Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@04:58:25 GMT

تنها آبشار خزه ای کشور کجاست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۳۰۲۱

تنها آبشار خزه ای کشور کجاست؟

درست در جنوب شهر علی آباد کتول و در عمق جنگل‌های انبوه از درختان سر به فلک کشیده، آبشاری زیبا و رویایی به نام «کبودوال» قرار دارد.

زیبایی های آبشار کبودوال و مناطق اطرافش تا حدی مسحور کننده است که گویی تکه ای از بهشت بر روی زمین به جا مانده است. می توان از این آبشار به عنوان بزرگترین آبشار خزه ای ایران نام برد، 

آبشاری با ارتفاع 6 متری که در شمال استان گلستان در نزدیکی علی آباد کتول قرار گرفته است و دارای آبی سرد و قابل شرب می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آ

بشار کبودوال به لطف قرار گرفتنش در ارتفاعات ناچیزی از سطح دریا و نزدیک بودنش به شهر، دارای آب و هوایی بسیار معتدل می باشد. آبشارهای کوچک و بزرگ زیادی در امتداد رودخانه کبودوال یافت می شود که در زیر هر یک حوضچه هایی به وجود آمده، حوضچه هایی استخر گونه و مناسب برای شنا و آبتنی در فصول مناسب.

آب این آبشار زلال و به شدت شفاف است و همچنین قابل شرب است. نکته‌ی جالب درباره‌ی این آبشار تمام خزه‌ای بودن آن است همچنین مسیر پیاده روی بسیار زیبا می‌باشد؛ در طول مسیر تا زیر آبشار اصلی کبودوال چندین آبشار کوچک و بزرگ دیگر نیز وجود دارد که هریک زیبایی خاص خود را دارد.

این منطقه در تمام فصل ها زیبایی های خاص خود را دارد ولی توجه داشه باشید چنانچه قصد بازدید از آن را در فصل پاییز و زمستان دارید، همراه داشتن لباس گرم، کفش مناسب و زنجیر چرخ برای اتومبیلتان را به هیچ وجه فراموش نکنید. 

امکانات رفاهی کبودوال
از جمله امکانات رفاهی در منطقه آبشار کبود وال می توان به این موارد زیر اشاره کرد:

سرویس های بهداشتی همراه با نگهبانی
سنگ فرش بودن مسیر دسترسی به آبشار و امکان پیاده روی راحت
نمازخانه
وجود  آلاچیق و سکوی استراحت به همراه تاسیسات مکانیکی و برقی محوطه و محوطه سازی
پارکینگ مناسب در ابتدای مسیر جنگلی که می توان اتومبیل را در آنجا پارک کرده و با خیالی آسوده پا به دل جنگل بگذارید.

کبودوال در فصل های مختلف
این منطقه از معتدل ترین مناطق ایران به شمار می رود و در همه ی فصول سال زیبایی های خاص خود را دارد اما در بهار و تابستان به دلیل طبیعت سرسبز و آب و هوای گردشگران بیشتری را به سمت خود جذب می کند.

در فصل بهار و تابستان  این آبشار دارای سرسبزی منحصر به فردی در اطراف ابشار می باشد و هر بیننده ای را به سمت خود جذب می کند.

بهار و تابستان در کبودوال
با فرا رسیدن فصل پاییز که به عنوان پادشاه فصل های معروف است این منطقه گردشگری هم به وضوح توانسته این پادشاهی با جنگلی رنگارنگ و زیبا را به رخ گردشگران این منطقه بکشد. گرچه هوا کمی سرد است اما با پوشیدن لباس های مناسب می توانید از سفرتان لذت ببرید. خوبی کشور عزیزمان به داشتن ۴ فصل طبیعت می باشد. چرا که ما می توانیم تمامی از فصول را در مناطق گردشگری خود مشاهده نماییم و لذت ببریم.

پاییز در کبودوال
فصل آخر زمستان است و با برف و یخ بندان همراه میباشد. اما این چیزی از زیبایی های آبشار کبودوال کم نمیکند و طبیعت انبوه آن را با لباس سپید زمستانی میتوانید مشاهده کنید. این فصل از سال برای کسانی که عاشق طبیعت گردی هستند مناسب است اما فراموش نکنید که حتما وسایل امنیتی نظیر کفش ها و لباس های و همینطور خوراکی هایی که باعث ایراد گرما بشوند را فراموش نکنید.

دسترسی به آبشار

از پارک جنگلی تا محل اصلی آبشار مستلزم پیمودن مسیری 20 دقیقه ای به صورت پباده است، این مسیر بسیار زیباست و پیاده روی در آن قطعا لذت بخش خواهد بود. در کبودوال امکانات رفاهی نظیر دستشویی، نمازخانه، آلاچیق، سکوی استراحت و پارکینگ اتومبیل نیز یافت می شود.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خاص خود بهار و تابستان امکانات رفاهی فراموش نکنید پیاده روی خزه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه رسم زیبایی داشتند بازاری‌های قدیمی! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • شیرشاه کشتی ایران کجاست؟
  • چه رسم زیبایی داشتند بازاری‌های قدیمی! (فیلم)
  • سقوط مرد ۴۵ ساله در آبشار لوه/ اعزام ۸امدادگر به محل حادثه
  • آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول
  • آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • تخت ‌جمشید دوم ایران کجاست؟