Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@13:56:29 GMT

ایجاد پاتوق‌های مادر و نوزاد در سرای محلات

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۲۶۵۸

ایجاد پاتوق‌های مادر و نوزاد در سرای محلات

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران حل مسائل جمعیتی در کشور را منوط به شناخت از تجربه مادر امروز دانست و از ایجاد پاتوق های مادر و نوزاد در سرای محلات خبر داد.

به گزارش ایسنا زهرا بهروز آذر در نشست تخصصی زنان و سلامت که از سوی اداره کل امور بانوان شهرداری تهران برگزار شد، گفت: تجربه های مادری در شهر امروز تهران بسیار متفاوت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر می خواهیم مسائل و مشکلات جمعیتی را حل کنیم باید شناخت دقیقی از تجربه مادری امروز داشته باشیم.

وی با اشاره به ترس از بارداری در سه مرحله در مادران گفت: ترس در دوران قبل از بارداری به‌صورت ذهنی و در روابط خانوادگی و تسری آن به شهر و فضای عمومی جامعه و ناامیدی بروز می کند. این ناامیدی می‌تواند میزان فرزندآوری را پایین آورد. ترس از دست دادن شغل و ترس از چگونگی و تعیین نوع رابطه با همسر و خانواده بعد از فرزندآوری در این دسته قرار می‌گیرد که ناشی از ضعف‌های فردی و فقدان مهارت‌های فردی است که به آن هوش هیجانی می‌گویند.

بهروزآذر ادامه داد: حین بارداری ترس از به دنیا آوردن فرزند معلول را داریم. هر چند امروزه مادران آگاهی بیشتری در زمینه فرزندآوری دارند اما این آگاهی‌ها ترسی مضاعف را درباره امکان معلول بودن فرزند در مادران ایجاد کرده است. تغییرات فیزیولوژیک در دوران بارداری نیز باعث حساسیت بیشتر مادران می‌شود.

وی به ترس بعد از بارداری به عنوان سومین مرحله اشاره و اظهارکرد: در این مرحله شرایط به مراتب سخت‌تر می‌شود چون در شرایط فعلی که زنان در سنین بالا بچه‌دار می شوند آمادگی مواجهه با فرزند را ندارند و حتی پدران نیز آمادگی رفتار با نوزاد را ندارند.

بهروز آذر تصریح کرد: اگر می‌خواهیم بدانیم که چطور باید این فرایند را تسهیل کنیم باید خانواده‌های توانمندی داشته باشیم و به عنوان جامعه زنان به هم کمک کنیم. همچنین به جز مادران، مادربزرگ ها، پدربزرگ‌ها و پدران نیز باید آماده مواجهه با این مسئله باشند. به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تجربیات می‌تواند در این زمینه کارساز باشد.

به گزارش شهر نوشت وی در پایان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در شهرداری تهران این امر را تسهیل کنیم و برای این کار سال آینده پاتوق‌های مادر و نوزاد را در سرای محلات ایجاد خواهیم کرد تا این افراد در کنار هم قرار گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران زنان محلات شهرداری تهران سرای محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مادران غیرشاغل روستایی و عشایر که فرزند سوم یا بیشترشان متولد سال ۱۳۹۶ به بعد باشد، تا پایان اردیبهشت می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی roostaa.ir ثبت‌نام کنند.
هادی بهداد افزود: حق بیمه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری به همت دولت پرداخت خواهد شد و متقاضیان می‌توانند از طریق موسسات کارگزاری یا مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق ثبت نام کنند.
او ادامه داد: این اقدام در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • مادران دارای ریسک بارداری بالا، در محیطی با هوای پاک سکونت کنند
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • شهادت نوزاد نجات یافته از شکم مادر شهید + فیلم
  • فیلم/ وداع جانسوز مادر فلسطینی با نوزاد شهیدش
  • اندیشکده مواسات در البرز افتتاح می شود
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟