Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد سعید اولیایی گفت: 300 هکتار از باغات آسیب دیده موز در منطقه زرآباد احیا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد سعید اولیایی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنارک در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: در سیل اخیر به سه هزار و 500 هکتار از باغات موز شهرستان در منطقه زرآباد آسیب جدی وارد شد.

وی بیان کرد: تاکنون با همکاری بنیاد برکت، سازمان جهاد کشاورزی ومشارکت کشاورزان وبهره برداران کار رسوب برداری ۳۰۰ هکتار به انجام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اولیایی ادامه داد: هزار هکتار از باغات موز شهرستان در اثر هجوم سیلاب ورسوبات به کلی نابود شده که باید کف تراشی و دوباره با آماده سازی زمین و کاشت نهال احیا شود.

وی خاطر نشان کرد: تا قبل از سیل اخیر از چهار هزار و 609 هکتار باغات شهرستان،چهار هزار هکتار به موزستان اختصاص داشت و سالیانه 122 هزار و 500تن موز از آن برداشت می شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تامین نهال مورد نیاز احیای باغات بخشی از محل پاجوش موز موجود در منطقه وبخشی نیز از طریق نهال کشت بافتی مراکز تولید نهال تامین خواهد شد و انتظار داریم برای تسریع در امر احیای موزستان های منطقه زرآباد اعتبارات وامکانات بیشتری در اختیار مجریان بازسازی قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنارک با بیان این مطلب که با فروکش کردن سیل، 70 کیلومتر جاده دسترسی به مزارع و باغات نیز در حال بازسازی است، افزود: تا قبل از سیل اخیر ازچهار هزار و 609 هکتار باغات شهرستان،چهار هزار هکتار به موزستان اختصاص داشت  و سالیانه 122 هزار و 500 تن موز از آن برداشت می شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هکتار از باغات منطقه زرآباد جهاد کشاورزی هزار هکتار باغات موز چهار هزار سیل اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سیلاب اخیر به بخش زراعی و باغی استان ۳۹۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد جواد تشکری امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی استان، خسارات وارده به بخش باغی و زراعی شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، بجنورد، جاجرم در سیلاب اخیر ۳۹ میلیارد تومان است.

وی افزود: بیشترین خسارت در سنخواست از توابع شهرستان جاجرم به میزان ۲۵ میلیارد تومان گزارش شد.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: وقوع سیلاب به ۷۲۸ هکتار از مزارع و ۹۰ هکتار از باغ‌های سنخواست خسارت وارد کرد.

تشکری با تاکید بر اینکه بیمه کشاورزی تنها و مؤثرترین روشی است که دولت می‌تواند از طریق آن برای جبران بخشی از خسارت‌ها به کشاورزان و باغداران کمک کند، تصریح کرد: به ۵۸ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.

وی از خسارت سیل به ۱۴ کانال، استخر، آب‌بند و پنج رشته قنات در اسفراین و چهار واحد دامپروری خبر داد.

کد خبر 751072

دیگر خبرها

  • اجرای طرح احداث ۹ هکتار باغ گردوی پیوندی در ارومیه
  • پیش‌بینی برداشت ۱۴۰ تن گل محمدی از باغات گناباد
  • خسارت عجیب به روستای امامزاده ابراهیم + فیلم
  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون