Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@23:49:40 GMT

سند برآورد نیروی انسانی دندانپزشکی رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۲۴۶۳

سند برآورد نیروی انسانی دندانپزشکی رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد هوشمند، در مراسم افتتاحیه هجدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت در سالن همایش هتل المپیک، افزود: این سند بعد از تصویب شورای عالی گسترش وزارت بهداشت، به منظور توسعه کار به عنوان سند کشوری در دبیرخانه در دستور کار قرار می گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که نمایندگان مجلس به خصوص کمیسیون بهداشت و درمان، اهتمام جدی به مصوبات کارشناسی در کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشمند با اشاره به اینکه اکنون وضعیت خوبی در این زمینه نداریم ، بیان داشت: وضعیت ما در مقطعی درراستای توسعه زیرساخت مدار نبوده و این روند باید تغییر و کیفیت آموزش ارتقاء یابد، باید همه انجمن های حوزه پزشکی پای کار بیایند تا موفق به انجام این کار بزرگ در کشور شویم.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه برای ارتقای خدمات درمانی و تخصصی در کشور نیاز به همدلی داریم، افزود: بزرگ ترین مشکل در مدیریت کشور، جزیره ای عمل کردن است و این کار سبب آسیب شده است.

وی افزود: کانون های خودمختار هستیم و به نظر نمی رسد این روش کار کردن برای سلامت در کشور مطلوب باشد و با همدلی بیشتر و پای کار آمدن در کنار بخش دولتی قطعا می توان ثمرات بسیار مفیدی در کیفیت آموزش و خدمات، داشت. 

هوشمند بیان داشت: رشته جراحی فک و صورت پل ارتباطی بین دندانپزشکی و پزشکی است و جایگاه خاص و ویژه ای برای موفقیت های رشته دندانپزشکی کشور داشته است، حدود پنج رشته فلوشیپ در جراحی فک و صورت داریم که امیدواریم این تعداد توسعه یابد، همچنین اکنون حدود ۲۴۰ رزیدنت در حال تحصیل هستند.

کد خبر 4855994

منبع: مهر

کلیدواژه: دندانپزشکی کنگره دهان فک و صورت ویروس کرونا وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو سرطان دیابت تجهیزات پزشکی بارداری دارو سازمان بیمه سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نوزاد کنگره دهان فک و صورت بیمارستان ریسک بیماری قلبی فک و صورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس مرکز تحقیقات مدیریت اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بر اساس تحقیقات و نتایج به دست آمده در صورت شش ماه استفاده مستمر از این برنامه کاربردی، روشی مؤثر برای بهبود کنترل آسم و خود مراقبتی در بیماران است.

مهرداد فرزندی‌پور افزود: با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر در فن‌آوری و افزایش دسترسی به تلفن‌های هوشمند، گفت: امکان ارائه آموزش از طریق روش‌های مؤثرتر با استفاده از این تلفن‌ها، برای بیماران نیز به وجود آمده است.

وی گفت: بیماری آسم با ویزیت‌های بخش اورژانس، بستری در بیمارستان، روزهای غیبت از کار و ویزیت‌های برنامه‌ریزی نشده در مطب پزشک، هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی زیادی را به بیماران و جامعه تحمیل می‌کند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل آغاز شد
  • آمارگیری نیروی کار در استان اردبیل آغاز شد
  • گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب
  • گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب
  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌ها است