Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه سال نو و با هدف ترویج گردشگری ارزان و جذاب در بافت تاریخی طهران قدیم و حصار ناصری ، شهرداری منطقه 11 اقدام به تولید نقشه گردشگری و معرفی بیش از یکصد مکان برای گذران اوقات فراغت کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ علی اسماعیل زاده با بیان اهمیت حفظ و صیانت از بافت تاریخی پایتخت و میراث ارزشمند فرهنگ ، آداب و رسوم ، شیوه زندگی و قصه های مکان رویدادهای طهران قدیم و عهد ناصری گفت: با توجه به این که یک چهارم از محدوده منطقه 11 در بافت تاریخی حصار ناصری قرار دارد؛ معرفی هویت و تاریخ این منطقه به شهروندان که نقش مهمی در شکل گیری و قدمت این بخش از شهر تهران دارد ؛ حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 11 افزود: از همین رو اداره روابط عمومی با تولید نقشه گردشگری منطقه 11 و معرفی 105 نقطه گردشگری و تعریف 5 مسیر گردشگری برای ایام نوروز 99 اقدام کرده است که این نقشه ها در ایستگاه های اطلاع رسانی نوروزی مستقر در سطح منطقه به صورت رایگان توزیع خواهند شد.

اسماعیل زاده ادامه داد: در این نقشه 2 مسیر ویژه گردشگری تحت عنوان محور گردشگری خیابان ولی عصر (عج) که به عنوان میراث هویتی و تاریخی تهران مطرح شده است؛ با نقطه  مکان های گردشگری و تاریخی معرفی شده و مسیر گردشگری سبز نیز با محوریت دوچرخه های اشتراکی و استفاده از حمل و نقل پاک  برای ایام نوروز پیش بینی شده است.

به گفته مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 11 یکی از شاخصه های این نقشه ، معرفی جاذبه های گردشگری در زمینه های متنوع از جمله فرهنگی ، مثل گالری ها و تماشاخانه ها ، جاذبه های تاریخی همچون معرفی موزه های موضوعی که برخی از آن ها به تازگی در منطقه 11 راه اندازی شده است، جاذبه های گردشگری غذا مثل راسته  معجون ، قنادی های تاریخی ، رستوران ها و قهوه خانه های قدیمی است.

اسماعیل زاده همچنین خاطر نشان کرد : معرفی جاذبه های گردشگری هنری نیز در این نقشه مد نظر قرار گرفته و سینماهای قدیمی و نوستالوژیک شهر تهران که برخی از آن ها هنوز هم در حال اکران فیلم هستند و برخی نیز از رونق افتاده و متروکه شده اند ؛ در این نقشه معرفی شده است.

او یاد آور شد: فایل نقشه گردشگری منطقه 11 نیز در شبکه های اجتماعی و سایت منطقه 11 در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آستانه نوروز نقشه گردشگری نقشه گردشگری منطقه 11 جاذبه های گردشگری شهرداری منطقه 11 اسماعیل زاده بافت تاریخی روابط عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۴۴۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب اِلمان نقشه ایران با محوریت روز کار و کارگر در کرمان

سرپرست شهرداری منطقه یک کرمان از نصب اِلمان نقشه ایران با محوریت روز کار و کارگر در چهارراه شهدای کارگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، حسین سعید اظهار کرد: این اِلمان در ابعاد ۳.۲۰ متر در ۲.۷۰ متر توسط نیروهای تأسیسات شهرداری منطقه یک کرمان ساخته شده است.

وی افزود: اِلمان نقشه ایران با محوریت موضوع کار و کارگر به‌مناسبت روز جهانی کار و کارگر در چهارراه شهدای کارگر شهر کرمان نصب شد.

کد خبر 749488

دیگر خبرها

  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • نصب اِلمان نقشه ایران با محوریت روز کار و کارگر در کرمان
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • تصاویر نقشه‌های تاریخ با نام خلیج فارس
  • ببینید/ مروری بر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان که نام خلیج فارس بر تارک‌شان می‌درخشد
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • تصاویر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان؛ اعراب درخشش نام خلیج‌فارس را ببینند