Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بیش از ۱۹ هزار شغل را در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان ایجاد کرده یا در دست راه‌اندازی دارد.

به گزارش ایکنا؛ رضا راضی‌زاده،‌ معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، درباره اقدامات این بنیاد در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بنیاد برکت تا به امروز و در قالب مدل اقتصادی سحاب(طرح سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت) ۵۹۲۰ طرح اشتغال‌زایی را در ۱۴ شهرستان استان با حجم سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال اجرایی کرده یا در دست اقدام دارد که ایجاد اشتغال برای ۱۷ هزار و ۷۵۷ متقاضی را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همچنین در مدل اقتصادی «آفتاب»(آیین‌نامه فقرزدایی و توان‌افزایی برکت) احداث یک واحد تولید، فرآوری و بسته‌بندی خرما در شهرستان سراوان در دست اقدام است. برای راه‌اندازی این طرح، ۸۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده و منجر به ایجاد ۲۶۰ فرصت شغلی خواهد شد.
راضی‌زاده با اشاره به مشارکت اقتصادی بنیاد برکت با چهار بنگاه و واحد تولیدی در شهر‌های زاهدان و زابل، بیان کرد: مشارکت با این بنگاه‌های اقتصادی در قالب طرح اشتغال‌زایی بنگاه‌محور و با حجم سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد ریالی انجام گرفته که ۹۸۰ اشتغال را در پی داشته است.
معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت درباره طرح‌های تسهیلات‌محور این بنیاد در استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: در قالب راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی خرد با اعطای تسهیلات ارزان قیمت، شش طرح نهایی شده که منجر به ایجاد ۱۶۷ فرصت شغلی شده است. برای اجرای این تعداد طرح، ۹۵ میلیارد ریال سرمایه اختصاص یافته است.
وی در خصوص اقدامات بنیاد برکت در حوزه ایجاد فرصت‌های کسب و کار در شهرستان زابل نیز اظهار کرد: تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته زابل تا دهه فجر امسال به ۹۰۰ طرح رسیده که ایجاد ۲۷۰۰ فرصت شغلی را به دنبال داشته است.
راضی‌زاده اضافه کرد: این ۹۰۰ طرح طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ ایجاد شده و ۲۶۶ طرح دیگر هم در شرف راه‌اندازی است. ۶۱ روستای شهرستان زابل تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد قرار دارند.
راضی‌زاده ادامه داد: ۹۰۰ طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مناطق محروم شهرستان زابل در قالب مدل‌های اقتصادی اجتماع‌محور «سحاب» و «آسمان» (آیین‌نامه سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی) ایجاد و برای راه‌اندازی آن‌ها ۷۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی با اشاره به حضور و فعالیت هفت تسهیل‌گر بنیاد برکت در زابل و روستا‌های تابعه این شهرستان گفت: از ۹۰۰ طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت در زابل، ۱۰۸ طرح مربوط به سال گذشته و ۷۹۲ طرح نیز در سال ۹۸ اجرا شده است.
راضی‌زاده بیان کرد: ۲۷۰۰ شغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت در روستا‌های محروم شهرستان زابل عمدتا در رسته‌های شغلی پرورش دام سبک و سنگین، مشاغل فنی و خدماتی، پرورش مرغ، صنایع دستی، فرش دستباف، تولیدی پوشاک، پرورش بلدرچین و زنبورداری است.
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز در مجموع ۷ هزار و ۲۸۷ طرح شامل توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در مناطق محروم و روستایی استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: بنیاد برکت سیستان و بلوچستان اشتغالزایی استان سیستان و بلوچستان حجم سرمایه گذاری طرح اشتغال زایی مناطق محروم بنیاد برکت شهرستان زابل میلیارد ریال دست اقدام اجتماع محور راضی زاده فرصت شغلی ۹۰۰ طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان وبلوچستان گفت: در این نمایشگاه و در پاویون سیستان و بلوچستان زنجیره‌های ارزش در حوزه شیلات، آبزیان، خرما و سایر ظرفیت‌های استان در زمینه‌های سرمایه گذاری در معرض دید سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفت.
شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در صنایع شیلاتی افزود: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.
وی ادامه داد: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری، این استان را به مرکز تولید و اشتغال تبدیل و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریع‌تر این سواحل را فراهم کرد.
نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آماده بازدید، بازدیدکنندگان است و سرمایه گذاران و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از غرفه سیستان وبلوچستان به سالن شماره چهار غرفه شماره ۹ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل