Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برای توسعه ساخت و ساز مسکن در کشور نسبت به ارائه تسهیلات کم‌سود اقدامات لازم را انجام و به سازندگان مشوق‌هایی را اعطا کند. 

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی با ابراز نگرانی نسبت به تشدید رکود در بازار ساخت و ساز مسکن، گفت: براساس گزارش‌ها و آمارهای ارائه شده، میزان ساخت و ساز در کشور هر ماه کاهش یافته و این مسئله فقط به دلیل بروز تلاطم در بازار مسکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی پیمانکار یا سازنده نمی‌داند که با شروع یک پروژه ساختمان‌سازی باید چه میزان هزینه کند، اظهار داشت: این مسئله ریسک طرح‌های ساخت و ساز را افزایش داده است، به طوری که امروز شاهدیم که بسیاری از طرح‌ها به دلیل بالا رفتن قیمت‌ها، متوقف شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: امروز شرایط طوری است که برای افزایش ساخت و ساز در کشور و تشویق سازندگان برای تولید مسکن، باید محرک‌های مالی و اقتصادی جدید تعیین شود، از این رو دولت باید برای توسعه این مسئله نسبت به ارائه تسهیلات کم‌سود اقدامات لازم را انجام دهد و به آنها مشوق‌هایی را اعطا کند. 

بدری با تأکید بر اینکه براساس آمارها کاهش میزان تیراژ ساخت و ساز در کشور در ماه‌های ابتدایی سال جاری طی 9 سال بی‌سابقه بوده است، افزود: این مسئله به طور قطع تبعات بسیاری را برای اقتصاد کشور به دنبال دارد که باید از آثار منفی آن تا حد ممکن جلوگیری شود.

وی با ابراز تأسف از افزایش بی‌رویه قیمت مصالح ساختمانی و هزینه‌های مرتبط با ساخت و ساز، گفت: این مسئله کار را برای اجرای طرح‌های ساختمان‌سازی سخت کرده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دولت اخیرا نسبت به اجرای بازار تعهدی مصالح ساختمانی برای ارائه مصالح به سازندگان و دریافت هزینه به صورت اقساطی اقدام کرده، اما هنوز این مسئله عملیاتی نشده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مجلس مسکن مجلس شورای اسلامی بدری پارلمان سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ساخت و ساز در کشور مصالح ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق کمیسیون اقتصادی مجلس با «مخبر» برای اصلاح سیاست‌های ارزی

به گزارش خبرگزاری مهر، روز گذشته نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور و رئیس کل بانک‌مرکزی برگزار شد؛ هدف از برگزاری این نشست بررسی وضعیت سیاست‌های ارزی دولت سیزدهم در مجموعه بخش‌های اقتصادی کشور بود.

در این نشست اعضای کمیسیون اقتصادی، بانک مرکزی، مخبر معاون اول رئیس جمهور و حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور حضور داشتند و در مورد شرایط اقتصادی کشور و پیامدهای مرتبط با انتقال سیاست‌های ارزی در طول ۲ سال اخیر به بیان نکاتی پرداختند.

همچنین ضمن بررسی شاخص‌های مثبت همانند نرخ رشد و نرخ تورم و نقدینگی به اهم مشکلات مربوط به سیاست‌ها اشاره کردند.

در این نشست وضعیت تراز تجاری، افزایش نرخ تورم کالاهای اساسی و غیر اساسی، قاچاق، وضعیت تولید کالاهای اساسی در داخل کشور و شاخص سرانه مصرف واردات کالاهای اساسی مطرح شد.

همچنین در این جلسه، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجموعه بسته پیشنهادی کمیسیون را به معاون اول رئیس جمهور تقدیم و بیان کرد که ما آماده همکاری در جهت بهبود شرایط اقتصادی در کشور هستیم.

فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه توضیحات مربوط با شاخص‌های کلان اقتصادی و اثرات مثبت آن در اقتصاد کشور را توضیح داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از توافقات خوب این کمیسیون با معاون اول رئیس جمهور برای اصلاح سیاست‌های ارزی جهت ارتقای توانمندی اقتصادی کشور خبر داد و گفت: ما آماده همکاری در جهت بهبود شرایط اقتصادی در کشور هستیم.

پیش از این، پورابراهیمی در نامه‌ای به رئیس جمهور ضمن تبیین مشکلات در رابطه با پیامدهای ارزی دولت در سیاست‌های ارزی بانک مرکزی، پیشنهاداتی را مطرح کرده بود.

کد خبر 6100125 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • توافق کمیسیون اقتصادی مجلس با «مخبر» برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • برای کاهش تخلفات شهری باید تغییر نگاه جدی صورت گیرد
  • دو چالش پروژه راه آهن شلمچه-بصره؛ مین روبی و ساخت پل
  • جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر
  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • ببینید | انتقاد تند نماینده نیروهای شرکتی از دولت روی آنتن تلویزیون!
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره