Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک معنای حکومت دموکراتیک را در دست داشتن قدرت توسط مردم دانست و گفت: در حکومت های مردمسالار، حاکمیت واقعی در دست مردم است و حاکمان، نمایندگان مردم برای انجام امور اجرایی هستند که اجازه استفاده از قدرت را با مشروعیتی که از مردم گرفته اند به دست می آوردند.

به گزارش برنا از اراک ، محمدجواد حائری ادامه داد: مردم به عنوان کسانی که مستقیما شاهد بازخوردهای عملیاتی تصمیمات مجلس و دولت هستند، حق دارند تا خودشان قدرت قانون گذاری را به نمایندگان مجلس تفییض نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارتی دیگر این مردم هستند که کارنامه عملکردی نمایندگان خود را می سنجند و به آن نمره می دهند.

وی افزود: طبیعتا زمانی که مردم تعیین کننده باشند، می توانند به عملکرد مسوولین و حاکمان خود نیز انتقاد کنند و به برخی تصمیمات جاری در کشور اعتراض نمایند چرا که مردم صاحبان اصلی قدرت هستند اما این امر در کشور ما که در ابتدای راه دموکراسی قرار دارد به گونه دیگری است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه مردم باید در هر موضوعی حق اظهار نظر داشته باشند و کسی نباید این حق را از آن ها سلب کند، خاطر نشان کرد: مردم به عنوان صاحبان اصلی قدرت باید بتوانند در تمامی امور نظر دهند و یا حتی اعمال تغییرات داشته باشند.

وی اضافه کرد: هر زمانی که بخشی از کانال ها و دریچه های بیان نظرات مردم بسته شود و آن ها نتوانند حرف خودشان را بدون محدودیت و هزینه بیان کنند، قطعا برای جامعه آسیب زا خواهد بود و باعث ایجاد نارضایتی های گسترده و اعتراض می شود.

حائری ادامه داد: در حکومت هایی که همیشه خودتنظیمی قدرت، دچار ایراد است باید مکانیزم های بیان انتقادات، از سوی مردم باز گذاشته شود تا به همین واسطه بخش اعظمی از مشکلات و معضلات با پیدا کردن راه حل های مناسب بر طرف شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: از جمله مکانیزم های مناسب و قابل قبول در سراسر جهان که نشان دهنده همراهی حاکمیت با مردم است می توان به فعالیت مطبوعات آزاد، سازمان ها مردم نهاد و برگزاری انتخابات آزاد اشاره کرد. مردم باید بتوانند انتقادات خود را به روش های دموکراتیک و با برگزاری رفراندوم بیان کنند تا مشکلات رفع شوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اعتراض انتخابات مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت راه: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است

وزارت راه وشهرسازی از رشد ۴۰.۷ درصدی ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس خبر داد و اعلام کرد: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

طبق آمار طی 40 روز ابتدایی سال گذشته 80186 قرارداد در سامانه خودنویس ثبت شده بود. این در حالی است که در مدت مشابه سال جاری 112864 قرارداد اجاره در سامانه مذکور ثبت شده که نشان می‌دهد قراردادها 40.7 درصد رشد داشته است.

سال گذشته ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری فقط از طریق مشاوران املاک امکان‌پذیر بوده است، اما با راه‌اندازی سامانه خودنویس مردم می‌توانند بر اساس قانون قراردادهای اجاره را ثبت کنند. روند مراجعه مردم به سامانه خودنویس هر روز در حال رشد است و برخی مشکلات گزارش شده از سوی مردم به سرعت رفع شده است.

"اجاره‌داری" متولی ندارد/قیمت مسکن به تولید وابسته نیست

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟
  • وزارت راه: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است
  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
  • اعتراض مردم به روند کند ساخت طرح ۸۱۰۰ واحدی
  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است