Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@18:05:27 GMT

پزشکی قانونی: افزایش ۱۱ درصدی قصور پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۲۱۴۱

پزشکی قانونی: افزایش ۱۱ درصدی قصور پزشکی

رییس پزشکی قانونی کشور از تشکیل بیش از ۲۲ هزار پرونده مرتبط با قصور پزشکی در سال ۹۸ خبر داد.

به گزاش ایلنا، عباس مسجدی، رییس پزشکی قانونی کشور در حاشیه افتتاح ساختمان اداره کمیسیون‌های پزشکی کشور در جمع خبرنگاران گفت: پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که مطرح می‌شود بحث پیشرفت و عدالت در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه قضایی رسیدگی به پرونده‌ کمیسیون‌هاست و با توجه به اینکه آمار قابل توجهی در سال ۹۷ و ۹۸ در خصوص پرونده‌های تشکیل شده در کمیسیون‌ها داشتیم نیاز به یک فضای فیزیکی قابل توجه بود.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان کمیسیون پزشکی استان تهران در ایام دهه فجر گفت: کمیسیون مرکزی پزشکی که امروز ساختمان آن را افتتاح می‌کنیم در حقیقت برای این منظور در نظر گرفته شده است که از تمام استان‌ها در خصوص پرونده‌های مرتبط با کمیسیون‌های پزشکی به این مرکز مراجعه کنند و یک محیط مناسب برای کارشناسان و پزشکان و ارباب رجوع‌ها داشته باشیم.

رییس پزشکی قانونی کشور درباره آمار پرونده‌های تشکیل شده در کمیسیون‌های پزشکی گفت: در سال ۹۷، ۲۰ هزار پرونده در خصوص قصور پزشکی در این کمیسیون‌ها تشکیل شده است که قصور پزشکی در ۴۶ درصد این پرونده‌ها به اثبات رسیده و مابقی تبرئه شده‌اند.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ تاکنون نیز بیش از ۲۲ هزار پرونده در خصوص قصور پزشکی در کمیسیون‌های پزشکی تشکیل شده است که رشد پنج درصدی نسبت به سال‌ گذشته داشته و همچنین ۱۱ درصد قصور پزشکی نیز افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: پزشکان با رعایت اخلاق حرفه‌ای و توجه به کار می توانند میزان پرونده‌های تشکیل شده در کمیسیون‌های پزشکی را کاهش داده و به حفظ جایگاه پزشکی کمک کنند ما در خصوص کاهش پرونده‌های قصور پزشکی نیز اقداماتی را انجام داده‌ایم از جمله اینکه با دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت در این خصوص نیز تفاهم‌نامه امضا کردیم تا با درس گرفتن از قصور پزشکی که در گذشته صورت می‌گرفته بتوانیم از قصور پزشکی پیشگیری کنیم همچنین رعایت اخلاق حرفه‌ای و ارتباط مناسب و موثر با بیمار می‌تواند نسبت به کاهش قصور پزشکی موثر باشد.

مسجدی در پاسخ به این سئوال که آیا جرایم در نظر گرفته شده برای پرونده‌های قصور پزشکی بازدارندگی لازم را دارد، گفت: رسیدگی به جرایم پزشکی در دادسرای جرائم پزشکی اجرا می‌شود و قطعا احکام در نظر گرفته شده بازدارندگی لازم را دارند اما چنانچه مولفه‌های که ذکر شد عملیاتی نشود این روند رو به رشد خواهد بود مضاف بر اینکه مردم حق دارند در حوزه پزشکی بهترین خدمات را دریافت کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/002zqA

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پزشکی قانونی قصور پزشکی رییس پزشکی قانونی کشور کمیسیون های پزشکی نظر گرفته شده قصور پزشکی هزار پرونده پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی

محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در نشست سه جانبه گرایی دولت، کارفرمایان و تشکلات کارگری گفت: یکی از خواسته‌های بحق جامعه کارگری تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی است.

وی با اشاره به اینکه ۳۲۸ سازمان کارگری و کارفرمایی در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: تا سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۴۸ تشکل در استان تشکیل شده بود. 

فلاحتی تأکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۳ شورای اسلامی کار در واحد‌های تولیدی استان تاسیس شده و این در حالی است که در ۳۱ سال گذشته در استان ۵۰ شورای اسلامی کار فعالیت داشته اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای اولین بار در کشور سامانه الکترونیکی برگزاری انتخابات تشکل‌ها راه اندازی شد که برای ۱۰ تشکل انتخابات به صورت مجازی برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه در برخی از موارد ضعف قانون و خلا قانونی وجود دارد، اظهار داشت: اینکه شخصی نماینده کارگر می‌شود ولی در برخی از مواقع با ترس و لرز از اخراج باید خواسته‌های کارگران را دنبال کند یک ضعف قانونی است. نمایندگان مجلس باید این قانون را اصلاح کنند تا در صورتی که کارگری به عنوان نماینده کارگران انتخاب شد تا پایان تاریخ اعتبارنامه کارفرمایی حق اخراج او را نداشته باشد.

فلاحتی همچنین اشاره‌ای نیز به مباحث مشاغل سخت و زیان آور کرد و افزود: قریب به چهار هزار و ۹۹۱ درخواست در کمیته‌های تجدید نظر و یک هزار و ۸۶ درخواست در کمیته‌های تجدید نظر استان مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد ۳ هزار و ۹۸۶ درخواست مورد تایید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته پنج هزار و ۹۴۸ پرونده شکایت در هیات‌های تشخیص استان مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد ۹۷۶ پرونده به هیات حل اختلاف رفته است. همچنین تعداد دادنامه‌های ارجاعی به دیوان ۲۹۴ پرونده بوده که ۲۱۵ دادنده رای هیات‌های تشخیص مورد تایید قرار گرفته است و ۷۹ پرونده برای رفع نقص بازگشت داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد که خطای همکاران بنده در هیأت‌های تشخیص کمتر از یک درصد است ولی باز برای اینکه حق شخصی ضایع نشود سه کمیته با ابتکار اداره کل استان تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: کمیته نظارت، کمیته الزام و کمیته رصد متشکل از زبده‌ترین همکاران بنده بر تمامی امور نظارت عالیه دارند تا حقی از کسی ضایع نگردد.

فلاحتی با اشاره به وظایف کمیته رصد گفت: هفته‌ای دو بار به واحد‌های تولیدی مراجعه و مسائل و مشکلات جامعه کارگری آن واحد را رصد می‌کنیم. بازرسان به مسائل ایمنی واحد تولیدی نظارت می‌کنند. 

وی همچنین تصریح کرد: در کمیته نظارت، به صورت تصادفی و یا اعتراضاتی که توسط مراجعین صورت می‌گیرد پرونده‌های شکایت‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و اگر خطایی صورت گرفته باشد در صدد رفع آن و تذکر به افراد دخیل بر می‌آیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود