه ایران اعلام جنگ کند.

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: در تقابل اخیر ایران و اسرائیل وابستگی اسرائیلی ها به قدرت های فرا منطقه ای مشخص شد و به همین دلیل بایدن شرایطی را شکل داد که اسرائیل جنگ را فراگیر نکند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه به سود همگان است تنش ها در خاورمیانه کاهش پیدا کند، گفت: طرح مباحثی مانند دسترسی ایران به بمب اتم در این شرایط فقط زمینه را برای کسانی فراهم می کند که فتنه را گسترش دهند. رافائل گروسی تا پیش از این به صورت تلویحی می گفت ایران قابلیت تولید سه بمب هسته ای را دارد اما امروز به یکباره از هفت بمب هسته ای سخن به میان می آورد.

او افزود: بمب مربوط به دوران جنگ است، ایران تا آستانه جنگ قدم برداشت اما از این مسیر بازگشت. تهدیدی که امروز متوجه ایران است تشدید انزوا و تحریم های جدید است همانطور که اخیرا و پس از ماجرای اسرائیل، تحریم های گسترده علیه ایران آغاز شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: در گذشته هم یک مثلث چالش آمیز در ایران وجود داشته است. ادعای رسیدن ایران به بمب، ادعای خروج از ان پی تی و ادعای بستن تنگه هرمز ضلع های این مثلث بودند که هر سه این ادعا، پشتوانه های حقوقی و دفاع مشروع ایران را تضعیف می کند.

او افزود: کشور درحال حاضر سیاست خارجی شعار زده دارد. علاوه براین یکی از مواردی که تحریم ها و انزوای ایران را تشدید کرده بلوف هایی است که پشتوانه عملی ندارند و اساسا راهبرد سیاست خارجی کشور هم نیستند اما بهانه ای برای ایجاد تنش برای ایران ایجاد کرده اند.

فلاحت پیشه تاکید کرد: نقطه ضعف دیپلماسی عمومی ایران این است که افراد تریبون هایی را در نقاط مختلف در اختیار دارند که بهانه ای برای تحمیل فشار بر کشور ایجاد می کنند.

او در پایان تاکید کرد: تاوان بلوف زنی برخی افراد را، سیاست خارجی ایران می دهد.

گفتنی است؛ جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس، یازدهم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.»

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899571

دیگر خبرها

  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است