Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:25:16 GMT

سندرز به دنبال جلب آرا یهودیان آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۲۴۳۹

سندرز به دنبال جلب آرا یهودیان آمریکا

تارنمای خبری آمریکایی راست‌گرای « نیوز مکس » امروز(سه‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه) نوشت: سندرز که نامزدی مستقل اما از حزب دموکرات و سناتور ایالت ورمونت است، در یک آگهی تبلیغات تلویزیونی، ضمن آنکه یهودی بودن خود را پررنگ ساخته، گفته است که می‌تواند «نخستین رئیس جمهوری یهودی» در تاریخ آمریکا باشد.

این آگهی تبلیغاتی با سخنان « جیمی مارگولین - Jamie Margolin » کنشگر یهودی در زمینه تغییر آب‌وهوایی آغاز می‌شود که در آن می گوید، انتخاب سندرز یک گام بزرگ به جلو و سرجای خود نشاندن خیزش یهودستیزی در آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش، در این کلیپ ویدئویی تبلیغاتی به بخش های از اظهارات ضد یهودی دونالد ترامپ می پردازد که در آن گفته است؛ «یهودی که به دموکرات ها رای دهد، تصور می کنم که با فردی فاقد اطلاعات یا ناسپاس و خائن است».

نیوزمکس نوشت: سندرز گفته «چنانچه در تاریخ، هرگز مجالی برای برخورد با تعصب‌های دینی در آمریکا وجود نداشته، اکنون زمان آن است».

به گزارش ایرنا، جمعیت جامعه یهودیان آمریکا پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود که نزدیک به ۲.۵ درصد از کل جمعیت آمریکا را در بر می‌گیرند، اما دانشگاه «برندایس - Brandeis University » در ایالت ماساچوست آمریکا
اعلام کرده براساس تحقیقات انجام شده آنها، جمعیت یهودیان آمریکا بیش از هفت میلیون نفر است.
یهودیان آمریکا بیشتر در شهرهای نیویورک، میامی، لس‌آنجلس، فلادلفیا، شیکاگو، سانفرانسیسکو، بوستون، بالتیمور و واشنگتن دی‌سی سکونت دارند.

حضور قابل توجه در مراکز تراز اول آکادمیک آمریکا
با وجود آنکه جامعه یهودیان، درصد اندکی از کل جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند اما طبق مطالعات موسسه «هیلِل  Hillel » که یکی از بزرگترین نهادها یهودیان در جهان است، شمار یهودیان در دانشگاه هاروارد و دانشگاه پنسیلوانیا ۳۰ درصد کل دانشجویان در این دو دانشگاه را تشکیل می‌دهند؛ همچین در دانشگاه جرج واشنگتن و در دانشگاه « کرنل » آمریکا دانشجویان یهودی به ترتیب ۳۱ و ۲۵ درصد شمار کل دانشجویان این دانشگاه‌هاست.

تاثیر آرای یهودیان در انتخابات آمریکا
با وجود شمار اندک جامعه یهودیان آمریکا، اما از نظر تاریخی نشان داده که شمار آرا این جامعه در برد و باخت نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا تاثیر داشته است.
به طور نمونه پیروزی فرانکلین روزولت رئیس جمهوری آمریکا ( ۱۹۳۳-۱۹۴۵) که دو دوره برنده شد، با آرای ۸۲ تا ۹۰ درصدی یهودیان همراه بود.

همچنین هری ترومن که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۱۹۴۸ برنده شد، آرای ۷۵ درصد یهودیان آمریکا را همراه داشت. جان اف کندی نیز در سال ۱۹۶۲ آرای ۸۲ درصد رای دهندگان یهودی را به خود اختصاص داده بود.
جیمی کارتر نیز در سال ۱۹۷۶ میلادی توانسته بود آرای ۷۱ درصد جامعه یهودیان را کسب کند، اما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۸۰ میلادی با ریزش آرای یهودیان و رسیدن به ۴۵ درصد آرا، شکست خورد.

بیل کلینتون نیز در هر دو دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۶ توانسته بود ۸۰ و ۷۸ درصد آرای رای‌دهندگان یهودی آمریکایی را کسب کند.
همچنین باراک اوباما در هر دو انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ میلادی که برنده شد، ۷۸ و ۶۸ درصد جامعه یهودیان به او رای دادند.
با این حال، هیلاری کلینتون در این زمینه یک مورد استثنا بود و با وجود آنکه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا آرای مردمی بالایی را نسبت به رقیب جمهوریخواه خود کسب کرد و ۷۱ درصد رای‌دهندگان یهود به او رای داده بودند، از رقیبش دونالد ترامپ شکست خورد.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده است که سوم نوامبر ۲۰۲۰ (سیزدهم آبان ۱۳۹۹) برگزار می‌شود.
2023
*۱۳۰۲**

برچسب‌ها حزب دموکرات آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ برنی سندرز پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب دموکرات آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ برنی سندرز دونالد ترامپ دونالد ترامپ حزب دموکرات آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ برنی سندرز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یهودیان آمریکا جامعه یهودیان رای دهندگان برنده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!

برنی سندرز، سناتور آمریکایی در پاسخ به اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص قیام دانشجویان آمریکایی، در بیانیه‌ای گفت: «نه آقای نتانیاهو. اشاره کردن به این نکته که کابینه افراطی شما در مدت شش ماه ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزار نفر را زخمی کرده است که ۷۰ درصد آنان زن و کودک هستند، نه یهودستیزی محسوب می‌شود و نه طرفداری از حماس است». 

به گزارش هاآرتص، وی در ادامه این بیانیه گفت: «اگر بگوییم بمباران‌های شما بیش از ۲۲۱ هزار واحد مسکونی در غزه را به طور کامل ویران کرده و بیش از یک میلیون نفر (تقریبا نیمی از جمعیت غزه) را بی‌خانمان کرده، یهودستیزی نیست».

سندرز در انتهای این بیانیه با اشاره به اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی با برچسب یهودستیزی سعی دارد جنایات رژیم اشغالگر را توجیه کند، گفت: «آقای نتانیاهو، لطفا با تلاش برای منحرف کردن توجه ما از سیاست‌های جنگی غیراخلاقی و غیرقانونی کابینه افراطی و نژادپرست شما، به شعور مردم آمریکا توهین نکنید... اینکه شما را در قبال اعمال‌تان مسئول بدانیم یهودستیزی نیست». 

اظهارات این سناتور آمریکایی یک روز پس از آن بیان می‌شود که نتانیاهو دانشجویان معترض در سراسر آمریکا را که به نشانه حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه دست به تظاهرات زده‌اند «افرادی یهود‌ستیز» خواند. او که از قیام دانشجویان آمریکایی شوکه شده بود، این اعتراضات را محکوم کرد.

گفتنی است، پس از اینکه هفته گذشته بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا در نیویورک حین اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و درخواست برای آتش‌بس دستگیر شدند، موج تظاهرات دانشجویی در سراسر آمریکا گسترش یافت.

اعتراضات تا جایی پیش رفت که مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین را متوقف کند، باید استعفا دهد. این اظهارات  واکنش شدید دانشجویان را در پی داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو
  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود