Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@11:39:20 GMT

آش شیله عدس از استان آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۲۲۰۱

آش شیله عدس از استان آذربایجان شرقی

مواد لازم
عدس: ۱ پیمانه
بلغور گندم: ۲۵۰ گرم
برنج: ۲۵۰ گرم
پیاز متوسط: ۱ عدد
آب مرغ: ۱ لیوان
گوجه فرنگی: ۲ عدد
تره: نصف پیمانه
آب: ۱ لیوان
پیازچه: ۱ پیمانه
نمک و زردچوبه: به میزان لازم
مراحل پخت
مرحله ۱
ابتدا کمی روغن در قابلمه بریزید و پیاز‌های نگینی شده را در آن تفت دهید.
مرحله ۲
بعد از سرخ شدن پیاز، کمی زردچوبه اضافه کنید تا خامی آن‌ها گرفته بشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرحله ۳
سپس آب، آب مرغ، نمک و عدس را نیز به قابلمه اضافه و با حرارت ملایم بگذارید تا عدس‌ها نیم پز شوند.
مرحله ۴
بعد از این که عدس نیم پز شد، بلغور گندم و برنج را به ظرف اضافه و هم بزنید تا آش ته نگیرد.
مرحله ۵
بعد از کمی زمان که برنج نیم پز شد، پیازچه ریز شده و گوجه فرنگی رنده شده را نیز به قابلمه اضافه کنید و بگذارید تا آش کاملا جا بیفتد.   منبع:غذالند

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر آشپزی آش نیم پز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از تداوم بارش باران در استان تا روز جمعه خبر داد و گفت: احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مرتضی نریمان صبح امروز _سه شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌ها نشان دهنده جوی ناپایدار در ۲۴ ساعت آینده است و با تشدید فعالیت سامانه بارشی در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش‌های رگباری به همراه وزش باد به نسبتاً شدید و تگرگ و برف در مناطق مستعد انتظار می‌رود.

وی با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های استان، آب‌گرفتگی معابر و اختلال در تردد شهری، افزود: شهروندان و گردشگران از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارش برف در ایستگاه‌های استان ثبت نشده اما برف پراکنده از ارتفاعات گزارش شده است، خاطرنشان کرد: در مدت زمان یاد شده، بیشترین بارش در ایستگاه هریس به میزان ۲۳.۶ میلی‌متر ثبت شده است.

نریمانی با اشاره به بارندگی مناسب روز گذشته تبریز گفت: ۱۱.۱ میلی‌متر باران در ایستگاه فرودگاه تبریز و ۱۵ میلی‌متر از ایستگاه هواشناسی استان در شهر تبریز ثبت شده است.

وی بیشینه دمای استان در ۲۴ گذشته را مربوط به میانه با ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: کمینه دما مربوط به چاراویماق با چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.

کارشناس هواشناسی استان آذربایجان شرقی دمای هوای تبریز را در زمان حاضر ۱۲ درجه بالای صفر اعلام و تاکید کرد: دمای هوا نسبت به روز گذشته یک درجه گرم‌تر شده است.

کد خبر 751405

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • نان توت فرنگی یک نان خوش عطر و طعم و ساده
  • نکونام: بازیکنان پرسپولیس را کنار تیم ما بگذارید بعد قضاوت کنید
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • برپایی اردوی تیم ملی تنیس