Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،افشین کریمی رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه وظیفه اصلی هیات بازرسی انتخابات صیانت و حراست از آرای مردم است، گفت : همانطور که مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید کرده‌اند رای مردم حق‌الناس است و باید تمام تلاشمان را بکار گیریم تا از این حق‌الناس حراست و حفاظت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اجرای انتخابات بر عهده ستاد انتخابات است، گفت : در کنار ستاد انتخابات، هیات بازرسی انتخابات مسئولیت صیانت و سلامت انتخابات را برعهده دارد و موظف به شناسایی تخلفات انتخاباتی و ارجاع آن‌ها به مراجع قانونی است.

کریمی گفت: هیات بازرسی انتخابات استان در جهت حراست و حفاظت هرچه بیشتر از آرای مردم و نیز پیشگیری از تخلفات انتخاباتی ارتباط تنگاتنگی با هیات نظارت استان و نیز ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی دارد.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان با بیان اینکه بازرسان کار نظارت بر تمام صندوق‌های رای را برعهده خواهند داشت، گفت: بر اساس قانون این امکان هست که برای هر سه صندوق ثابت یک بازرس داشته باشیم، اما تمامی صندوق‌های سیار باید یک بازرس بصورت ثابت داشته باشند.

او با اشاره به تدارک ۱۵۸۵ صندوق رای در این دوره انتخابات در سطح استان، گفت: از این تعداد ۶۲۱ صندوق سیار هستند که ۶۲۱ بازرس کار حراست از آن‌ها را برعهده دارند.

او افزود: برای ۹۶۴ صندوق باقی مانده هم به ازای هر سه صندوق یک بازرس داریم و برای برخی صندوق‌های حساس در برخی نقاط که نیاز است تعداد بازرسان افزایش داده شده و برخی بازرسان در پای برخی صندوق‌های ثابت حضور مستمر دارند.

 رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه گفت: در مجموع بیش از هزار بازرس بر انتخابات این دوره مجلس در استان نظارت داشته و حراست و حفاظت از آرای مردم را برعهده دارند.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه گفت: به ازای هر ۱۰ بازرس یک سربازرس نیز انتخاب شده و حراست از صندوق‌های رای را تحت نظر دارد، علاوه بر این در هر شهرستان هم یک بازرس ویژه تعیین شده که تعداد بازرسین ویژه در حوزه انتخابیه کرمانشاه پنج نفر است.

کریمی در خصوص نحوه انتخاب و آموزش بازرسان گفت: به هیات‌های بازرسی انتخابات در شهرستان‌ها ابلاغ کرده ایم که باید بازرسان محدوده سنی و تحصیلات مشخصی داشته باشند و در کنار بحث سن و تحصیلات، افراد انتخاب شده باید هیچ گونه ارتباطی با کاندیدایی خاص نداشته و در ستاد‌های انتخاباتی تردد نداشته باشند.

او افزود: بحث آموزش و مهارت بازرسان نیز با جدیت در دستور کار قرار گرفته و در مراحل مختلف بازرسان آموزش دیده اند و فردا (چهارشنبه) نیز ویدئو کنفرانس آموزشی را برای بازرسان ویژه خواهیم داشت.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه این هیات تخلفات قبل و حین تبلیغات کاندیدا‌ها را رصد می‌کند، گفت: در این زمینه هم ارتباط موثری با هیات نظارت و ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی داریم و گزارش‌هایی هم از تخلفات تبلیغاتی کاندیدا‌ها به دستمان رسیده است.

او با بیان اینکه تاکنون تخلف حاد انتخاباتی در سطح استان گزارش نشده، گفت: موارد تخلفات عمدتا مربوط به نصب پوستر و بنر در محل‌های ممنوعه و بیان برخی صحبت‌ها از زبان کاندیدا‌ها بوده که نباید گفته می‌شده و در مجموع تخلف حادی تاکنون گزارش نشده است.

کریمی خرید و فروش رای و تخلفات اینچنینی را خط قرمز هیات بازرسی انتخابات و سایر دستگاه‌های نظارتی عنوان کرد وافزود: در صورت گزارش اینگونه تخلفات به شدت با آن برخورد شده و این تخلفات به مراجع قضایی اعلام می‌شود.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه در خصوص بریز و بپاش برخی کاندیدا‌ها گفت: قانون شفافیت و نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی وزارت کشور ابلاغ شده و بر اساس این قانون تمام حساب‌های کاندیدا‌ها بررسی می‌شود و همه آن‌ها باید اعلام کنند که چه میزان برای تبلیلغات هزینه کرده اند و این هزینه‌ها را از کجا آورده اند.

کریمی گفت: نمی‌توان کاندیدایی را به خاطر داشتن ثروت و اینکه برای تبلیغات هزینه می‌کند متهم کرد و تنها وظیفه ما این است که مشخص کنیم این هزینه‌ها از کدام منبع تامین می‌شود.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه رفتار تمامی کاندیدا‌ها تا پایان رای گیری و نیز رفتار نمایندگان منتخب تا زمان تصویب اعتبارنامه آن‌ها در مجلس تحت رصد است، گفت: در هر مرحله‌ای که تخلفات کاندیدا یا نماینده منتخب محرز شود، طبق قانون با آن برخورد می‌شود.

کریمی گفت: جدای از کاندیداها، منابع مالی احزاب هم تحت رصد است و اینکه حزب از کجا برای تبلیغات هزینه می‌کند و در مجموع تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم که یک انتخابات سالم در استان برگزار شود.

این مسئول گفت: در کنار نظارت دستگاه‌های نظارتی و بازرسی، مردم نیز باید همکاری کرده و هر تخلفی را که می‌بینند گزارش کنند.

او افزود: جهت دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات انتخاباتی سامانه پیامکی ۵۰۰۰۲۹۷۴ راه اندازی شده که مردم می‌توانند تخلفات را به این سامانه گزارش دهند و در اسرع وقت به این تخلفات رسیدگی می‌شود.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه به اهمیت انتخابات این دوره مجلس اشاره کرد وافزود: در شرایط کنونی کشور مشارکت در انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که حضور قدرتمند و پرشور مردم در پای صندوق‌های رای می‌تواند قدرت چانه زنی کشور را در شرایط کنونی بالا ببرد.

او افزود: مشارکت در انتخابات سرمایه کشور و نظام است و هر کس که ایران را دوست دارد باید پای صندوق بیاید و در انتخابات مشارکت داشته باشد.

کریمی گفت: خوشبختانه مردم وفادار و ولایت مدار کرمانشاه همانند سایر مردم ایران در هر دوره‌ای از انتخابات حضور پرشوری پای صندوق‌های رای داشته اند و امیدواریم این بار نیز شاهد حضور پرشور آن‌ها در روز انتخابات باشیم .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه انتخابات مجلس انتخابات مجلس یازدهم کاندیدای انتخابات تخلفات انتخاباتی پای صندوق حراست و حفاظت صندوق های رای آرای مردم داشته باشند کاندیدا ها کریمی گفت رای مردم یک بازرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد، گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحدهای صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴) باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیازهای اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6091297 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • داور لیگ برتری استعفا داد
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • جزئیات حضور دو هیات دولتی ایران در عربستان
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران