Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@18:54:34 GMT

همدان|ماهی‌های قرمز شب عید ناقل کرونا نیستند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۰۷۶۳

همدان|ماهی‌های قرمز شب عید ناقل کرونا نیستند

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: ماهی‌های قرمزی که مردم برای شب عید تهیه می‌کنند به هیچ عنوان خطر انتقال کرونا را به همراه ندارد. ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

محمودرضا رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: واردات ماهی قرمز از چین به ایران شایعه‌ای کذب است و تنها تشویش اذهان عمومی را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر هم وارداتی انجام شود به صورت کنترل شده و با رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه خواهد بود، تصریح کرد: واردات ماهی زیر نظر بازرسین دامپزشکی و پس از نمونه‌گیری و آزمایش، انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه توصیه ما این است که ماهی قرمز را از مراکز فروش مجوز دار تهیه کنید، ابراز کرد: متاسفانه دیده می‌شود در ایام پایان سال بسیاری از دست فروشان و مغازه داران صنف غیر مرتبط اقدام به فروش ماهی می‌کنند و مردم هم توجهی به آن ندارند.

بهار 98| سرنوشت میهمانان آبزی سفره هفت‌سین؛ بهتر است ماهی قرمز نخریمتوصیه‌های بهداشتی برای خرید و نگهداری ماهی قرمز شب عیدماهی قرمز را به هیچ عنوان در آب جاری رها نکنید

رسولی افزود: اما مغازه‌های مجوز دار فروش ماهی، تحت نظارت و کنترل بازرسان ما هستند و از نظر بهداشت و سلامت ماهی‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردم نکات آموزشی و بهداشتی در نحوه نگهداری از ماهی را رعایت کنند هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد، تصریح کرد: بیماری خاصی که بین انسان و ماهی مشترک باشد وجود ندارد اما در مواردی که ماهی مورد لمس قرار بگیرد احتمال بروز ضایعات قارچی وجود دارد.

انتهای پیام/ 743/ز

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماهی قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند

حمزه‌ای رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: با دقت و هوشیاری مسئول بهداشتی یکی از کشتارگاه‌های طیور شهرستان بیرجند ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار شده ضبط و قبل از ورود به چرخه مصرف انسانی خارج و به واحد تبدیل ضایعات کشتارگاه منتقل شد.

او افزود: علت این موضوع سپتی سمی حاد بوده است.

بیشتر بخوانید

توزیع ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در درمیان

حمزه‌ای ضمن تشکر از احساس مسئولیت و وظیفه شناسی مسئول بهداشتی کشتارگاه از همکاری و همراهی مدیریت و عوامل کشتارگاه طیور نیز قدردانی کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند بیان کرد: همشهریان می‌توانند هرگونه گزارش تخلف از طریق سامانه تلفنی ۰۵۶ - ۳۲۲۱۴۳۶۱ در میان بگذارند تا در اسرع وقت از سوی کارشناسان مربوطه پیگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • تئو هرناندز و مایک منیان برای میلان غیرقابل فروش نیستند
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز