Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی ۹۸ توانسته ایم ۳۶ هزار و ۴۴۴ کودک بازمانده از تحصیل را جذب کنیم. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: هرچند این شهادت، واقعه تلخ و ناگواری بود، اما درس‌هایی برای ما داشت و این فرصتی برای ارائه یک الگوی تربیتی خوب برای کودکان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه امسال ۸ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۱۳۵ دانش‌آموز را در دوره دوره ابتدایی ثبت‌نام کردیم که افزایش ۲.۵۷ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد، اظهار کرد: ۳۴۵ هزار و ۴۱ دانش‌آموز اتباع داریم که ۰.۱۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته است.

حکیم‌زاده با بیان اینکه ۳۵۲ هزار و ۹۴۸ کلاس درس در دوره دبستان داریم، ادامه داد: ۲۳۹ هزار و ۷۰۵ معلم ابتدایی داریم که ۳.۸۴ درصد کاهش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه امسال پیک نوروزی نداریم، گفت: تحت هیچ عنوان تحلیل یا داستان عید که هزینه‌ای به خانواده‌ها تحمیل کند و گرفته شود، غیرقانونی است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ورود کتب آموزشی و کمک درسی و برگزاری آزمون‌ها و مسابقات چرتکه، لیگ پایا و .. در مدارس ابتدایی ممنوع است.

حکیم زاده با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۹۸ توانسته ایم ۳۶ هزار و ۴۴۴ کودک بازمانده از تحصیل را جذب کنیم که در مقایسه با سال قبل افزایش ۱.۰۷ درصدی را در حذب نشان می‌دهد، گفت: اکنون تعداد کل نوآموزان ما یک میلیون و ۵۳ هزار و ۳۱ نفر و تعداد کلاس‌های پیش دبستانی ۷۰ هزار و ۹۶۴ مورد است.

وی همچنین درباره دانش‌آموزان عشایری افزود: ۱۸۵ هزار دانش‌آموز عشایری داریم که در ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس و ۶۱۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند؛ ۴۱۶۷ هنرآموز عشایری داریم و ۹۰۷ نفر در مراکز آموزش عالی پذیرفته شده‌اند؛ ۷۲ درصد معلمان عشایر مدرک تحصیلی کارشناسی دارند و شمار مدارس چادری را کاهش داده‌ایم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: نرخ خالص ثبت نام به ۹۸.۱۸ درصد در سال ۹۸ رسیده است و توانستیم از سال ۹۲ تا ۹۸ تعداد ۲۱۳ هزار و ۲۰۵ کودک تارک تحصیل را شناسایی کرده و به مدرسه بازگردانیم و نرخ ترک تحصیل را به ۱.۱۱ درصد رسانده‌ایم.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در معاونت آموزش ابتدایی گفت: قرار بود طرح خشونت زدایی از مدارس ابتدایی را اجرا کنیم. ولی وزیر یک بسته همه جانبه تحولی از هر معاونت خواسته است و مقرر شد ما این طرح را نیز در قالب بسته تحولی که حرکت از حافظه محوری به مهارت محوری و تربیت تمام ساحتی است را ارائه کنیم؛ فراهم کردن محیط امن برای دانش آموزان با این بسته خشونت زدایی دنبال می‌شود.

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ارتقای مدیریت آموزشگاهی، روش‌های نوین تربیتی، تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی و صلاحیت‌های حرفه‌ای و علمی معلمان، توسعه عدالت آموزشی و افزایش نرخ پوشش تحصیلی از دیگر اقدامات است.

وی افزود: افزایش تعداد راهبران آموزشی که به عنوان سفیران کیفیت کار می‌کنند نیز انجام شده است و ۲ هزار و ۸۷۸ راهبر آموزشی در سال جاری داریم؛ تصویب پست راهبران آموزشی در اداره امور استخدامی انجام و سهمیه بنزین را برای سرکشی راهبران به مدارس دریافت کردیم که دو روز گذشته با پیگیری وزیر انجام و ابلاغ شد؛ همچنین ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان دنبال شد و نرخ پوشش را به ۳۲ درصد رسید.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به طرح بازی و یادگیری اشاره و بیان کرد: راه‌اندازی اتاق‌ها یک کار نمادین برای جلب توجه والدین و جامعه نسبت به اهمیت بازی در یادگیری مورد توجه ماست، اما باید به سمتی برویم که معلمان آموزش دیده در هر فضایی از بازی برای یادگیری استفاده کنند.

حکیم زاده با اشاره به دوره پیش دبستانی گفت: برای دوره پیش دبستانی در برنامه ششم توسعه و سندتحول بنیادین هدف‌گذاری‌های داشته ایم. تعمیم دوره پیش دبستانی در مناطق دو زبانه از برنامه‌های اصلی است و دو بخشنامه مهم را برای ساماندهی فضا‌های دولتی برای پیش دبستانی به استان‌ها ابلاغ کنیم. امیدواریم تخصیص اعتبارات نیز انجام و دغدغه‌های ما را مرتفع کند. نرخ پیش دبستانی در مناطق روستایی به ۵۶ درصد رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پیک نوروزی آموزش و پرورش معاون ابتدایی مدارس ابتدایی کودک بازمانده از تحصیل حکیم زاده نسبت به سال دانش آموز سال قبل ۳۶ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور امسال، اهمیت امتحانات نهایی نسبت به سال‌ های گذشته دوچندان شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محسن زارعی امروز در همایش تبیین برگزاری امتحانات نهایی خردادماه 1403 که در مجتمع سلامت مشهد برگزار شد اظهارداشت: در این همایش فرایند و شیوه نامه برگزاری آزمون از مرحله طراحی، اجرا تا تصحیح مرور و به عوامل برگزاری ارائه شده است.

وی افزود: امسال یک میلیون و 800 هزار دانش‌ آموز در آزمون‌‌های نهایی شرکت خواهند کرد؛ برای برقراری عدالت آموزشی، امتحانات در دوره نهایی به‌ صورت الکترونیکی تصحیح می‌‌شود.

زارعی عنوان کرد: امتحانات نهایی دانش آموزان در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم از 30 ام اردیبهشت ماه در سراسر کشور به صورت همزمان انجام می‌ شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام وزارت آموزش و پرورش گفت: 800 نفر از روسای حوزه های اجرایی، حوزه های تصحیح، حفاظت آزمون و اعضای ستادهای آزمون شهرستان ها، مناطق استان در این دوره یک روزه شرکت داشتند.

وی عنوان کرد: این همایش با حضور دست اندرکاران اجرایی امتحانات نهایی از 47 منطقه استان خراسان رضوی برگزار شد.

 زارعی افزود: با توجه به تاثیر 50 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور امسال، اهمیت امتحانات نهایی نسبت به سال‌ های گذشته دوچندان شده و به همین دلیل این همایش برپا شده است.

گفتنی است؛همایش تبیین برگزاری امتحانات نهایی امروز با حضور محسن زارعی معاون وزیر و رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش وزارت، جواد زارعی نژاد معاون مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد معاون فرهنگی اجتماعی زیارت استانداری خراسان رضوی، سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، سمیه ابراهیمی مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، دیگر مسئولین و کارشناسان سنجش و حراست امتحانات برگزارشد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل/اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش آموزان
  • زنی که کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • هشتاد درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند