Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد جمالی رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: این روزها با شروع تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در کشور، بسیاری از افراد با بهره گیری از روش‌های نوین تبلیغات دست به انتشار اپلیکیشن‌های موبایل پایه برای آشنایی با کاندید موردنظر خود می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از کلاهبرداران و سودجویان فرصت را غنیمت دانسته و با ترفند ایجاد اپلیکیشن‌های مختلف در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه‌های اجتماعی گوناگون و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجویی از کاربران می‌زنند.

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا ناجا افزود: در بررسی صورت گرفته روی بسیاری از اپلیکیشن‌های مذکور متأسفانه در همین چند روز شاهد انتشار اپلیکیشن‌های مختلفی بوده ایم که در بررسی اجمالی دارای آسیب پذیری‌های متعدد بوده اند.

سرهنگ جمالی با اشاره به افزایش حجم تبلیغات در روزهای آتی و علاقمندی کاربران به استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل پایه، توصیه کرد: کاربران اپلیکیشن‌های تبلیغاتی را از منابع رسمی انتشار که بررسی‌های امنیتی لازم را در خصوص امنیت اپلیکیشن‌ها انجام می‌دهند، بارگذاری کنند.

این مقام انتظامی در ادامه دسترسی به مشخصات شناسنامه‌ای گوشی کاربر، شماره سیم کارت، نوع شبکه، شماره یکتا گوشی(IMEI)، وجود ارتباط پنهان از نوع Remote Desktop، قابلیت ایجاد internet Connection های مختلف بدون اجازه کاربر، قابلیت استخراج MAC Adress مودم مورد استفاده توسط کاربر، قابلیت خواندن Device ID گوشی کاربر را نمونه‌ای از آسیب پذیری‌های اپلیکیشن‌های مذکور برشمرد.

سرهنگ جمالی از شهروندان خواست در صورت نصب این گونه اپلیکیشن‌های جعلی در گوشی تلفن همراه و یا سیستم عامل‌های خود نسبت به پاکسازی و حذف این اپلیکیشن‌ها اقدام و در صورت نیاز به ثبت گزارشات مردمی به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و برای دریافت مشاوره نیز می‌توانند با شماره تلفن ۸۱۸۱۸ مرکز امداد و فوریت‌های پلیس فتا تماس بگیرند.

کد خبر 4856098

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کلاهبرداری اینترنتی پلیس فتا محمد جمالی شورای شهر تهران شهرداری تهران قوه قضاییه 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن وزارت آموزش و پرورش محسن هاشمی شهر تهران محسن حاجی میرزایی کمیته امداد امام خمینی دستگیری سارق سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور انقلاب اسلامی ایران مرکز امداد و فوریت پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین / شتاب فوق العاده مرسدس بنز‌ای ام جی ۲۰۲۴ / چگونه روانشناس در مغز ما تغییر ایجاد می‌کند؟ / ترفند فیلمبرداری مخفی با آیفون

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین

هرچند پس از آغاز جنگ جهانی دوم در نهم شهریور ۱۳۱۸ برابر با اول سپتامبر ۱۹۳۹، ایران بی‌طرفی خود را اعلام کرد، روابط نزدیک رضاشاه با آدولف هیتلر و تحرکات آلمانی‌ها و اتریشی‌ها در شمال و جنوب ایران از نظر متفقین پنهان نماند و در نهایت ایران اشغال شد تا شاهراه انتقال کمک‌های آمریکا به روسیه برای مقابله با آلمان شود. بخشی از تصاویری که متفقین در سال ۱۳۲۳ از ایران تحت اشغال ثبت کرده‌اند، در تابناک می‌بینید.  

 


شتاب فوق العاده مرسدس بنز ای ام جی ۲۰۲۴ 

مرسدس بنز‌ای ام جی کوپه ۲۰۲۴ | Mercedes-AMG GT coupe، تولد دوباره یک نسل‌ ای ام جی با ظاهری مدرن‌تر است. موتور این خودرو که بسته به نوع موتور سفارش داده شده، بین ۴۶۹ تا ۵۹۰ اسب بخار قدرت دارد و متکی بر یک گیربکس ۹ سرعته، از شتاب بالایی برخوردار است و سرعت صفر تا ۱۰۰ را در سه ثانیه پر می‌کند. طرح دیفرانسیل عقب نسل قبلی تغییر کرده و حالا در نسل تازه با یک سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد مواجه هستیم. در این ویدیو نخست با اجزای این خودرو آشنا می‌شوید و سپس تجربه رانندگی با آن را می‌بینید.  

 

 

چگونه روانشناس‌ در مغز ما تغییر ایجاد می‌کند؟

یک روانشناس چگونه باعث تغییر در افکار، هیجانات و رفتار می‌شود؟ متخصصان علوم اعصاب با پژوهش‌های علمی سعی در یافتن پاسخ این سوال کرده‌اند. تحقیقات ثابت کرده‌اند مغز ما بسیار انعطاف‌پذیر است و وقتی به روانشناس مراجعه می‌کنیم و تحت درمان قرار می‌گیریم، سیناپس‌های مغزی جدیدی در ما ایجاد می‌شود که به طور کلی باعث تغییر در شخصیت ما می‌شود. جزئیات این رویداد را می‌بینید. 

 

 

ترفند فیلمبرداری مخفی با آیفون

اگر قصد دارید با صفحه خاموش و بدون اینکه هیچ نشانه‌ای روی صفحه موبایل باشد و در یک کلام به صورت مخفیانه فیلمبرداری کنید، آیفون چنین امکانی را در نظر گرفته است. در این ویدیو ترفند فیلمبرداری به این روش را فرامی‌گیرد. 

دیگر خبرها

  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • مراقب وزش باد خیلی شدید در تهران باشید + جزئیات
  • ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین / شتاب فوق العاده مرسدس بنز‌ای ام جی ۲۰۲۴ / چگونه روانشناس در مغز ما تغییر ایجاد می‌کند؟ / ترفند فیلمبرداری مخفی با آیفون
  • مراقب وزش باد شدید باشید / دهرم فراشبند؛ در صدر میزان بارش‌ها
  • کلاهبرداری یک میلیاردی با پیامک جعلی ثنا