Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ دوم سید جعفر عقلمند روز سه‌شنبه در افتتاحیه دوره مقدماتی آموزش تربیت مربی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارکنان یگان‌های آجا مستقر در خراسان جنوبی که به میزبانی پدافند هوایی منطقه شرق کشور برگزار شد افزود: این همایش را در راستای فرامین مقام معظم رهبری برای تربیت قشر توانمند و امیدوار به آینده برگزار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: امروز ۳۵۰ نفر از خراسان جنوبی برای آموزش حضور دارند که یک سوم آنان را برای تربیت مربی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انتخاب می‌کنیم و بعد از اینکه در کل کشور ۱۰ هزار نفر را آموزش دادیم باید سه هزار نفر آماده حضور در یگان‌های ارتش به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارکنان باشند.

جانشین معاونت بازرسی و ایمنی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تاکنون به غیر از این جلسه، چهار هزار و ۵۰۰ نفر را در کشور آموزش عمومی دادیم و ۱۸۰ مربی آموزش دیدند که یکی از اهداف ما آموزش کارکنان وظیفه است و تاکید داریم کسانی که در این کلاس‌ها حضور دارند با یگان‌ها و مستقیم با سرباز سر و کار داشته باشند.

وی افزود: مراکز مشاوره باید به بحث آموزش در داخل پادگان در کنار غربالگری بپردازند و آموزش خانواده‌ها هم در دستور کار قرار گیرد که باید از این مراحل به زودی عبور کنیم.

امیر سرتیپ دوم عقلمند اظهار داشت: برای نجات جامعه باید به سمت آموزش برویم چون امروز با جنگ نرم مواجه هستیم به طوری که جنگ و جبهه وارد خانه و مدارس وارد شده است.

وی گفت: همانطور که جامعه کوچک شده و همه در یک سفینه نشسته‌ایم اگر فرد کنار ما آسیب ببیند همه آسیب می‌بینند.

وی افزود: وقتی ویروس کرونا در شهری می‌آید همه جهان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و با همه پیشرفت‌های علمی حریف کنترل این بیماری نمی‌شویم اما بدتر از این بیماری، ویروس فضای مجازی است که سرعت انتشار آن بیشتر از هر ویروسی است.

جانشین معاونت بازرسی و ایمنی ارتش اظهار داشت: اگر بخواهیم فضای مجازی را به روی خود ببندیم راه حل نیست بلکه باید استفاده بهینه را آموخت و به مصونیت برسیم.

وی گفت: علاوه بر ویروس فضای مجازی با ویروس داعش که هوز به طور کامل از صفحه روزگار محو نشده مواجهیم چون این افراد حتی به دین ما هم رحم نمی‌کنند و در مدت زمان کوتاه از سراسر آسیا و اروپا و آمریکا عناصر قسی القلب در یک نقطه دنیا جمع شده و جنایت انجام می‌دهند.

وی افزود: سربازهای امروز، سربازهای دیروز نیستند چون فضای مجازی اطلاعات زیادی در اختیار افراد قرار می‌دهد و یکی از آسیب‌ها همین اطلاعات است چون یکی از راه‌های منحرف کردن حریف، بمباران اطلاعاتی است و وقتی بمباران اطلاعاتی شکل می‌گیرد در کنار دادن ۱۰ درصد اخبار صحیح، ۹۰ درصد اخبار هدایت کننده برای کشاندن ما به جایی که خودشان می‌خواهند، ارسال می‌شود.

عقلمند بیان کرد: نسل ما از ۱۲ سالگی کار می‌کرد و فعالیت بدنی داشت و در معاش زندگی خانواده شریک بود اما امروز اینگونه نیست و بچه‌ها نازپروده بار می‌آیند که بعدها سربار می‌شوند چون اهل کار نیستند.

او گفت: امیدواریم این آموزش‌ها آغازی برای گفتمان سازی بین همه باشد و فقط مختص به افراد داخل کلاس نباشد، در خانواده‌ها هم تبدیل به گفتمان شود و همه ما آسیب‌های اجتماعی را جدی بگیریم.

وی افزود: امروز دنیا مثل یک کشتی است که اگر این کشتی سوراخ شود همه با هم غرق می‌شویم و باید هر کدام خود را سرنشین آن بدانیم و نسبت به آسیبی که ممکن است به کشتی وارد شود عکس‌العمل صحیح نشان دهیم.

جانشین معاونت بازرسی و ایمنی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: باید سطح مطالعه و آگاهی خود را افزایش دهیم و اگر بخواهیم در برابر آسیب دیدن کشتی فعالیت داشته باشیم، آن فعالیت اثربخش و مفید باشد و موجب بهبود شود این گفتمان از درون یگان به درون خانواده و اجتماع سرایت کند.

وی گفت: البته زمینه آسیب‌های اجتماعی در خراسان جنوبی به دلیل بافت سنتی مردم کمتر است و باید با تلفیق روش‌های سنتی و جدید به موفقیت دست یابیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران جهان دین کلاس های آموزشی مقام معظم رهبری انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آسیب های اجتماعی پیشگیری از آسیب فضای مجازی آسیب ها هزار نفر یگان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است

اولین جلسه هیئت نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان لرستان امروز با حضور مدیر ستاد اقامه نماز لرستان، نمایندگان دفتر نماینده ولی فقیه در استان، سازمان برنامه ریزی، استانداری، آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی ،علوم پزشکی و شرکت گاز برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه لرستان امروز در جلسه هیئت نظارت ارزیابی ستاد اقامه نماز استان اظهار داشت: این کارگروه با عنایت به مفاد بند ب ماده ۸ نظام نامه جامع ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور و با هدف نظارت بر میزان تحقق برنامه‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی، نظارت بر وضعیت برگزاری نماز جماعت دستگاه و همچنین نگهداشت فضاهای اقامه نماز تشکیل شده است.

وی گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از بی توجهی به امر نماز است و اگر جوانان بیشتر به سمت نماز گرایش یابند بسیاری از این آسیب ها مرتفع می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان خاطرنشان کرد: همچنین نماز برای همگان فرصتی ارزشمند است و همه باید از این فرصت و ظرفیت مهم جهت برطرف کردن دغدغه ها و منویات رهبر معظم انقلاب که همان کاهش آسیب‌های اجتماعی است، استفاده کنند.

حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه باید از خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) بخواهیم تا آثار و برکات نماز را در وجود و نهاد افراد نمایان کنند، خاطرنشان کرد: نماز به فرد نمازگزار اطمینان قلبی و آرامش بی نظیری می دهد که این نیاز گمشده امروز بشریت است.

وی در پایان گفت: اقامه نماز اول وقت به جماعت و در دستگاه های اجرایی باید از اولویت برنامه‌های هر فرد مسلمان باشد تا با برنامه‌ریزی و حضور به موقع، نماز را اول وقت در ادارات استان و با جماعت اقامه کنند.

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند | نباید از چشم مردم مخفی و جهادشان مغفول بماند
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان