Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با افزایش 2.5 درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته، بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رضوان حکیم‌زاده صبح امروز در نشست خبری با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: هرچند شهادت سردار سلیمانی برای همه ما اتفاق تلخی بود، اما این شهادت پر افتخار فرصت ارائه الگویی مناسب به کودکان که درک ملموسی از موضوع جنگ و شهدای گرانقدر را نداشتند، فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح رویکردهای وزارت آموزش و پرورش در خصوص مقطع ابتدایی افزود: کودک صاحب کرامت است و برنامه‌ها و روش‌ها نباید کرامت خدادادی او را خدشه‌دار کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هرگونه پرهیز از خشونت در مدارس را دنبال می‌کنیم، ادامه داد: همه دانش‌آموزان اهمیت دارند و فقط شاگردان اول و دوم و سوم مهم نیستند، به همین دلیل ما آزمون را حذف و سیستم نمره‌دهی را جایگزین کردیم.

وی با اشاره به اینکه کودک بزرگسال نیست، گفت: متناسب با رشد کودکان ویژگی‌های آنها در دوران پیش دبستانی باید عمل کرد و محیط مدرسه هم باید شاداب و با نشاط بوده و امنیت روانی و عاطفی کودکان مورد توجه قرار گیرد.

حکیم ‌زاده در ادامه با اشاره به آمارها و فعالیت‌های معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری، ۸ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۱۳۵ دانش‌آموز در این مقطع مشغول به تحصیل بوده‌اند که نسبت به سال قبل رشد 2.57 درصدی را شاهد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ۱۵ هزار دانش‌آموز عشایری استان سیستان و بلوچستان که از چتر حمایتی آموزش و پرورش خارج شده بودند، امسال مجددا تحت حمایت قرار گرفتند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۴۵ هزار دانش‌آموز از اتباع بیگانه تحت آموزش قرار گرفتند که رشد یازده صدم درصدی نسبت به سال قبل را شاهد بودیم.

این خبر تکمیل می‌شود...

منبع: آنا

کلیدواژه: دانش اموز معاون ابتدایی آموزش و پرورش آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش گفت هزار دانش آموز مشغول به تحصیل مقطع ابتدایی دانش آموز نسبت به سال ۸ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۰۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتاد درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی با حضور جمعی از خیرین و مسئولان استانی در منطقه رضویه افتتاح شد.

آذر رشیدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی گفت: پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش اموزان آن استعداد‌های نهفته استثنا دارند و این استعداد‌های نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعداد‌ها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش اموزان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همه دانش آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش آموز بانیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل بازنماند.

رشیدی  گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیاز‌های ویژه با آموزش‌های خاص و معلمان متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و با زیربنای ۲۵۰ متر مربع به ارزش سه میلیارد تومان با مشارکت نیک اندیش ارجمند بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

زمین اموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • بازی محل رشد خلاقیت دانش آموز است
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • هشتاد درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند