Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ارتش سوریه حلب را به طور کامل از تیررس آتش تروریستها خارج کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه العالم، بیشتر از 1500 کیلومتر مربع از مناطق اشغالی حلب و ادلب شامل دهها روستا و شهر آزاد شده است.
این گزارش حاکیست که ارتش سوریه به پیشروی خود به طرف مرز ترکیه و تلاش برای آزادسازی تمام مناطق اشغالی از چنگال تروریسم ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همزمان، ارتش سوریه یک گذرگاه انسانی در مجیزر در جنوب ادلب برای تامین امنیت خروج غیرنظامیان از مناطق درگیری ایجاد کرده است.
وزیر حمل و نقل سوریه نیز اعلام کرد که اولین هواپیمای مسافربری روز چهارشنبه این هفته پس از چند سال از فرودگاه دمشق در فرودگاه حلب به زمین خواهد نشست.

پیام تبریک بشار اسد به مردم حلب
رئیس جمهور سوریه گفت: در مبارزه با تروریسم ملت سوریه پیروز میدان است .
بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه الاخباریه به مناسبت آزادسازی کامل حلب این پیروزی را به ملت این کشور تبریک گفت و تصریح کرد : سوریه درمبارزه با تروریستها پیروز شده است.
بشار اسد در پیام تلویزیون  به مردم حلب افزود: سلام به مردم عزیز حلب ، سلام به ثبات و ایستادگی ، سلام به ایمان شما به خدا و کشور ، سلام به شجاعت و فداکاری که ارتش عربی سوریه برای شما به ارمغان آورد.
زمانی که شهر حلب در اواخر سال 2016 آزاد شد گفتم که این آزادی همانند پیروزی های قبل نخواهد بود، به این علت بود که می دانستم نیروهای مسلح ما با قلوب و عقول خود تا کجا مقابله می کنند و یقین داشتم که میهمن طلبی مردم حلب و وفاداری آنها به کشور و ارتش میهن ، همه محاسبات دشمنان را برهم خواهد زد و این همان چیزی بود که رخ داد.
رئیس جمهوری سوریه در ادامه گفت : لازم بود حلب  بهایی بپردازد که در سطح عظمت و بزرگی مردم آن باشد ، سالها گلوله باران شدید و وحشیانه که بیشتر محله ها را دربر گرفت ، دهها هزار شهید و زخمی ، یتیم و بیوه شدن شمار زیادی ، سالها محاصره بدون آب و برق و دیگر ملزومات حیات ، تا به این طریق حلب و ساکنان آن را به زانو درآورند. با هر خمپاره ای که به حلب اصابت می کرد امید دشمنان این بود که این حلب به حلبی دیگر تبدیل شود. حلب دیگری که هیچ گاه در طول تاریخ وجود نداشته است ، حلبی که در کنار دمشق ، دو بال پرواز کشور را شکل ندهد بلکه حلبی باشد که ساکنان و فرزندان آن در کنار خیانتکاران با اندکی دلار ، ننگ و خفت زیادی را بپذیرند. این در رویای دشمنان بود اما در دنیای واقعی ما ، با هر خمپاره ای که شلیک شد ، ترس و وحشت کاهش یافت و تمایل برای مبارزه بیشتر شد. با هر شهیدی که حلب داد ، روحیه ملی بالا رفت و ریشه های ایمان به وطن عمیقتر شد. در دنیای واقعی ما ، حلب واقعی باقی ماند ، حلب تاریخی و اصیل ، چرا که مردم حلب نه تنها به معنای واقعی کلمه ایستادگی کردند و درد و رنج را تحمل کردند بلکه به کار و تولید در طول سالهای محاصره با وجود شرایطی که با هر منطق اقتصادی در تضاد بود ، ادامه دادند.
با این حال ، این شهر حتی به میزان اندک در اقتصاد ملی مشارکت داشت و من اطمینان دارم که این نوع ایستادگی که نشان دهنده اراده ای قوی و محکم و فرهنگی ریشه ای و اصولی است حلب را از زیر خاکستر جنگ به جایگاه طبیعی و واقعی و پیشگام خود در اقتصاد سوریه خواهد رساند. درست است که آزادسازی شهر حلب در سال 2016 ، امید مورد نظر را برای این شهر محقق نکرد و این شهر تحت حملات خمپاره ای بزدلان باقی ماند ، و بر توهماتی که تلاش کردند در سر ما جای دهند پیروز شدیم ، بر پراکندگی و کینه توزی و خیانت و همه نمادهای این صفات پیروز شدیم. اما کاملا متوجه هستیم که این آزادسازی به معنای پایان جنگ نیست و به معنای از بین رفتن توطئه ها نیست ، و تروریسم از بین نرفته است و به معنای تسلیم شدن دشمنان نیست. اما مطمئنا به معنای این است که پوزه آنها به عنوان مقدمه ای برای شکست کامل آنها که دیر یا زودی محقق خواهد شد ، به خاک مالیده شده است.
رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد : همچنین به این معنا است که ما آرام نمی نشینیم بلکه خودمان را برای نبردهای بعدی آماده می کنیم و بنابراین نبرد آزادسازی استان حلب و ادلب بدون درنظر گرفتن صدای طبلهای توخالی که از شمال شنیده می شود ، ادامه خواهد داشت همانطور که آزادسازی سراسر خاک سوریه و سرکوب تروریسم و تحقق ثبات ادامه خواهد داشت. ارتش عربی سوریه در انجام وظایف ملی خود کوتاهی نخواهد کرد و همانند گذشته ، ارتشی از مردم و برای مردم خواهد بود. ارتشی که بدون وحدت با مردم خود در نبرد به پیروزی رسیده باشد در تاریخ وجود ندارد.
وی در ادامه گفت :که جان خود را برای زندگی و سعادت دیگران فدا کردند. ما برابر عظمت شهدا و مجروحانمان سر تعظیم فرود می آوریم و وظیفه داریم برابر عظمت خانواده های گرامی آنها بایستیم و ادای احترام کنیم. عزیزان و فرزندان ما در حلب ، پیروزی اراده شما را که به وسیله آن وارد نبردی بزرگتر خواهیم شد که همانا نبرد ساخت حلب است ، به شما تبریک می گویم و با اراده همه سوریها ، سوریه را خواهیم ساخت و به لطف خدا آزادسازی را دنبال خواهیم کرد.

گشت‌ زنی روسیه بدون مشارکت ترکیه در سوریه از سر گرفته شد
وزارت دفاع روسیه دوشنبه شب اعلام کرد، گشت‌ زنی نیروهای روسیه در شمال سوریه بدون مشارکت نیروهای ترکیه مجدداً آغاز شده است. آنکارا دو هفته پیش مشارکت نیروهایش را در این خصوص تعلیق کرد.
گشت‌زنی مشترک نیروهای روسیه و ترکیه که 10 بهمن ماه 98 در منطقه امن در شمال سوریه آغاز شد، 10 کیلومتر شرق و غرب منطقه موسوم به «منطقه امن» را پوشش می‌داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، در همین حال وزارت امورخارجه ترکیه اعلام کرد مذاکرات دو جانبه در مسکو درباره وضعیت ادلب در شمال غرب سوریه فردا (سه‌شنبه) از سر گرفته می‌شود.
وزارت امورخارجه ترکیه اعلام کرد که هیأت اعزامی این کشور به مسکو تأکید کرده است که این منطقه نیازمند کاهش فوری تنش‌هاست و باید از وخامت اوضاع انسانی در ادلب جلوگیری کرد.
بدنبال درگیری در شمال غرب سوریه، تنش‌ها میان ترکیه و روسیه از یک طرف و میان دولت آنکارا و دمشق از سوی دیگر شدت گرفته است.
در همین ارتباط، "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه اخیرا مدعی شده است که ارتش سوریه و روسیه در استان ادلب غیر نظامیان و نه تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهند و همین امر موجب خواهد شد که دولت آنکارا بعداً هیچ نقض آتش‌بسی را در ادلب نپذیرد.
این اظهارات پاسخ روس‌ها را بدنبال داشت به طوریکه "ماریا زاخارووا"سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خطاب به اردوغان گفت که مسکو این گونه ادعاها و اتهامات از سوی ترکیه را نمی‌پذیرد.
وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده است که ادعاهای مسؤولان ترکیه‌ در خصوص حملات به غیر نظامیان در منطقه کاهش تنش در ادلب با واقعیت سازگاری ندارد.

ناتو ترکیه را در سوریه تنها گذاشت
یک منبع در پیمان آتلانتیک شمالی گفت این پیمان قصد ندارد بند پنجم را در حمایت از عملیات نظامی ترکیه در ادلب سوریه فعال کند.
یک منبع در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت در صورتی که ترکیه به اقدام نظامی در شمال سوریه بپردازد این پیمان قصد ندارد از ترکیه حمایت نظامی کند.
این دیپلمات که در هیأت یکی از کشورهای عضو در مقر ناتو در بروکسل فعالیت می‌کند به خبرگزاری روسی «تاس» گفت: «کشورهای ناتو از فعال کردن بند پنجم این پیمان به دلیل کشته شدن نظامیان ترک در ادلب حمایت نمی‌کنند.»
وی اضافه کرد: «در صورتی که ترکیه به اقدام نظامی در این منطقه (ادلب) بپردازد ناتو ضرورتی به حمایت نظامی از آنکارا نمی‌بیند.»
پس از پیشروی‌های سریع ارتش سوریه در مناطق تحت سیطره تروریست‌ها در استان‌های حلب و ادلب،‌ ترکیه به تقویت حضور نظامی خود در مرزهای سوریه پرداخته است.
ارتش ترکیه دیروز برای تقویت حضور نظامی خود در شمال سوریه و پست‌های دیدبانی در ادلب، کاروان زرهی شامل 150 دستگاه تانک و توپخانه خودکششی هویتزر به ادلب اعزام کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه شمال سوریه مردم حلب ارتش سوریه حلب و ادلب خمپاره ای بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود

رئیس جمهور روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: ارتش روسیه به سامانه اس-۵۰۰ و موشک‌های قاره پیمای «سرمت» مجهز می شود.

به گزارش مهر به نقل از اینترفکس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه در دیدار با فارغ التحصیلان دانشگاه های نظامی روسیه اعلام کرد که ارتش کشورش به زودی به مجموعه های پدافند موشکی اس- ۵۰۰ و موشک های قاره پیما مجهز می شود.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، رئیس جمهور روسیه در این باره گفت: موشک های قاره پیمای «سرمت» (Sarmat)، موشک های مافوق صوت «تسیرکون» (Tsirkon) و مجموعه های پدافند موشکی اس -۵۰۰ از تسلیحات جدیدی هستند که به زودی به ارتش روسیه تحویل داده می شود.

وی خاطرنشان کرد که این تسلیحات در واحد های ارتش روسیه به کار گرفته می شوند.

این در حالیست که بزرگترین رزمایش مشترک آمریکا و متحدان این کشور تحت عنوان «نسیم دریا» (Sea Breeze) در حالی در دریای سیاه آغاز می‌شود که از ورود غیرقانونی ناوشکن انگلیسی به آب‌های سرزمینی روسیه و شلیک هشدار آمیز این کشور، بیش از چند روز نمی‌گذرد.

علیرغم انتقادات و هشدارهایی که از جانب روسیه نسبت به برگزاری این رزمایش مطرح شده بود؛ از امروز، مجموع ۳۲ کشور از جمله اعضای ناتو، این رزمایش را در آب‌های دریای سیاه آغاز کردند.

آمریکا و اوکراین در رأس رزمایش نسیم دریا هستند که طبق زمانبندی اعلام شده توسط ارتش آمریکا، قرار است دو هفته به طول بینجامد.

به گزارش مهر، وزارت امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که رزمایش مشترک اوکراین و ناتو تحریکی در جهت ایجاد بی ثباتی مداوم در امتداد مرزهای روسیه است.

تحرکات ناتو در مرزهای روسیه در اروپای شرقی علی الخصوص به بهانه برگزاری رزمایش‌های مشترک با اوکراین افزایش چشمگیری داشته است. اخیراً یک فروند ناوچه گشت ساحلی روسی به سوی ناوشکن انگلیسی «دیفندر» به دلیل نقض حریم دریایی روسیه در نزدیکی دماغه «فیولنت» در دریای سیاه، تیراندازی کرد. یک فروند شکاری سوخو «۲۴ ام» روسیه نیز به این ناوشکن انگلیسی به صورت هشدار آمیز تیراندازی و مسیر حرکت آن را بمباران کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز حدود یک ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ارتش این کشور از نزدیک رزمایش دریایی اوکراین و آمریکا را رصد خواهد کرد و در صورت لزوم برای محافظت از امنیت ملی خود واکنش نشان خواهد داد. همچنین در واکنش به این قبیل اقدامات حدود ۲۰ تشکیلات و واحد نظامی جدید در منطقه نظامی غربی تا پایان سال ۲۰۲۱ ایجاد خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سامانه موشکی اس-500 ؛ شکارچی روس بلای جان جنگنده های رادارگریز آمریکا می شود (+فیلم و عکس) روسیه پایگاه نظامی خود در سوریه را حفظ می كند

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • پیام تبریک روز روانشناس ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز مشاور
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر / زیرنویس فارسی
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت