Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-رئیس سازمان پزشکی قانونی از افزایش پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون مرکزی پزشکی قانونی در ۹ ماهه امسال خبر داد.

عباس مسجدی آرانی در مراسم افتتاح ساختمان کمیسیون مرکزی پزشکی قانونی که صبح امروز در شهرک غرب برگزار شد به آمارهای ارجاعی به کمیسیون مرکزی پزشکی قانونی پرداخت و گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۲ هزار و ۵۹۸ پرونده در کمیسیون‌ها به نتیجه رسیده است که این پرونده‌ها شامل پرونده‌های قصور پزشکی، پزشکی قانونی و روان‌پزشکی قانونی است که این آمار در مقایسه با ۹ ماهه سال ۹۷ که تعداد پرونده‌های به نتیجه رسیده ۲۱ هزار و ۵۲۴ مورد بود، رشد پنج رصدی را نشان می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمار قصور پزشکی نیز اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۷۳۴۹ مورد پرونده قصور پزشکی به کمیسیون‌ها ارجاع شده که منجر به تبرعه ۳۸۷۶ مورد و محکومیت ۳۴۷۳ مورد شده است که این آمار در مقایسه با سال قبل که مجموع پرونده‌های قصور پزشکی در ۹ ماهه ۹۷ شش هزار و ۸۰۵ مورد بود، رشد هشت درصدی را نشان می‌دهد. در عین حال میزان محکومیت‌ها نیز در مقایسه با ۹ ماهه سال ۹۷ که ۳۱۲۸ مورد بوده رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

مسجدی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت کمیسیون‌های پزشکی قانونی پرداخت و گفت: پزشکی قانونی موضوع عدالت و ابراز مهم قوه قضاییه و محاکم قضایی برای کشف حقیقت و جرایم است. در این میان کمیسیون‌ها نیز نقش بسیار مهمی بر عهده دارند چرا که در موارد ابهام به کمک پزشکی قانونی آمده و موارد را به درستی بررسی می‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت رسیدگی سریع به پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون اظهار کرد: پرونده‌هایی که به کمیسیون ارجاع می‌شود باید در کمترین زمان ممکن و بالاترین دقت رسیدگی شود. افتتاح ساختمان جدید کمیسیون نیز در همین راستا انجام شده است.

مسجدی آرانی همچنین در حاشیه این مراسم در پاسخ به پرسشی درباره اعلام شمار جان باختگان حوادث آبان‌ماه از سوی پزشکی قانونی گفت: اعلام این مسئله از وظایف ما نبوده است. پزشکی قانونی یک سازمان تخصصی است که وظایف مشخصی دارد و وظیفه‌اش این نیست که چنین آماری را اعلام کند.

وی ادامه داد: ما در این مورد نیز آمارها را به مراجع ذی صلاح ارائه داده‌ایم. البته نه فقط در این موضوع بلکه در تمام موضوعات پزشکی قانونی نتایج بررسی‌های خود را به مراجع ذیصلاح ارائه می‌دهد.

حسن روحانی رئیس جمهور در نشست خبری اخیر خود اعلام کرده بود که آمار جان باختگان وقایع آبان‌ماه در اختیار پزشکی قانونی است.

ایسنا

برچسب ها: قصور پزشکی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قصور پزشکی کمیسیون مرکزی پزشکی قانونی ارجاعی به کمیسیون ۹ ماهه امسال کمیسیون ها قصور پزشکی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده وارده مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ داشته‌ایم که به ۳ هزار و ۳۲۶ فقره رسیدگی شده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین صادق رحیمی در نشستی که در سالن جلسات شهید سلیمانی با حضور مستشاران قضایی این معاونت تشکیل شد، درباره آمار پرونده‌های وارد شده و مختومه شده مرتبط با پرونده‌های خاص و خصوصاً تحلیل آمار مربوط به تجویز اعمال ماده ۴۷۷ ق. آ. د. ک معطوف به مباحث مطروحه در جلسه ویدئو کنفرانس با روسای کل دادگستری‌ها در تاریخ ۳۰ فروردین و در حضور رئیس قوه قضاییه داشتند، گفت: حسب آمار در سال گذشته ۳ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده وارده مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ داشته‌ایم که در مجموع (با لحاظ هزار و ۹۷۱ فقره پرونده موجودی ابتدای سال) به ۳ هزار و ۳۲۶ فقره رسیدگی و اظهارنظر شده است و در نهایت با تجویز اعاده دادرسی ۵۸ درصد (هزار و ۹۲۲ فقره) پرونده واصله مخالفت و با ۴۲ درصد (هزار و ۴۰۴ فقره) آن‌ها موافقت شده است.

معاون قضایی قوه قضاییه ضمن تبیین آسیب‌های موجود، پیرامون ضرورت دقت در مطالعه پرونده‌ها، نحوه تهیه گزارش‌ها، استدلال‌های قضایی و توجه به نکاتی که قطعاً و جزماً موجب اشتباه در صدور آرا شده است مواردی را به مستشاران قضایی یادآوری و تأکید کرد: نگاه و قلم شما مهم است و جلوی آرا مخدوش را می‌گیرد. 

در بخش دوم این نشست قضایی فرهادی، معاون پارلمانی و امور مجلس وزیر دادگستری نیز حضور داشته و باتوجه به سؤال قضایی مطروحه در مورد پرونده‌هایی که وزارت دادگستری محکوم به پرداخت از بیت المال می‌شود، پاسخ داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت عامل تیراندازی در گتوند
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد