Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@03:48:06 GMT

وزن‌کشی اجباری از یک کشتی‌گیر بعد از صبحانه

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۴۴۲۲۴

وزن‌کشی اجباری از یک کشتی‌گیر بعد از صبحانه

رقابت‌های کشتی آزاد جوانان استان قزوین برای انتخاب نفرات نخست جهت حضور در رقابت‌های کشوری با اتفاقی عجیب در مراسم وزن‌کشی همراه بود.

به گزارش مشرق، در جریان رقابت‌های انتخابی کشتی آزاد جوانان در قزوین برای انتخاب نفرات نخست جهت حضور در رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی کشور در کرمان، اتفاقی عجیب در مورد وزن کشی یکی از مدعیان وزن ۹۷ کیلوگرم، باعث شد این کشتی‌گیر ۱۹ ساله از مسابقات کنار گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

اقدام عجیب و مشکوک کشتی‌گیر ایران +فیلم

محمدرضا قاسمی آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم این استان که سال گذشته در رده جوانان در استان قزوین به عنوان نخست و در مسابقات کشوری در رده پنجم قرار گرفته است، همانند سایر کشتی‌گیران اقدام به وزن کشی می‌کند و با گرفتن برگه قرعه مجوز حضور در رقابت‌ها را بدست می‌آورد.

سپس این کشتی‌گیر طبق روال معمول برای بدست آوردن انرژی از دست رفته برای کاهش وزن همانند دیگر کشتی گیران در فاصله ۲ ساعت مانده به مسابقات مشغول به خوردن صبحانه می‌شود، اما ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بعد مسئولان وزن‌کشی بار دیگر او را صدا می‌زنند و در کمال تعجب از این کشتی‌گیر می‌خواهند بار دیگر وزن‌کشی کند، وی نیز اعلام می‌کند برای رفع تشنگی بخاطر کاهش ۴۰۰ گرمی وزن خود پیش از وزن کشی، آب نوشیده و همچنین اقدام به صرف صبحانه کرده است اما با اصرار مسئولان مسابقات به روی باسکول می‌رود و بدلیل داشتن ۱۰۰ گرم اضافه وزن از جدول مسابقات کنار گذاشته می‌شود!

اعتراض‌های شدید مربی این کشتی‌گیر نیز به جایی نمی‌رسد و مجوز حضور وی در مسابقات بدلیل داشتن ۱۰۰ گرم اضافه لغو می‌شود. این مسابقات با یک کیلوگرم ارفاق وزن برگزار شده است.

محمدرضا قاسمی در اینباره اظهار کرد: وزن عادی من ۹۹ کیلوگرم است و مسابقات نیز با یک کیلوگرم ارفاق با ۹۸ کیلوگرم برگزار شد. پیش از مراسم رسمی وزن کشی متوجه شدم هنوز ۴۰۰ گرم اضافه وزن دارم. به همین خاطر در مدت زمان حدود ۲۰ دقیقه با انجام نرمش و دویدن و ... وزنم را کاهش دادم و سر وزن قانونی رسیدم. زمانیکه وزن‌کشی کردم نیز سر وزن بودم و مسئولان به من برگه قرعه‌ را دادند اما وقتی مشغول خوردن صبحانه بودم و در حالیکه برای رفع تشنگی آب نوشیده بودم از من خواستند بار دیگر وزن‌کشی کنم. هر چه به آن‌ها گفتم صبحانه‌ خورده‌ام فایده‌ای نداشت و وقتی روی باسکول رفتم بخاطر ۱۰۰ گرم اضافه وزن از مسابقات کنار گذاشته شدم.

وی افزود: هر چه اعتراض کردیم فایده‌ای نداشت. وقتی به رییس هیات کشتی استان قزوین هم مراجعه کردم گفت برای تو با نفر اول انتخابی می‌گذاریم اما تاکنون هیچ خبری نشده است. انگیزه‌ام را از دست داده‌ام چرا همه زحماتم بخاطر این حق خوری از بین رفت. امیدوارم مسئولان فدراسیون کشتی صدای من را بشنوند و برای من انتخابی بگذارند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا کشتی آزاد جوانان قزوین وزن کشی محمدرضا قاسمی مسابقات کنار گذاشته کشتی آزاد جوانان ۱۰۰ گرم اضافه حضور در رقابت گرم اضافه وزن کشتی گیر استان قزوین بار دیگر وزن کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدی، سهرابی و بداغی فینالیست شدند

چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، نفرات راه یافته به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها به شرح زیر است:


55 کیلوگرم: پیام احمدی _ حسین بیژنی
مهدی احدی _ محمد حسیوند

63 کیلوگرم: عارف محمدی _ کارن اصلانیان(ارمنستان)
رضا بهمنی _ محمد مهدی کشتکار

72 کیلوگرم: دانیال سهرابی _ شانت خاچاطریان(ارمنستان)
رضا ساکی _ علی دارابی کورای

82 کیلوگرم: شاهین بداغی مفرد _ جمال اسماعیلی
عباس مهدی زاده _ اشکان سعادتی فر

97 کیلوگرم: شایان حبیب زارع _ علی عابدی
امیررضا اکبری _ هایک خلویان(ارمنستان)

دیدارهای نیمه نهایی از ساعت 16 برگزار خواهد شد.

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان



انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • کشتی فرنگی جام تختی| نتایج فینال ۵ وزن نخست اعلام شد
  • کشتی فرنگی جام تختی| فینالیست های پنج وزن نخست مشخص شدند
  • کشتی فرنگی جام تختی| فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند
  • رقابت ۲۳۰۰ دختر کاراته‌کا در همدان+فیلم
  • محمدی، سهرابی و بداغی فینالیست شدند
  • راهیابی ۲ کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری
  • اعزام پسران کشتی فرنگی قم به جام بین المللی صفوی
  • شرایط ملی پوش شدن ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام شد
  • اعلام شرایط انتخاب ملی پوش کشتی فرنگی در ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی