Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-06@20:24:30 GMT

زنگنه: دکل تجهیز نیست، یک کارخانه سیار است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۲۲۲۷

زنگنه: دکل تجهیز نیست، یک کارخانه سیار است

وزیر نفت با اشاره به اینکه دکل تجهیز نیست، بلکه یک کارخانه سیار است، اهواز را سومین قطب مهم کشور از نظر تجهیزات صنعتی خواند و گفت: ما وظیفه داریم برای کارخانه‌های ایرانی کار ایجاد کنیم.

 

بیژن زنگنه امروز (سه‌شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) در آیین رونمایی از دکل ۷۲ فتح، با بیان این مطلب افزود: امروز روز خوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئله ساخت دکل در ایران یکی از آرزوهای صنعت نفت است و ما برای سال‌های طولانی به حفاری و تجهیزات آن نیاز داریم.

 

زنگنه گفت: دکل تجهیز نیست، بلکه یک کارخانه سیار است و سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای بسیاری از کارخانه‌هایی که در کشور داریم به اندازه یک دکل نیست. بهره‌مندی از ایده دستگاه فرآورش سیار نفت هم از همین طرح دکل گرفته شد که امروز قراردادی مرتبط با آن امضا می‌شود.

 

وی از جهاد دانشگاهی به دلیل سرسختی در به نتیجه رساندن ساخت دکل قدردانی کرد و گفت: سیستم‌های قدیمی در برابر هر کار جدیدی مقاومت می‌کنند. باید سرسختانه عمل کرد، در غیر این صورت کاری از پیش نمی‌رود. تیم جهاد دانشگاهی نیز تیم جوان، سرسخت و معتقد به توسعه کشور است که این موضوع ارزش بسیاری دارد.

 

زنگنه با بیان اینکه به جهاد دانشگاهی اصرار می‌کنم این روند را ادامه دهند و به ساخت داخل عمق ببخشند، ادامه داد: وظیفه ماست که برای کارخانه‌های داخلی کار درست کنیم. اهواز بعد از اصفهان و اراک از نظر تجهیزات صنعتی قطب مهمی است.

 

وزیر نفت گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در برنامه ماست و حمایت از جهاد دانشگاهی نیز ادامه خواهد داشت.

 

وی تاکید کرد: دکل ساخته‌شده، فقط برای ایران نیست و باید در تمام منطقه از آن استفاده کرد، منطقه ما سال‌ها نفت خواهد داشت.

 

زنگنه از تلاش‌های شرکت ملی حفاری ایران و دیگر شرکت‌های فعال در حوزه حفاری و مدیران پیشین و کنونی شرکت ملی نفت ایران نیز قدردانی کرد و گفت:  درست است که اکنون کشور در فشار است، اما به لطف الهی و مقاومت مردم و تدبیر نظام، این فشارها با سربلندی پشت سر گذاشته می‌شود.

 

ضرورت تقویت ساخت داخل در شرایط تحریم

 

وزیر نفت در جمع خبرنگاران گفت: باید از فرصت تحریم برای توسعه و تقویت ساخت داخل استفاده کنیم.

 

زنگنه، در حاشیه رونمایی دکل ۷۲ فتح با تاکید بر حمایت وزارت نفت از کارخانه‌ها، استارت‌آپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها اظهار کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند یکی از مراکز اصلی کار باشد و باید از این فرصت استفاده کنیم.

 

وزیر نفت با بیان اینکه خوزستان می‌تواند یکی از قطب‌های صنعتی باشد و ما باید از فرصت تحریم برای توسعه ساخت داخلی و فناوری ملی استفاده کنیم درباره چشم‌انداز اجرای ۲۸ طرح بر جوامع پیرامونی هم توضیح داد و گفت: چهار درصد اعتبارهای حاصل از طرح‌های نگهداشت و افزایش توان تولید که معادل ۲۴۰ میلیون دلار، به جوامع پیرامونی اختصاص می‌یابد.

 

دکل حفاری ۷۲ فتح که به دست متخصصان جهاددانشگاهی ساخته شده صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) با حضور بیژن زنگنه، مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی و سید عبدالله موسوی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در سایت شماره یک شرکت ملی حفاری ایران در اهواز رونمایی شد.

 

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت ملی حفاری ایران جهاد دانشگاهی استفاده کنیم کارخانه ها ساخت داخل وزیر نفت ۷۲ فتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس

علی‌اکبر خواجه‌نژادیان گفت: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۲ اردیبهشت ماه میهمان کودکان استان فارس است.

او تصریح کرد: این تماشاخانه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی به اجرای برنامه‌های شاد و اثربخش تربیتی و دینی در مناطق کم برخوردار می‌پردازد.

خواجه‌نژادیان افزود: تماشاخانه سیار کانون به مدت ۶روز برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل نمایش، مسابقه، انیمیشن، معرفی کتاب و سرود در استان اجرا می‌کند.

او بیان کرد: این تریلی سیار با اجرای نمایش استخان ماهی جادویی به نویسندگی منوچهر اکبرلو و به کارگردانی احسان مجیدی به همراه دو بازیگر به نام‌های الهام فرج‌پور و علی یدالهی در شیراز به روی صحنه می‌رود. مجید عبدالملکی اپراتور نور و صدا و مقصود باقر لو نیز راننده این تریلی سیار است. این نمایش ماجرای دختر پادشاهی است که استخان جادویی را پیدا می‌کند و در پایان باید بین ثروت و به دست آوردن سلامتی مادرش، یکی را انتخاب کند.

خواجه‌نژادیان در پایان افزود: تریلی تئاتر سیار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور رسمی در سال ۱۳۷۳ در پارک بعثت خزانه بخارایی توسط اساتید برجسته حوزه تئاتر کودک و نوجوان کار خود را شروع کرده است و تا کنون این تئاتر میدانی در کانون پرورش فکری به عنوان یکی از شیوه‌های اجرای نمایش با حضور در میادین عمومی شهر‌ها و تفرج‌گاه‌ها برگزار می‌شود که مورد استقبال ویژه کودکان و نوجوان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد
  • تجهیز ربات‌ها به «هوش طبیعی» ممکن شد
  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • استقرار ۲۲۱ شعبه اخذ رای در اصفهان برای انتخابات دور دوم مجلس + فیلم
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی