Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولی گفت: پدر شهیدم در انتخابات سال ۹۲ به بررسی و تحقیق کاندیدای اصلح پرداخت اما یک ماه قبل از انتخابات دفاع از حرم آل الله(علیه السلام) را برگزید و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خبرگزاری شبستان-  فاطمه رائیجی؛ از بین یک میلیون و 330 هزار نفر گلستانی واجد شرایط رای دادن 71 هزار نفر رأی اولی هستند که برای نخستین بار برای پیشرفت کشور و شهر خود تصمیم سرنوشت ساز می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معمولاً در ایامی که شور و حال انتخابات دو چندان می شود مردم به ویژه رأی اولی ها سعی می کنند با بررسی دقیق و موشکافانه فردی اصلح و توانمند را انتخاب کنند و در این بین کم نیستند افرادی که برای انتخاب گزینه اصلح با چالش مواجه می شوند که بهترین راه برای این افراد جستجوی معیارهای کاندیدای اصلح از نگاه مقام معظم رهبری و شهدا است.

 

شور و حال و هیجانات انتخاباتی این روزها، ما را بر آن داشت تا گفتگویی با دختر نخستین شهید مدافع حرم گلستان داشته باشیم تا ببینیم مردان آسمانی که در زندگی راه درست را انتخاب کردند در انتخابات ها چگونه می اندیشیدند.

 

در ادامه گفتگوی خبرنگار خبرگزاری شبستان با «سمانه تولی» را از نظر می گذارنید؛

 

خانم تولی! از پدر شهیدتان در مورد انتخابات خاطره ای هم دارید؟

بله، در انتخابات سال 92 که انتخابات ریاست جمهوری، چهارمین دوره شورای شهر با انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی همزمان شده بود من رأی اولی بودم.

در آن زمان پدرم از دو ماه قبل از برگزاری انتخابات که بحث انتخابات در رسانه ها داغ شده بود و کاندیداها برای ثبت نام اقدام کرده بودند با بصیرت کامل به تحقیق و جست و جو در بیوگرافی و رزومه کاری کاندیداها می پرداخت و به ما تذکر می داد که با بصیرت و شناخت همه جانبه کاندیدای مورد نظر را انتخاب کنیم.

 

از روز برگزاری انتخابات برای ما بگوئید، حتما با پدر پای صندوق رأی حاضر شدید؟

 پدرم با وجود آنکه قبل از انتخابات برای انتخاب اصلح تحقیق و جستجو کرده بود اما در انتخابات آن سال حضور نداشت، او یک ماه قبل از برگزاری انتخابات به مأموریت سوریه رفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 من آن سال بدون حضور پدرم پای صندوق رأی رفتم و اولین رأی و انتخابم را درون صندوق انداختم.

 

 شهید تولی معمولاً برای رأی دادن چه ساعتی پای صندوق رأی حاضر می شدند؟

از آنجایی که پدر فردی مسئولیت پذیر و پیرو خط رهبری و حساس به مسائل کشور بودند در همان ساعات نخست در انتخابات و سایر مناسبت های ملی و مذهبی شرکت می کردند و با آگاهی کامل رأی خود را درون صندوق می انداختند.

 

پدر در انتخابات ها معمولاً چه توصیه هایی به شما داشتند؟

پدر در این گونه مواقع به ما توصیه می کرد مطابق با فرامین مقام معظم رهبری و با بصیرت و آگاهی کامل شخص مورد نظر را انتخاب کنیم و تمامی جوانب را بسنجیم.

 

آیا تاکنون پدر شما را ترغیب کردند که به کاندیدای خاصی رأی دهید؟

در نخستین باری که در انتخابات شرکت کردم پدرم به شهادت رسید اما به دیگر اعضای خانواده راهنمایی می کردند تا هر کسی خودش براساس شناخت کاندیدای مورد نظر را انتخاب کند و هیچ گاه اصرار نمی کردند که حتماً باید به فرد خاصی رأی دهیم.

اما در مجموع اعضای خانواده ما در ایام انتخابات و دیگر موضوعات با یکدیگر مشورت می کنند.

 

به نظر شما یک نماینده مجلس باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک نماینده مجلس باید متعهد، باتقوا و انقلابی باشد و در ایام تبلیغات انتخاباتی از تخریب دیگران و صرف هزینه های کلان و غیرمتعارف پرهیز کند.

همچنین یک نماینده مجلس باید از توانمندی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین برخوردار باشد و از مردم و برای مردم باشد و به رفع دردها و مشکلات مردم بپردازد.

 

خانواده شهدا از مجلس شورای اسلامی چه انتظاری دارند؟

انتظار ملت ایران و خانواده شهدا سربلندی و پیروزی ایران عزیز است و بیشترین دغدغه ما پیروی از ولایت فقیه و عمل به سیره شهدا است.

 

نمایندگان مجلس چگونه می توانند از خون شهدا دفاع کنند؟

اگر یک نماینده مجلس انقلابی، بصیر و ولایتمدار باشد با آگاهی و بصیرت و پیروی از سیره عملی شهدا می تواند مدافع خون شهیدان باشد.

 

قطعاً حضور گسترده مردم در انتخابات توطئه دشمنان را نقش برآب می کند، چه توصیه ای به مردم دارید؟

من به مردم سرزمینم و تمام هم سن و سالان خود توصیه می کنم تمام تلاش خود را برای ساختن ایران قوی و قدرتمند که با خون مطهر شهدا از چنگال ظلم و ستم نجات پیدا کرد به کار بگیرند.

حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب صحیح و آگاهانه توطئه های دشمنان را نابود می کند پس همه ما دوم اسفندماه در انتخابات شرکت می کنیم.

 

گفتنی است، شهید غلامعلی تولی که نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان است در سال ۱۳۴۷ در روستای یورت زینل از توابع شهرستان گالیکش دیده به جهان گشود.

 

وی در ۲۷ اردیبهشت‎ماه سال ۱۳۹۲ در شهر حلب سوریه در منطقه قاسمیه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر این شهید بزرگوار هنوز به وطن بازنگشته است.

 

«عزیزان، اگر عمل شما و کلام شما یا مناظره‌هایتان به نحوی تضعیف کننده دین و انقلاب بود، بدانید شما مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه هستید ...» این جملات بخشی از وصیت نامه گوهربار سردار رشید اسلام سپهبد شهید سلیمانی است که می توان روشن ترین فراز وصیت نامه سردار دل ها در این روزهای انتخاباتی دانست.

 

شهید سلیمانی الگویی برای نگاه و رفتار انقلابی است و این روزها که فضای شهر تبلیغاتی و انتخاباتی است وصیت نامه ها و سبک زندگی شهدا به ویژه شهید سلیمانی راهنمایی مناسبی برای رأی دهندگان است تا با تأسی از سیره شهدا افراد اصلح و توانمند را راهی خانه ملت کنند.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: نخستین شهید مدافع حرم گلستان دختر شهید مدافع حرم خاطره انتخاباتی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب اصلح درجه رفیع شهادت نائل آمد یک نماینده مجلس مورد نظر را انتخاب برگزاری انتخابات شهید مدافع حرم پای صندوق رأی شهید سلیمانی وصیت نامه رأی اولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحت جوان با غیرت برای دفاع از ۳دختر نوجوان

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، در ساعت ۱۹ روز جمعه و همزمان با شب شهادت شهید غیرت شهید الداغی یک جوان با غیرت کاشمری شاهد مزاحمت دو نفر راکبان یک موتور سیکلت با حالتی غیرطبیعی برای سه دختر نوجوان می شود.

این جوان با غیرت برای دفاع از سه دختر نوجوان وارد عمل شده و به صورت لسانی به اراذل و اوباش تذکر داده و نهی از منکر می‌کند که مورد حمله اراذل و اوباش قرار می گیرد.

پیگیری خبرنگار فارس حاکی است این جوان کاشمری در جریان درگیری اراذل و اوباش با ضربه چاقو ار ناحیه گردن مصدوم و با کمک مردم به بیمارستان منتقل می شود. متهمان نیز توسط مردم دستگیر و تحویل عوامل گشت پلیس شده اند.

دیگر خبرها

  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • جراحت جوان با غیرت برای دفاع از ۳دختر نوجوان
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس