Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شرکت دولتی پتروشیمی قطر قرار بود به زودی شرکای خارجی را برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی انتخاب کند، اما این امر به تاخیر افتاده است. 

به دنبال کاهش شدید تقاضا گاز ال ان جی در چین و افزایش تولید بویژه در آمریکا قیمت جهانی گاز برای ماه‌ها با سیل نزولی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

میدان گازی پارس جنوبی بزرگترین میدان گازی جهان است که در خلیج فارس و به‌ طور مشترک، در آب‌های سرزمینی ایران و قطر واقع شده‌ است.  

ایران و قطر از ابتدای برداشت از این میدان مشترک همواره در رقابت برای برتری در میزان بهره‌برداری از منابع هیدروکربنی این میدان بودند.  

این میدان در سال ۱۹۷۱ کشف و بهره‌ برداری از آن در سال ۱۹۸۹ آغاز شد. حجم ذخیره در جای گاز طبیعی میدان پارس جنوبی در حدود ۵۱ تریلیون مترمکعب و ذخیره قابل برداشت آن ۳۶ تریلیون مترمکعب برآورد می‌شود.  

در سال ۱۳۹۷ به‌طور متوسط روزانه یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی از این میدان استخراج می‌شد که ۶۱۰ میلیون مترمکعب در روز توسط شرکت ملی نفت ایران و روزانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب نیز توسط قطر پترولیوم تولید می‌شد. 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خلیج فارس میدان گازی ال ان جی توسعه میدان گازی پارس جنوبی میدان گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی

سارانی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در پی بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب در سد‌های مخزنی استان مهار و ذخیره‌سازی شده است.

او افزود: سد مخزنی رزه درمیان با ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار مترمکعب، سد سیاهو سربیشه با یک میلیون و ۸۰ هزار مترمکعب و سد نهرین طبس با ۶۰۰ هزار مترمکعب بیشترین ورودی روان آب‌ها را داشتند.

سارانی بیان کرد: همچنین از روز پنجشنبه هفته گذشته که فعالیت سامانه بارشی جدید آغاز شد تاکنون یک میلیون مترمکعب روان آب در سد‌های تغذیه مصنوعی شوسف، چهار فرسخ و سید علی شهرستان نهبندان مهار و جمع‌آوری شده است.

بیشتر بخوانید

 جام آسمان، جان زمین را سیراب نکرد/ تداوم عطش در کویر

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: ۸ سد مخزنی با ظرفیت ذخیره‌سازی ۷۵.۷۵ میلیون متر مکعب آب در استان وجود دارد و از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۸ میلیون و ۷۳۰ هزار متر مکعب روان آب پشت سد‌ها ذخیره شده است.

او گفت: اکنون از حجم کل مخازن سد‌های خراسان جنوبی، ۳۰ درصد معادل ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است و برای ذخیره‌سازی سیلاب و روان آب در سد‌ها مشکلی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی