Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: بالغ بر۶۰ رشته هنری مرتبط با قرآن و عترت را می‌توان در کانون‌های مساجد فعال کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، حجت‌الاسلام «حمید محمدی» در رابطه با مرحله نهایی داوری رویداد ملی «فهما» در بخش قرآن و عترت، اظهار کرد: خوشحالیم ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور پس از تصویب اساسنامه جدید با رونقی فراوان و متنوع توانسته جایگاه خود را در سطح مساجد باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور افزود: دوره جدید فعالیت‌های کانونها با یک سازماندهی نوین و امیدآفرین شکل گرفته و مساجد علاوه بر این که دارای کانون های فرهنگی هنریِ بالنده، پرکار و باکیفیت شده‌اند، یک نظام جدید نیز بر فعالیت‌های آنها حاکم شده است.

 

حجت الاسلام محمدی گفت: این نظم جدید که بر اساس سامانه فهما کلیه فعالیت‌های کانون‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد،  توانسته است نظام نوینی را رقم بزند و در قالب رقابتی سالم حرف‌های نو و تازه‌ای از کانونهای مساجد را به جامعه انتقال دهد.

 

وی تصریح کرد: ظرفیت عظیم مسجد به عنوان «دارالعلم، دارالفکر و دارالذکر» که سه رسالت اصلی و کارکرد مهم مسجد است، می‌تواند هم در حوزه فهم قرآن، هم در حوزه علم‌آموزی قرآن و هم در عرصه ذکر و یاد قرآن کریم به عنوان سه محور اساسی فعالیت‌ در کانون‌ها مطرح باشد.

 

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ادامه داد: حُسن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از قدیم این بوده است که جهت‌گیری های هنری در امور قرآنی و عترت را به شکل پررنگ و جدی دنبال می‌کند. یکی از مسائل حساس و مهم ما نیز همین موضوع است که باید در کنار فعالیت‌های محتوایی قرآنی چه در حوزه لفظی (شامل: روخوانی روانخوانی، زیباخوانی و حفظ) و چه در حوزه معنایی (شامل: ترجمه، مفاهیم، معارف و تفسیر) باید به ابعاد هنری قرآن توجه کنیم. چرا که قرآن با معارف خود در عقل‌ها و با هنر خود در قلب‌ها نفوذ می‌کند.

 

این داور بخش قرآن و عترت‌ رویداد ملی فهما خاطرنشان کرد: البته کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ابعاد هنری کار را با تنوعاتی که در رشته‌های هنری وجود دارد در دستور کار خود قرار داده‌اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کانون‌های مساجد گفت:  به نظر می رسد به زودی می‌توانیم بالغ بر ۶۰ رشته هنری مرتبط با قرآن و عترت را در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شاهد باشیم. ظرفیت‌های عظیم موجود در محیط‌های روستایی، شهرستان‌ها، فضاهای استانی و سطح ملی می‌تواند قالب‌های هنری را از محتوای قرآنی غنی‌ ساخته و بالندگی جدیدی در میان کودکان، نوجوانان و جوانان ایجاد کند.

 

محمدی ادامه داد: لازمه این کار هماهنگی میان همه دست اندرکاران امر مسجد است. خوشحالیم که امروز بسیاری از اختلافات میان کنش‌گران حوزه مسجد تمام شده و همدلی و هماهنگی خوبی میان امام جماعت به عنوان راهبر اصلی مسجد، هیئت امنا و بسیج کانون‌های فرهنگی هنری و سایر ارگان‌ها و نهادهای همسو فراهم آمده است.

 

داور بخش قرآن و عترت رویداد ملی فهما خاطرنشان‌کرد: وضعیت موجود در کانونهای مساجد، ظرفیت بی نظیر و موقعیت ممتازی است که باید همگان قدردان آن باشیم. امروز بسیار خرسندم از این که مدیر جدید ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد توانسته است با رویکردی نوین و ایجاد هماهنگی و بستر تعامل با همه دستگاه‌ها و ظرفیت‌های کشور در راستای پیشبرد مقاصد مسجد،  اهداف خود را ترسیم کرده و به آن دست یابد. آینده بسیار خوبی را فراروی همه فعالان عرصه مسجد می بینم و امیدوارم همه نهادهای نظام بخصوص رسانه ملی از این فرهنگ‌سازی برای ارتقاء سطح کمی و کیفی فعالیت های مسجد حمایت کنند تا شاهد پیشرفت های روز افزون این حوزه باشیم.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: رویداد ملی فهما فعالیت های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد بخش قرآن و عترت موجود در کانون حجت الاسلام کانون ها رویداد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ازتوزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار استان خبر داد و گفت: این بسته‌های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

او افزود: نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته‌ها در جامعه هدف، اعضای کمیته امداد امام، بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر گفت: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته‌های گوشت را آماده کرده ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم است که جمعا ۱.۵ تن می باشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان است..

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین