Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله عابدینی در جلسه ستاد شئونات فرهنگی که با موضوع اعتکاف برگزار شد، با تاکید بر اینکه در عرصه اعتکاف نباید با رویکرد گزارش‌ دهی فعالیت کنیم، افزود: در این عرصه باید برای رضای خدا فعالیت کنیم تا کارها و برنامه‌ها اثرگذار و مطلوب شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان: آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» در جلسه ستاد شئونات فرهنگی که با موضوع اعتکاف برگزار شد، با تاکید بر اینکه در عرصه اعتکاف نباید با رویکرد گزارش‌ دهی فعالیت کنیم، افزود: در این عرصه باید برای رضای خدا فعالیت کنیم تا کارها و برنامه‌ها اثرگذار و مطلوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، اضافه کرد: خدا درباره حج فرموده که هرچه می‌توانید در مناسک حج، زاد و توشه بردارید و همه تلاشتان برای ارتقای تقوا باشد و پس از مناسک حج نیز ذکر و یاد خدا را رها نکنید و با جدیت بیشتر خدا را یاد کنید.

 

وی با بیان اینکه در نماز جمعه نیز همین گونه است و ذکر و تقوا از ارکان مهم این فریضه دینی محسوب می‌شود، افزود: باید حقایق تقوایی و ذکر در مراسم نماز جمعه و پس از آن برجسته دیده شود.

 

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: ۲ عنصر تقوا و ذکر در اعتکاف محور قرار دارد و باید تلاش کنیم تا هم از نظر مفهومی و هم از نظر کاربردی مورد توجه قرار گیرد و در تمام شئونات زندگی برجسته باشد تا جامعه به این سمت هدایت شود.

 

امام جمعه قزوین موضوع ولایت را به عنوان یکی از ارکان مهم دین برشمرد و گفت: پذیرش همه ذکرها و عبادت‌ها با ولایت امکان‌پذیر است و در روایات‌های دینی نیز تاکید شده اگر همه شب‌ها نماز بخوانیم، همه روزها را روزه بگیریم، همه ساله حج را به جای آوریم و همه مال خود را انفاق کنیم اما ندانیم امام زمانمان کیست، ذره‌ای ثواب نبرده‌ایم.

 

وی ادامه داد: سردار سلیمانی‌ها هیچ گاه با رویکرد گزارش‌دهی وارد میدان نشدند و به همین خاطر فعالیت‌هایشان همیشه منشا خیر و برکت بود و ما نیز در کارهای خود باید رویکردمان خدایی باشد.

 

امام جمعه قزوین با بیان اینکه ساختار اعتکاف همانند حج و مراسم نماز جمعه است، خاطرنشان کرد: گویا مراسم اعتکاف تمرینی برای ورود به حج و نماز جمعه است زیرا ذکر و تقوا عناصر اصلی در این سه فریضه دینی به شمار می‌آید.

 

وی، به مباحثی که باید در مراسم اعتکاف تبیین شود اشاره و تصریح کرد: پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب از مباحث مهمی است که در مراسم اعتکاف باید مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن مکتب و فرهنگ سردار سلیمانی که رهبری نیز فرمودند ایشان تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) بودند نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: باید خروجی فعالیت‌ و برنامه‌های اعتکاف، افزایش جمعیت نمازگزاران مساجد و نمازهای جمعه باشد و اگر این گونه شود معلوم است که برنامه‌ها اثرگذار بوده است.

 

آیت‌الله عابدینی نقش رسانه‌ها در جذب هر چه بیشتر جوانان به اعتکاف را بسیار موثر دانست و بر پوشش هوشمندانه رسانه‌ها از مراسم اعتکاف به منظور فرهنگ‌سازی در جامعه تاکید کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نعمت‌اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی و مسوول ستاد اعتکاف استان قزوین نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌های ستاد اعتکاف ارایه کرد.

 

 

 

منبع: پایگاه خبری جماران/ خبرگزاری ایرنا

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: اعتکاف قزوین مورد توجه قرار گیرد برنامه ها اثرگذار آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین رویکرد گزارش مراسم اعتکاف فعالیت کنیم برنامه ها نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حملات رژیم صهیونیستی در سراسر غزه و افزایش شهدا

در حالی که جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد دویست و چهارمین روز خود شده است، حملات این رژیم به شهر رفح و سایر مناطق غزه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، جنگ نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه به راه انداخته است، امروز وارد دویست و چهارمین روز خود شد. سیاست گرسنگی در غزه که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها از آن استفاده می‌کند، در روزهای اخیر به مراحل بدتری رسیده و این مسئله منجر به افزایش فشار بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی برای ممانعت از هدف قرار دادن غیرنظامیان و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شده است.

به گفته منابع فلسطینی، در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه هشت فلسطینی شهید و ۳۰ تن زخمی شدند.

طبق گزارش معا، همچنین رژیم صهیونیستی منزل مسکونی را در شهر «رفح» هدف قرار داد که منجر به شهادت ۶ تن از جمله چهار کودک و زخمی شدن چند تن دیگر شد. رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی غرب شهر رفح را به شدت بمباران کرده‌اند.

همچنین شهرداری «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه اعلام کرد جنگ رژیم صهیونیستی منجر به نابودی ۷۰ درصد چاه‌های آب در شمال غزه و ۵۰ درصد پمپ‌های آب آشامیدنی شده است. این نهاد اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی تمام محصولات کشاورزی در این شهر را از بین برده است.

همچنین در حمله این رژیم به اطراف مدرسه‌ای در غرب «خان یونس» و منطقه «السوارحه» در مرکز نوار غزه پنج تن شهید شدند.

یک منبع محلی اعلام کرد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اطراف مدرسه «فیصل» در غرب خان یونس در جنوب غزه را هدف قرار دادند که منجر به شهادت سه شهروند فلسطینی شد.

در عرصه دیپلماتیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد وی معتقد است قطر، مصر و رژیم صهیونیستی برای ایجاد یک راه و پیشبرد مذاکرات درباره غزه تلاش می‌کنند.

این در حالی است که یکی از رهبران ارشد جنبش حماس در گفت‌وگو با «العربی الجدید» گفت تاکنون به صورت رسمی درباره محتوای رویکرد جدید مذاکرات با جنبش حماس صحبتی نشده است. وی بر آمادگی حماس برای برخورد مثبت و جدی تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • تداوم حملات رژیم صهیونیستی در سراسر غزه و افزایش شهدا