Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-04@07:09:56 GMT

۵۴ درصد حجم سدهای کشور پر از آب است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۳۳۸۸

۵۴ درصد حجم سدهای کشور پر از آب است

پرشدگی سد‌های کشور در بهمن ماه به ۵۴ درصد رسیده که نسبت به دی ماه از رشدی یک درصدی برخودار شده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حجم آب موجود در مخازن سد‌های کشور تا ۲۵ بهمن ماه در حالی به رقم ۲۷ میلیارد و ۲۳ میلیون متر مکعب رسیده که این میزان پارسال ۳۰ میلیارد و ۶۱ میلیون متر مکعب بوده که حکایت از منفی بودن حجم ذخیره آب در سد‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ظرفیت کل سد‌های کشور بر اساس تازه‌ترین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران ۵۰.۵ میلیارد متر مکعب است.

کل آب ورودی به سد‌ها در سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه امسال تا پایان شهریورماه ۹۹) در حالی ۱۴ میلیارد و چهار میلیون متر مکعب گزارش شده که پارسال در همین بازه زمانی ۲۴ میلیارد و ۵۷ میلیون مترمکعب ورودی داشتند که نشان از کاهش ورودی سد‌ها با وجود افزایش بارش‌ها در کشور است.

میزان خروجی آب از سد‌ها در بهمن ماه درحالی به ۱۵ میلیارد و ۴۸ میلیون متر مکعب رسید و این درحالی است که پارسال ۱۳ میلیارد و ۹۹ میلیون متر مکعب خروجی آب از سد‌ها بوده که بیانگر افزایش میزان آمادگی آن‌ها برای روبه رو شدن با سیلاب‌های احتمالی است.

اکنون میزان بارش‌های کشور به ۱۵۸.۹ میلیمتر رسیده که نسبت به پارسال با بارش ۱۸۳.۶ میلیمتری از رشد منفی برخودار شده که این نشان دهنده چرایی کاهش حجم ورودی به سد‌ها است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وضعیت سدهای کشور میلیون متر مکعب سد های کشور بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی

آریافر مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: پارسال یک‌ میلیون و ۳۵۹ هزار تن سیمان در خراسان جنوبی تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر ۷ درصد افزایش داشته است.

او افزود: در کارخانه‌های سیمان استان تاکنون برای حدود ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شده است و سیمان استان علاوه بر تأمین نیاز داخل، به کشور افغانستان نیز صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید

 سرمایه گذاری جدید ۱۵ هزار میلیاردی/ طلا، زغال سنگ، آهن، تایر و منیزیت روی ریل توسعه قرار گرفتند

آریافر بیان کرد: پارسال ۵۰۲ هزار تن سیمان به ارزش ۱۵ میلیون دلار صادر شده است.

در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کاری و واحد‌های نمونه خراسان جنوبی، واحد کارگری سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان معرفی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ظرفیت سد دز تکمیل شد
  • آخرین خبرها از وضعیت سدهای خوزستان؛ سد دز پر شد
  • سد دز پر شد/ وضعیت سدهای خوزستان چگونه است؟
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • مدیریت سدهای مشترک با استان‌های همجوار، به اردبیل واگذار شود
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال