Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنگنه شرایط تحریمی یک شرایط غیرعادی است و ما در برابر تحریم‌ها مقاومت خواهیم ‌کرد گفت: به دنبال توسعه و سربلندی ایران هستیم؛ اینکه ایران کشور اول منطقه باشد شعار نیست بلکه یک خواست و انتظار ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «بیژن زنگنه» امروز (سه شنبه ۲۹ بهمن) در مراسم قرارداد B.O.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

O واحد فرآورش پیش‌ساخته در میدان نفتی مشترک آزادگان جنوبی
که میان جهاد دانشگاهی و شرکت متن در اهواز به امضا رسید اظهار کرد: امروز یک روز به یادماندنی برای صنعت نفت ایران است چراکه کارهای بسیاری خوبی در خوزستان انجام شده و آثار تاثیرگذاری بر صنعت نفت کشور خواهد داشت.

 

وزیر نفت با تاکید براینکه کار ساخت مته از اقدامات بسیار خوبی است که با تلاش جهاد دانشگاهی در حال نتیجه دادن است افزود: مته یک کالای مصرفی است و در سال به تعداد زیادی مته نیاز داریم و در این راستا حتی اگر تحریم نباشیم نیز باید اقداماتی انجام شود تا مته‌های مورد نیاز را از داخل کشور تامین کنیم.

 

وی با بیان اینکه ما موظف هستیم‌ برای مردم سرزمین‌مان کار ایجاد کنیم اذعان داشت: در این زمینه باید برای نیروی رو به رشد تحصیل‌کرده کشور کار ایجاد کنیم تا شاهد توسعه ایران باشیم.

 

زنگنه با اشاره به اینکه شرایط تحریمی یک شرایط غیرعادی است و ما در برابر تحریم‌ها مقاومت خواهیم ‌کرد ادامه داد: آنچه به دنبال آن هستیم توسعه و سربلندی ایران است؛ اینکه ایران کشور اول منطقه باشد شعار نیست بلکه یک خواست و انتظار ملی است.

 

وی با بیان اینکه قدرت یک ملت در مدیریت است و باید این مدیریت روی مباحث اقتصادی، علمی و فناوری اثر مثبت داشته باشد و بتواند زمینه‌ساز توسعه باشد تصریح کرد: خدمات و تولیدات صنعت نفت باید به داخل پیوند داشته باشند که در این راستا در بسیاری از بخش‌ها به فناوری نیازمند هستیم و این شامل بخش‌های نرم‌افزاری نیز می شود.

 

وزیر نفت از پیوند خوب میان صنعت و دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: این اتفاق  خوب افتاده است اما ایده‌آل نیست؛ دانشگاه و صنعت نفت با یکدیگر رفیق شده‌اند و این مساله یک دستاورد خوب است؛ جهاد دانشگاهی بالاخره در صنعت نفت پذیرفته شده و اکنون می‌توانیم کارهای بزرگی را با یکدیگر انجام دهیم.

 

وی به اصل موجودیت مغزی و معنوی در جمهوری اسلامی اشاره کرد و یاد آور شد: نیروهای نخبه کشور هستند و باید به این نیروها توجه جدی صورت گیرد؛ نقش کارآفرین بالاتر از مدیر است و باید قدر کارآفرینان کشور را دانست و به آنها بها داد.

 

زنگنه با اشاره به اینکه به دنبال آلوده کردن محیط زیست نیستیم و هیچ گاه اجازه نخواهم داد تا به محیط زیست آسیب وارد شود عنوان کرد: اساسا واحدهای آتی بهره‌برداری و نمک‌زدایی‌ها باید از روش پیش‌ساخته اجرایی شوند تا با هزینه و زمان کمتر شاهد اجرای طرح‌های فرآورش پیش‌ساخته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه صنعت نفت می‌تواند با تعریف تقاضای پروژه‌ها، پرچمدار توسعه صنعتی کشور شود ابراز کرد :سالانه ده ها هزار میلیارد تومان تقاضا در بخش‌های مختلف داریم و این مساله می‌تواند صنعت کشور را متحول کند.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیژن زنگنه انعقاد تفاهم نامه خوزستان توسعه و سربلندی ایران جهاد دانشگاهی پیش ساخته صنعت نفت بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!

به گزارش جام جم آنلاین، افزون بر آمریکا که در روزهای اخیر افراد و تهادهای جدیدی را در فهرست تحریم گنجلنره، اتحادیه اروپا هم مشغول بررسی طرح‌های جدید تحریمی است.

رویترز گزارش داده است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه اخیر خود به دنبال توافق در خصوص این موضوع بودند که تا چه اندازه تحریم ایران را ادامه دهند. 

این البته اولین بار نیست که اتحادیه اروپا در صدد تحریم ایران برآمده و پیش از این نیز تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف از جمله مسائل حقوق بشری و اتهام بدون سند عرضه موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است.

اما آنچه صاحبنظران در آمریکا و اروپا به‌خوبی آن را دریافته‌اند، اینست که تحریم دیگر ترسی را در ایران ایحاد نمی‌کند و حتی دلالان دلار که از هر فرصتی برای افزایش مصنوعی نرخ ارز استفاده می‌کنند هم اهمیتی به چنین خبرهایی نمی‌دهند.

دلیل این بی‌توجهی‌ها اینست که غرب پیش از این بارها از حربه تحریم علیه کشورمان بهره جسته و اقتصاد این در چهار دهه گذشته به تدریج خود را با واقعیت تحریم تطبیق داده و راه‌های دور زدن آن را فراگرفته است.

رسیدن ایران به رشد اقتصادی مثبت در سالهای اخیر گواه آن است که ایران از شوک تحریم‌های حداکثری بیرون آمده و حالا دیگر تحریمی نمانده که آمریکا و اروپا با تکیه بر آن بر ایران فشاری مضاعف ایجاد کنند.

صاحبنظران غربی پیش از این بارها به سیاستگذاران خود گفته بودند که کشش تحریم‌ها برای اثرگذاری بر رفتار کشورها محدود است و تحریم‌های بلندمدت بر هیچ کشوری اثر ماندگار نگذاشته است.

نگاهی به رفتار کشورهایی مانند کوبا یا کره شمالی نشان می‌دهد حتی این کشورها با ظرفیت داخلی بسیار محدودتر نسبت به ایران یا روسیه، سالهاست به تحریمهای غرب عادت کرده و سیاستهای خود را متناسب با این تحریم‌ها تنظیم کرده‌اند.

به این ترتیب به‌خوبی می‌شود دریافت که کشورهای غربی برای فشار بیشتر بر کشورمان ابزاری در اختیار ندارند و پس از قدرت‌نمایی دفاعی اخیر کشورمان، حالا این کشورها می‌دانند که به‌جز تبلیغات رسانه‌ای، تیری در تفنگ‌های خود برای شلیک به جمهوری اسلامی ندارند.

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • سرمربی قرقیزستان: می‌خواهیم برابر ایران بدون استرس بازی کنیم
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند