Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرخین ساعات شب گذشته خبری منتشر شد مبنی بر ائتلاف کامل اصولگرایان و به نظر می رسید اینبار وجوه افتراقی کنار گذاشته شده و قرار است اصولگرایان با لیست واحد به میدان بیایند اما تا این لحظه نه تنها اثری از لیست واحد نیست بلکه قرائن نشان می دهد هنوز ائتلاف در فاصله کمتر از 48 ساعت تا پایان تبلیغات انتخاباتی شکل نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، اصولگرایان که از حدود یک سال پیش تلاش برای ائتلاف و ارائه لیست واحد را شروع کرده بودند هنوز نتوانسته اند به وحدت مورد نظرشان برسند و علیرغم اینکه چند بار اعلام کردند تا حالا رفع اختلافات هستند ولی به قدری این اختلاف بالا گرفت که تا دیروز بیش از 15 لیست در این جناح سیاسی کشور منتشر شده، لیست هایی که کمترین نزدیکی را با هم داشتند.

دیشب اما خبر رسید با ورود حجت الاسلام رئیسی به این ماجرا ائتلاف مورد نظر شکل گرفت، این خبر در حالی منتشر می شد که نزدیکان رئیسی این خبر را نقل هم نمی کردند چه رسد به تایید، ضمن اینکه ورود یکی از سران قوا قضائیه و مجریه به انتخابات مجلس هم چندان منطقی و قابل قبول به نظر نمی رسید. البته حامیان قالیباف هم مدعی شدند تلاش های وی نتیجه داده کما اینکه سید محمود رضوی، از نزدیکان قالیباف هم تلاش کرد وحدت احتمالی را به نام شهردار اسبق تهران بنویسد. او در توییتر نوشت: تلاش های چند روزه دکتر قالیباف برای وحدت سرانجام نتیجه داد نیروهای انقلاب برای وحدت روی یک لیست واحد در تهران به توافق رسیدند.

همه این خبرها در حالی منتشر می شود که با گذشت بیش از 12 ساعت از این خبر اما نه تنها هنوز لیست واحد منتشر نشده بلکه الیاس قالیباف، فرزند محمد باقر قالیباف در استوری اینستاگرامش همان لیست قبلی اصولگرایان منهای جبهه پایداری را منتشر کرده است.

البته در این میان سوالات دیگری نیز مطرح شده است، مثلا آیا این ائتلاف لیست هایی مثل مداحان، عدالتخواهان، حسن عباسی، رسایی و... را هم در بر می گیرد یا صرفا دو لیست نیروهای انقلاب و جبهه پایداری با هم ائتلاف کرده اند؟ آیا در صورت صحت ائتلاف، تعداد بیش از 15 لیست منتشر شده به یک لیست کاهش پیدا می کند؟ آیا ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری بقیه را هم در صف اصولگرایان قرار می دهند؟ اینها سوالاتی است که پاسخ آنها احتمالا تا چند ساعت آینده مشخص می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصولگرایان انتخابات نیروهای انقلاب جبهه پایداری لیست واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند

عضو ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب تاکید کرد: امنا معتقد است که دیکته کردن رئیس مجلس از بیرون درست نیست و همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند.

مقداد ذکی زاده، فعال رسانه‌ای و عضو ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب (امناء) در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: یکی از شاخصه‌های اصلی کارآمدی مجلس، اجرای دو وظیفه قانون گذاری و وظیفه نظارت بر اجرای قانون اساسی است.

وی افزود: متاسفانه در ادوار گذشته، شاهد سوء استفاده از این ابزار‌های نظارتی توسط نمایندگان مجلس بوده‌ایم.

ذکی زاده اظهار داشت: اگر نمایندگان دغدغه واقعی نظارت داشته باشند و برای مردم و موکلان خود کار کنند، از این ابزار‌ها در جهت پیشرفت کشور، آبادانی نظام و رفاه مردم استفاده خواهند کرد.

وی افزود: در لیست نهایی امنا برای دور دوم انتخابات در تهران، ۱۵ نفر از ۳۰ نامزد دور اول حضور دارند.

ذکی زاده اظهار داشت: ائتلاف امنا در شهرستان‌ها به طور متمرکز لیستی ارائه نخواهد داد و هر کدام از اضلاع امنا در شهر‌های خود نماینده خواهند داشت؛ تنها لیست متمرکز امنا مربوط به شهر تهران و حوزه انتخابیه اطراف آن است.

وی افزود: مجموعه امنا برخلاف بعضی از مجموعه‌های دیگر، که یک مدل دیکتاتور مآبانه پیش گرفته بودن اعضای خود را از حضور در لیست‌های دیگر منع نکرد.

ذکی زاده اظهار داشت: معیار اصلی امنا، تعهد به گفتمان و ادبیات این ائتلاف و پیشبرد منافع مردم است. افراد حاضر در لیست امنا، میثاق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند که تعهدات آن‌ها را مشخص می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر، تمرکز اصلی امنا بر برگزاری انتخابات با حداکثر مشارکت مردم است. پس از تشکیل مجلس، نمایندگان در مورد ریاست آن تصمیم خواهند گرفت.

عضوائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب (امناء) تاکید کرد: امنا معتقد است که دیکته کردن رئیس مجلس از بیرون درست نیست و همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد | انتخابات در این ۸ حوزه تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اعلام فهرست کاندیداهای شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
  • رونمایی از لیست انتخاباتی شورای وحدت برای تهران+اسامی